News Flash:

10 simptome care arata ca esti mai stresat decat crezi

12 Aprilie 2013
647 Vizualizari | 0 Comentarii
Agitatia, nebunia, graba, tensiunile, iuresul de zi cu zi ne asalteaza pe toti si incercam sa le facem fata cum putem, pastrandu-ne sanatatea fizica si mentala. Insa de multe ori nu realizam cat de mult ne afecteaza realitatea din jur si putem risca sa clacam fizic sau emotional. Iata, conform expertilor americani consultati de Prevention.com, 10 semnale de alarma trase de corpul tau ca sa-ti atraga atentia ca esti mai stresata decat crezi si te afli pe un drum periculos. Medicii spun ca daca ai oricare dintre simptomele de mai jos, e obligatoriu sa-ti faci zilnic putin timp pentru a te calma, relaxa, pentru a respira, fie facand o plimbare, fie inchizandu-ti telefonul pentru o ora.

1. Dureri de cap in weekend
Scaderea brusca a nivelului de stress poate provoca migrene, spun specialistii de la Universitatea Washington.Incearca sa-ti pastrezi si in weekend orele de trezire si programul de masa pentru a minimaliza numarul factorilor declansatori de dureri de cap.

2. Crampe menstruale foarte puternice
Un studiu al universitatii Harvard a descoperit ca femeile cele mai stresate sunt de doua ori mai predispuse la crampe menstruale foarte dureroase decat femeile mai relaxate. Cauza pare a fi un dezechilibru hormonal cauzat de stres. Cercetarile arata ca exercitiile fizice pot reduce intensitatea durerii si nivelul de stres, deoarece miscarea scade activitatea sistemului nervos simpatic, cel responsabil pentru punerea si mentinerea organismului in stare de alerta.

3. Dureri de maxilare
Daca te dor maxilarele, poate fi un semn ca scrasnesti din dinti in timpul somnului, iar stresul agraveaza aceasta problema. Dentisul tau iti poate face o gutiera, un mulaj din cauciuc moale, pe care sa-l porti cand dormi si sa-ti protejeze si dintii si maxilarele. Mai mult, studiile au aratat ca 70% dintre persoanele care au folosit gutiere au constatat o ameliorare simtitoare a problemei sau chiar au scapat complet de scrasnitul din dinti.

4. Vise bizare
Profesorii de psihologie de la Universitatea Rush explica faptul ca pe parcursul somnului, visele devin tot mai placute, acesta fiind modul psihicului tau de a te ajuta sa te trezesti dimineata mai bine dispusa decat cand te-ai culcat. Insa cand esti stresata te trezesti de mai multe ori in timpul noptii, iar acest lucru intrerupe procesul de trecere spre vise frumoase, astfel incat visezi toata noaptea lucruri neplacute sau tulburatoare. Ca sa previi acest lucru trebuie sa-ti creezi un tipar de somn sanatos: fa tot ce poti ca sa dormi 7-8 ore pe noapte si evita cafeina si alcoolul cu cateva ore inainte de culcare.

5. Sangerarea gingiilor
14 studii arata ca persoanele stresate sunt mult mai predispuse la boli parodontale. Daca hormonul stresului, cortizolul, ajunge sa fie in mod constant la niveluri foarte ridicate, sistemul imunitar este inhibat, iar bacteriile nocive pot invada si imbolnavi gingiile. Daca ai program de lucru foarte lung si ajungi sa-ti mananci si cina in fata calculatorului, tine la indemana o periuta de dinti. Si nu uita sa iti protejezi sanatatea dentara si prin exercitii fizice si mai mult somn, pentru a-ti scadea nivelul de stres.

6. Acnee aparuta din senin
Stresul favorizeaza inflamatia care duce la eruptii acneice. Dermatologii recomanda in acest caz folosirea unei lotiuni cu acid salicilic sau cu peroxid de benzoil, care are un puternic efect antibacterian. Ca pielea sa nu se usuce prea tare, dupa lotiune da-te cu o crema hidratanta non-comedogena (care nu inchide porii). Daca tenul tau nu raspunde la tratament in cateva saptamani, du-te la doctor pentru un tratament mai agresiv.

7. Pofta de dulce
Nu da vina automat pe hormoni pentru pofta de ciocolata - e mult mai probabil ca stresul sa fie vinovat. Un studiu facut de Universitatea din Pennsylvaniape femei pre si post-menopauza a aratat ca pofta de ciocolata s-a redus foarte putin la grupul post-menopauza, deci cauza acestei pofte nu poate fi hormonala. Savantii spun ca, cel mai probabil, factorul declansator al acestei pofte de dulce este stresul.

8. Mancarime
La persoanele cu boli de piele cum ar fi dermatita, eczeme, psoriazis sau mancarime cronica a pielii stresul agraveaza aceste maladii, deoarece irita fibrele nervoase, ceea ce provoaca senzatia de mancarime. Mancarimea e in ea insasi o sursa de stres si astfel se ajunge la un cerc vicios.

9. Alergii mai neplacute ca de obicei
Intr-un experiment facut de expertii de la Universitatea Ohio, persoanele alergice supuse unui test care le-a provocat un stres puternic au suferit de simptome alergice mai multe si mai grave decat atunci cand li s-a dat o sarcina ne-stresanta. Hormonii de stres se pare ca stimuleaza productia de anticorpi IgE, care provoaca reactiile alergice.

10. Dureri abdominale
Un studiu facut pe aproape 2000 de persoane a aratat ca cei mai stresati subiecti erau de trei ori mai predispusi la dureri abdominale decat subiectii mai relaxati.
Inca nu se stie exact care e lagatura dintre aceste dureri si nivelul de stres, insa una din teorii sustine ca intestinele si creierul au cai nervoase comune, iar atunci cand mintea reactioneaza la stres, intestinele "prind" acelasi semnal. Datorita acestei legaturi, invatand sa faci fata stresului cu ajutorul meditatiei, terapiei sau chiar cu ajutorul sportului poti reduce simtitor si problemele tractului digestiv. Insa daca suferi frecvent de dureri abdominale, du-te la doctor ca sa te asiguri ca nu ai alergii la anumite alimente, colon iritabil sau ulcer.
sursa: sfatulparintilor.ro
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook.

agitatia nebunia graba 8 mancarime
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - BZC.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.0952 (s) | 23 queries | Mysql time :0.011751 (s)