News Flash:

6 semne ca nu te hranesti corespunzator

6 August 2013
865 Vizualizari | 0 Comentarii
E posibil ca micile tale probleme de sanatate sa insemne de fapt ca duci lipsa de ceva anume? Ai grija! Organismul tau incearca sa-ti spuna care sunt vitaminele si mineralele in minus.

Crapaturi la coltul gurii: Lipsa de vitamina B2

Fisurile si ranile din jurul gurii pot semnala o deficienta de vitamina B2, un nutrient esential pentru producerea de celule si pentru crestere. Fara el, corpul nu-si poate reinnoi pielea si mucoasa din jurul buzelor, care are si ea de suferit. De asemenea aceasta vitamina este necesara pentru transformarea hranei in energie. Oboseala si migrenele pot indica simptome ale deficientei de B2. Conform Institutului National de Dieta si Nutritie, 15% dintre fetele cu varsta cuprinsa intre 11 si 18 ani si una din opt femei sufera de o carenta de vitamina B2.

Doza zilnica recomandata: 1,3 mg pentru barbati si 1,1 mg pentru femei.

Solutia? Consuma in fiecare zi produse lactate, minimum 250 ml.  

Un simt scazut al gustului: Lipsa de zinc

O cantitate scazuta de zinc, in organism, iti poate afecta simtul gustului. Zincul ajuta la producerea salivei si la dezvoltarea si mentinerea gustului. Pe lista semnelor ce indica o deficienta de zinc pot fi incluse cele mai frecvente infectii, ca racelile si gripa, vindecarea tarzie a ranilor. Asta se intampla deoarece acest mineral joaca un rol vital in functionarea sistemului imunitar si in repararea si reinnoirea celulelor. De obicei, adolescentii sunt cei mai supusi riscului. 15% dintre fete si 10% dintre baieti, la aceasta varsta, sufera de o carenta de zinc din cauza dietelor.

Doza zilnica recomandata:  5.5-9.5 mg pentru barbati si 4-7 mg pentru femei.

Solutia? Carnea rosie, de vita sau de miel sunt printre cele mai bune surse de zinc. De aceea, incearca sa mananci una sau doua portii de cate 300 de grame pe saptamana. O alta sursa de zinc sunt nucile, in special cele caju sau alunele.


Indigestie: Lipsa de vitamina A

Conform Institutului National de Dieta si Nutritie din Marea Britanie, in jur de unul la opt adolescenti, de ambele sexe, si 10% dintre barbati consuma prea putine alimente cu vitamina A, fapt ce poate duce la o deficienta. In schimb, femeile stau mai bine la acest capitol. Doar 6% dintre ele sufera de o carenta de vitamina A, deoarece ele mananca mai multi morcovi si mai multe verdeturi.  

Doza zilnica recomandata:  0.7 mg pentru barbati si 0.6 mg pentru femei.

Solutia? Deficienta poate fi rezolvata fie mancand un morcov in fiecare zi, fie prin mese ocazionale, care sa contina ficat (o data la doua saptamani este suficient). Femeile gravide nu ar trebui sa consume ficat deoarece prea multa vitamina A ar putea dauna fatului.

Indispozitie: Lipsa de fier

Un ten palid, superficialitatea si unghiile concave (sau in lingurita) semnaleaza o deficienta de fier. Dar daca te simti mereu iritat, plictisit si nu te poti concentra este semn al nivelului scazut de oxigen, din creier. Fierul este un component principal al globulelor rosii, care transporta oxigenul prin tot corpul. Aproape 30 la suta dintre adolescente si 17 la suta dintre femei sunt afectate de lipsa de fier.   

Doza zilnica recomandata:  8.7 mg pentru barbati si 14.8 mg pentru femei.

Solutia? Carnea rosie, nucile si verdeturile. Fierul provenit din sursele animale, precum carnea de vita, oua sau sardine, este asimilat mai bine. Nucile, legumele verzi si cerealele sunt, de asemenea, benefice, dar in combinatie cu vitamina C. Aceasta ajuta mai bine la absortia lor in organism. De exemplu, un suc de portocale dupa un bol de cereale ar fi perfect. Iar in cazurile mai grave sunt de preferat suplimentele cu fier. 

Dureri in tot corpul: Lipsa de vitamina D

Vitamina D ajuta la reglarea calciului si fosforului, vitale pentru dezvoltarea si mentinerea oaselor si muschilor. De aceea oasele fragile sunt semnul unei deficiente, severe si pe termen lung, de vitamina D. In plus, durerile localizate in tot corpul, slabiciunea si oboseala pot indica o carenta moderata. Scaderea nivelului de Vitamina D un tine cont de categoria de varsta.    


Doza zilnica recomandata: 5 mcg atat pentru barbati cat si pentru femei

Solutia? Uleiul de peste. Daca, o data pe saptamana, consumi doua portii de peste proaspat sau conservat (somon sau sardine) si petreci 20 de minute zilnic la soare, fara protectie, este imposibil sa ai probleme cu lipsa de vitamina D.  

Glezne umflate: Lipsa de potasiu

Potasiul ajuta la reglarea apei din organism. Iar un aport scazut al acestuia, mai ales atunci cand e combinat cu prea multa sare dietetica, poate duce la cresterea tensiunii arteriale (retii prea multa apa si asta face ca tensiunea arteriala sa creasca). Aproape un sfert dintre femei si adolescenti si 16% dintre persoanele cu varsta peste 65 de ani au un aport scazut de potasiu ca urmare a dietelor lor.    

Doza zilnica recomandata: 3,500 mg atat pentru barbati cat si pentru femei.

Solutia? Daca mananci zilnic cele cinci portii de fructe si legume nu vei avea probleme cu lipsa de potasiu. Bananele sunt cele mai cunoscute din aceasta categorie.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook.

vitaminele mineralele
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - BZC.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.0786 (s) | 33 queries | Mysql time :0.014958 (s)