News Flash:

9 alimente bogate in fier

11 Februarie 2014
974 Vizualizari | 0 Comentarii
Lipsa de fier din organism duce la anemie. Apar astfel oboseala, dureri de cap si o sensibilitate crescuta la infectii. Carentele de fier pot fi indepartate atat prin suplimente alimentare, cat si prin alimentatie. Cel mai frecvent aliment recomandat in caz de anemie este ficatul. Si cimbrul, lintea si ciocolata vin in completarea unui tratament pentru anemie. Iata 9 alimente bogate in fier.

1. Cimbrul
Cimbrul este o planta aromatica bogata in fier. In 10 g de cimbru se gasesc 12 mg de fier. Adauga cimbru in salate si in mancarurile cu carne, pe care le va parfuma apetisant.
Si patrunjelul este o planta bogata in fier. El are 3,8 mg la 100 g.

Citeste si: Ghimbirul protejeaza si intinereste pielea

2. Mugurii de pin
Oleaginoasele sunt in general bogate in fier. In 100 g de muguri de pin vei avea 7,36 mg de fier. Consuma in jur de 30 g de muguri de pin intregi sau sfaramati, in salate sau chiar in iaurt.
Poti consuma muguri de pin amestecati cu seminte de susan, care sunt si ele bogate in fier.

3. Ficatul de vita
Maruntaiele rosii sunt mari furnozori de fier pentru organism (5 mg/100g). Ficatul, rinichii sau inima de vita sunt recomandate in cazul carentelor de fier. Poti pregati maruntaie in diverse forme, frigarui, tocanita sau fierte, in salata.
Trebuie sa stii ca maruntaiele rosii de vita sunt bogate in colesterol (ficatul are 400 mg), de aceea nu trebuie consumate in exces in caz de probleme cardio-vasculare. Nici persoanele sufering de guta nu ar trebuie sa consume ficat.
Femeile insarcinate trebuie sa evite sa manance ficat, din cauza faptului ca este bogat in vitamina A, nociva in doze mari dezvoltarii fatului.

Citeste si: Ce ulei este mai bun pentru prajit si care este mai indicat pentru salate

4. Fructele de mare
Desigur, nu le vei consuma zilnic, dar daca organismului tau ii lipseste fierul, ar trebuie sa introduci in alimentatie si fructe de mare. Scoicile , midiile si stridiile au 14 mg, 7,9 mg si 6,3 mg de fier la 100 g.

5. Ciocolata
Cand este obosit sau deprimat, mananca putina ciocolata, mai ales daca are peste 70% cacao. Aceasta va contine 19,7 mg de fier la 100g. Rontaie o patratica de ciocolata din cand in cand, poate chiar in fiecare zi, important este sa nu abuzezi.

6. Carnea rosie
In afara de o mare cantitate de proteine, 100 g de carne de vita la gratar sau fiarta contine 3 mg de fier, de doua ori mai mult decat carnea alba.
Mananca de doua ori saptamana, nu mai mult, carne de vita daca ai o carenta de fier. Un studiu recent a aratat ca marii consumatori de carne de vita prezinta un risc de deces cauzat de cancer sau boli cardiovasculare. Alege bucati de carne slaba.

Citeste si: ELIXIRUL INIMII – Elixirul cu Lamaie si Usturoi preparat dupa o straveche reteta nemteasca

7. Chimionul
Chimionul este o mirodenie bogata in fier. Intr-un gram se gasesc 0,6 mg de fier. Adauga un praf de chimion cand asezonezi carnea, pestele, pastele sau orezul.

8. Lintea
Lintea, dar si celelalte leguminoase (bobul, fasolea, nautul) contin mai mult fier decat spanacul. Leguminoasele au intre 1,5 si 3 mg de fier la 100 g. Ele sunt bogate si in proteine, in zaharuri complexe si in fibre, care sunt excelente pentru sanatate.
Inmoaie leguminoasele in apa rece cu o seara inainte de a le gati. Pentru a accelera asimilarea fierului, asociaza-le cu un aliment bogat in vitamina C. Adauga cateva picaturi de zeama de lamaie sau patrunjel.

9. Pestele
In functie de specie, pestele contine intre 0,5 si 1 mg de fier la 100 g. Manaca peste de doua ori pe saptamana. Alterneaza pestele gras (somon, sardine, macrou, ton) cu peste slab (cod merluciu).
Daca iti place ceaiul, bea-l la distanta de mesele in care contezi pe o asimilare de fier in organism. Taninul din ceai limiteaza absorbtia fierului de origine vegetala.

sursa: curademiere.ro
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook.

anemie oboseala suplimente alimentare ficatul cimbrul ciocolata lintea
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - BZC.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1048 (s) | 33 queries | Mysql time :0.015383 (s)