A fost descoperita CEA MAI VECHE GALAXIE din Univers

24 Octombrie 2013
Astronomii au descoperit o galaxie formata la aproximativ 700 de milioane de ani dupa Big Bang, explozia primordiala care a adus la formarea Universului, aceasta galaxie fiind cea mai veche si cea mai indepartata aglomerare de stele cunoscuta pana in prezent. Lumina provenita de la aceasta galaxie, care a primit numele z8_GND_5296, a calatorit 13.1 miliarde de ani pana a fost captata in spectrul infrarosu de Telescopul Spatial Hubble si de Observatorul Keck din Hawaii.

"Aflam multe informatii despre o regiune care se afla extrem de departe in timp fata de noi. Am observat aceasta galaxie asa cum arata ea acum 13.1 miliarde de ani, mai precis cu 8 miliarde de ani inainte ca Soarele sa se aprinda si, evident, cu mult mai mult inainte sa apara viata pe Pamant", a declarat coordonatorul echipei de astronomi care a realizat descoperirea, Steven Finkelstein, profesor asistent la Universitatea Statului Texas din Austin.

In mod surprinzator, dintr-un numar de 43 de galaxii extrem de indepartate, doar galaxia z8_GND_5296 a oferit dovada chimica cheie necesara pentru a-i confirma distanta in timp si spatiu la care se afla. Aceasta descoperire ii apropie pe astronomi de identificarea unui posibil raspuns la o intrebarea "Cand au reusit razele de lumina emise de primele stele si galaxii din Univers sa strapunga obscuritatea "cetei" dense de hidrogen care a existat in tineretea Universului?", potrivit rtv.net.

galaxie big bang formarea universului veche indepartata