News Flash:

Afla cum te apara banalele muraturi de boli!

25 Ianuarie 2015
910 Vizualizari | 0 Comentarii
Legumele pe care orice gospodina le pune la murat in sezonul rece nu sunt numai o garnitura gustoasa la mancarurile pe baza de carne si cartofi.

Ele au si foarte multe beneficii pentru sanatate, furnizand organismului o importanta cantitate de vitamine, minerale si alti nutrienti esentiali in lupta sau in prevenirea diferitelor boli.

Afla mai jos cum te apara banalele muraturi de boli!

Ajuta digestia
Muraturile, in special castravetii, puse in celebrul lichid apa cu sare, ajuta foarte mult la stimularea digestiei. Fiind o sursa buna de fibre naturale, ele te ajuta sa digeri mai usor anumite mancaruri, in special carnea.

Totodata, pe langa acest avantaj, celebrul nutritionist Gheorghe Mencinicopschi afirma in cartea sa "Revolutie in bucatarie - reinvata sa gatesti sanatos" ca muraturile protejeaza impotriva metabolitilor co-cancerigeni, ce sunt rezultati in urma consumului de carne si al produselor din carne.

Previn cancerul de colon
Muraturile puse in apa si sare, nu cele in otet, tin sub control flora intestinala. Prin procesul de fermentatie, acestea se transforma in alimente probiotice, cu o valoare nutritionala deosebita, si astfel lupta impotriva bolilor cauzate de microbii din intestine. Un consum regulat de muraturi previne cancerul de colon, explica specialistii.

Te ajuta sa slabesti
Include gogosarii, castraveciorii, varza si zarzavaturile murate in alimentatia ta zilnica si vei observa beneficiile lor asupra taliei tale. Asta pentru ca nu contin grasimi si au foarte putine calorii.

De exemplu, un mic bol cu castraveciori murati contine numai noua calorii, ceea ce inseamna ca nu are cum sa se depuna grasime pe corp. Daca consumi muraturi indulcite cu zahar, atunci trebuie sa stii ca acestea au circa 70 de calorii in aceeasi cantitate enumerata mai sus.

Iti intaresc sistemul imunitar
Muraturile contin minerale, fier, calciu si magneziu care iti ajuta organismul sa functioneze in parametri optimi. Insa legumele in apa cu sare reprezinta si o sursa bogata in vitamina C. Iar in sezonul rece, varza murata sau gogonelele pot face minuni pentru organismul tau in fata infectiilor respiratorii, cum ar fi raceala sau gripa.

Iti dau un plus de energie
Un alt beneficiu oferit de muraturi este faptul ca iti ofera energie. Cum se intampla acest lucru? Foarte simplu si natural. Muraturile contin doze mici de vitamina B, iar acestea lucreaza impreuna pentru a transforma alimentele pe care tu le consumi in energie pentru organism. O portie de muraturi asigura in jur de 5% din necesarul de vitamina B6, acid pantotenic sau riboflavina.

Previn bolile de ochi
Muraturile contin si vitamin A, iar aceasta este un nutrient important pentru sanatatea ochilor. Aceasta vitamina previne degenerescenta maculara si cataracta.

Sunt o sursa de antioxidanti
Pe langa vitamine si minerale esentiale, muraturile sunt si o sursa bogata de antioxidanti. Rolul acestora este sa lupte cu radicalii liberi si sa previna, astfel, efectele nocive ale acestora, printre care se numara si imbatranirea prematura.

sanatate vitamine minerale nutrienti boli ajuta digestia
Distribuie:  
Incarc...

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - BZC.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.0882 (s) | 24 queries | Mysql time :0.013319 (s)

loading...