News Flash:

Ai facut o comanda online, dar intarzie foarte mult? Ce drepturi ai si unde poti face reclamatie

20 Decembrie 2016
575 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.6478 RON (+0.0043)
USD: 3.9793 RON (-0.0072)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti
comanda
Decembrie e luna cadourilor, ceea ce inseamna ca e o perioada aglomerata pentru comerciantii online. Chiar daca e bine sa comanzi din timp ca sa fii sigur ca vei intra in posesia lor cand ai nevoie, ce poti sa faci in cazul in care cumparaturile facute online intarzie foarte mult?

Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM) ii sfatuieste pe utilizatori ca, in cazul intarzierilor la livrarea unor bunuri comandate online, sa se adreseze direct comerciantilor, care au obligatia de a se asigura ca produsele ajung, in termenul agreat, la clientii lor, potrivit unui comunicat remis Ziare.com.

Bine de stiut

Iata ce sfaturi are ANCOM:

- Achizitionarea online a unor bunuri reprezinta un contract incheiat prin mijloace de comunicatie la distanta intre comercianti si persoana care comanda. De regula, prin acest contract, comerciantii se angajeaza fata de clientii lor sa furnizeze produsele comandate intr-un anumit termen.

- Expedierea bunurilor achizitionate online se face in baza unor contracte de prestari de servicii postale dintre comercianti (expeditori) si furnizorii de servicii postale (firme de curierat, de exemplu).

In acest caz, utilizatorii reprezinta o terta parte, respectiv destinatarii coletelor postale, fara a avea o relatie contractuala cu prestatorii de servicii postale, ci doar cu acei comercianti online de la care au achizitionat produsele.

- Daca livrarea coletelor nu se incadreaza in termenul precizat de site-ul de pe care au comandat produsele, utilizatorii se pot adresa comerciantilor online, care pot verifica stadiul expedierilor si ii pot solicita curierului livrarea coletelor.

- In masura in care site-ul comerciantului permite acest lucru, utilizatorii sunt sfatuiti sa opteze pentru un serviciu postal care le permite verificarea continutului coletului la livrare, iar daca observa eventuale deteriorari, sa le semnaleze atat curierului (printr-un document incheiat la receptionarea coletului), cat si comerciantului sau sa refuze primirea coletului.

Chiar in lipsa unui astfel de serviciu, este bine ca utilizatorii sa procedeze in acelasi mod daca observa ca ambalajul coletului este deteriorat.

Ce, cum si unde reclami

In cazul in care comerciantul nu a solutionat amiabil reclamatia ta referitoare la intarzierea comenzii, te poti adresa Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor care poate verifica in ce masura comerciantul a respectat legislatia referitoare la executarea contractelor si aplica sanctiuni corespunzatoare.

In situatia in care continutul coletului este deteriorat si comerciantul refuza solutionarea amiabila a sesizarii tale, te poti adresa instantei de judecata competente.

Chiar in situatia in care deteriorarea coletului a survenit pe parcursul livrarii coletului, doar instanta de judecata poate aprecia in ce masura poate fi angajata raspunderea furnizorului de servicii postale si il poate obliga pe acesta la plata despagubirilor aferente prejudiciului suferit in urma deteriorarii, potrivit ANCOM.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook.
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - BZC.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1431 (s) | 22 queries | Mysql time :0.038934 (s)