News Flash:

Alimentele care combat bolile de tiroida

22 Februarie 2014
3015 Vizualizari | 0 Comentarii
Tiroida este o glanda endocrina, in forma de fluture, situata in zona cervicala anterioara, deci la nivelul gatului, deasupra manubriului sternal, intre cei doi muschi sternocleidomastoidieni.

Hormonii tiroidieni sunt necesari oricarui proces ce se deruleaza in organism. Pornind de la crestere, hormonii tiroidieni sunt responsabili pentru aparitia nucleilor de osificare, sunt raspunzatori de termoreglarea organismului (fabrica caldura), sunt cei care diferentiaza sistemul nervos si au un rol major in metabolisme (glucidic, lipidic, proteic..etc).

Insuficienta tiroidiana (hipotiroidismul) apare atunci cand glanda tiorida produce insuficienti hormoni tiroidieni. Boala poate sa apara oricand pe parcursul evolutiei unui om (congenital, in copilarie sau la maturitate), de aceea trebuie luate masuri inca din fazele incipiente.

Simptome hipotiroidie: constipatie, piele uscata, cresterea in greutate desi pacientul nu are pofta de mancare, dureri musculare si articulare, intarzieri menstruale sau cu flux abundent, depresie, gandire si vorbire lenta, somnolenta, scaderea capacitatii de memorare, adaptabilitate scazuta la frig…etc

Pentru a preveni si a combate hipotiroidismul introduceti in dieta urmatoarele alimente:

Alimente bogate in iod
Iodul ajuta glanda tiroida sa produca tiroxina, un hormon esential pentru buna functionare a glandei tiroide si de asemenea ajuta la reglarea metabolismului. Mancati alge, peste, ulei de peste, ceapa, sare iodata si ananas deoarece sunt o sursa importanta de iod.
Alimente bogate in seleniu

Deficitul de seleniu este o cauza cunoscuta a tulburarilor tiroidiene. Seleniul ajuta la mentinerea echilibrului hormonilor produsi de glanda tiroida. Includeti in dieta alimente bogate in seleniu, precum germenii de grau, crustaceele, ouale, ciupercile, usturoiul, susanul.

Alimente bogate in cupru si fier
Alte elemente esentiale pentru buna functionare a tiroidei sunt fierul si cuprul. Mancati stridii, scoici, caju deoarece sunt surse importante de cupru. Carnea rosie, fasolea, carne de pasare, legumele cu frunze verzi va asigura aportul necesar de fier.

Acizi grasi esentiali
Acizi grasi esentiali omega-3 si omega – 6 previn bolile de tiroida. Pestele, fructele de mare, semintele de in, dovleac sunt bune surse importante de acizi grasi esentiali.

Sursa: doctorulzilei.ro

hormonii tiroidieni termoreglarea organismului hipotiroidismul
Distribuie:  
Incarc...

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - BZC.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1203 (s) | 35 queries | Mysql time :0.015246 (s)

loading...