Prima pagina

 Ultima ora

 Actualitate

 Local

 National

 Sanatate

 Magazin

 International

 Sport

 Poza zilei

 Bancul zilei

 BZC.ro

 BZI.ro

 BZT.ro

 BZV.ro

 Sanatate

 Cultural

 Video

 Turism

 Culinar

 Divertisment

 Monden

 Radio

 IT & C

 WoW!

 Sport

Titlul Zilei

Acum 5 ore
 214    0

A fost gasita solutia pentru a nu demola centura de la Dezmir la Apahida

Situatia jenanta de pe Centura Valcele-Aopahida, care se suprapune cu pista de 3.500 de metri a Aeroportului International Cluj-Napoca, a fost deja rezolvata de Consiliul Judetean Cluj.

In loc sa demoleze centura pe o distanta de trei kilometri, in zona Dezmir, autoritatile judetene au luat o decizie mult mai rationala. Pe actualul amplasament al pistei Aeroportului, construita pe o lungime de 2.100 de metri vor fi construite doua piste mai scurte. ”Vom construi o portiune de 300 de metri, de la pista aflata in constructie, inspre Cluj Napoca. Apoi, vom construi o alta pista de 1.100 de metri inspre Apahida, de la capatul celei aflate azi in constructie. Prin aceasta solutie am rezolvat aceasta situatie care ar fi dus la o situatie jenanta pentru judetul Cluj, adica sa demolam o sosea construita abia de patru ani”, spun surse autorizate din cadrul acestui proiect.

Autoritatile judetene din perioada 2008-2012, timp in care Consiliul Judetean Cluj a fost condus de democrat liberalul Alin Tise, stiau despre situatia jenanta de la centura Valcele-Apahida, care se suprapune pe o distanta de 100 de metri cu pista aeroportului, inca din anul 2009.

Mai multe documente aflate in posesia redactiei noastre demonstreaza clar ca in perioada anilor 2009-2010, intre Consiliul Judetean, Aeroportul Cluj Napoca si Directia Regionala de Drumuri si Poduri Cluj a existat o corespondenta bogata pe aceasta tema. Culmea este ca fostul director al DRDP Cluj, democrat liberalul Ion Pantelimon a avizat documentatia cu privire la constructia aeroportului, printr-o adresa din data de 2 septembrie 2010. ”DRDP Cluj a fost de acord cu initiativa Consiliului Judetean Cluj privind initierea/deblocarea/pregatirea procesului de investitii dupa cum este prezentata in primul aliniat al Memoriului Tehnic”, se arata in documentul semnat de Pantelimon.

Aceasta adresa a fost emisa la un an dupa ce Emil Boc, pe atunci premier al Romaniei, a taiat panglica inaugurala a tronsonului 3, din cadrul centurii Valcele-Apahida, tronson care acum ar fi trebuit demolat pentru a permite constructia pistei aeroportului Cluj.

Situatia a fost analizata in 2009 si la cabinetul secretarului de stat Constantin Dascalu, de la Ministerul Transporturilor, impus de Emil Boc in aceasta functie. Dascalu este in relatii apropiate cu Arpad Paszkany. Tema discutiei a fost ”sedinta DRDP Cluj privind implicatiile variantei Est a Centurii Cluj pe tronsonul Nod Dezmir - Bld. Muncii”. Pentru a pastra centura, de la nodul de la Dezmir pana la sensul giratoriu din zona satului Sannicoara, care asigura intrarea pe centura Bulevardul Muncii-Apahida, proiectantii de la IPTANA au propus ca noua pista a aeroportului sa aiba parametrii redusi.

Acesti parametri se refereau la constructia unei piste de 3.000 de metri in loc de 3.500 de metri. Potrivit proiectantilor de la IPTANA, lungimea totala a pistei, care cuprindea si zonele de siguranta, ar fi urmat sa fie de 3.480 de metri in loc de 4.000 de metri. ”Avionul de calcul: B747 – 400 va opera cu restrictii corespunzatoare unei capacitati de 90 la suta”, sustineau proiectantantii de la IPTANA.

Citeste si...

29 Ianuarie 2013
 1131    0
29 Ianuarie 2013
 1115    0
29 Ianuarie 2013
 2261    0

Comentarii

+ Adauga Comentariu