Prima pagina

 Ultima ora

 Actualitate

 Local

 National

 Sanatate

 Magazin

 International

 Sport

 Poza zilei

 Bancul zilei

 BZC.ro

 BZI.ro

 BZT.ro

 BZV.ro

 Sanatate

 Cultural

 Video

 Turism

 Culinar

 Divertisment

 Monden

 Radio

 IT & C

 WoW!

 Sport

Titlul Zilei

24 Septembrie 2018
 465    0

Trenul intercity Bucuresti-Costanta a fost suspendat, din cauza hotilor

Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a luat decizia de a suspenda trenurile Intercity care circulau pe ruta Bucuresti - Constanta. Aceasta masura a fost motivata prin faptul ca furturile de pe linia ferata provoaca intarzieri foarte mari. „V-am anuntat de mai multe ori ca pe aceasta ruta furturile sunt frecvente, din aceasta cauza timpii de parcurs au crescut de la 2 ore la 4 ore jumatate. Oamenii plateau la pret Intercity, dar trenul mergea la timp de personal”, a declarat ministrul Fenechiu. Reprezentantii Ministerului Transporturilor spun ca aceasta decizie este temporara, iar trenul Intercity Bucuresti - Constanta ar putea fi reintrodus peste aproximativ doua luni.

Ministrul Relu Fenechiu declara in urma cu aproximativ doua saptamani ca linia de cale ferata dintre Bucuresti si Constanta ar putea fi pazita cu ajutorul Jandarmeriei. „Am vorbit cu primul ministru si a fost de acord sa asiguram paza acestei linii de cale ferata cu Jandarmeria. Printr-o ordonanta aceasta o sa fie declarata de importanta strategica si atunci Jandarmeria va asigura paza pe acest tronson, cel pe care avem cele mai multe furturi”, a declarat ministrul Transporturilor.

Cum provoaca hotii intarzierea trenurilor

De cele mai multe ori, hotii afecteaza sistemul de semnalizare. Automat, cei care gestioneaza traficul sunt atentionati, iar trenurile reduc viteza pana la 20 km/h si opresc in cea mai apropiata statie. Apoi, fiecare garnitura pleaca pe rand din gara, insa nu inainte ca trenul din fata sa ajunga in urmatoarea statie. Astfel apar intarzieri in lant ale trenurilor.

Potrivit reprezentantilor CFR, hotii fura cabluri de alimentare, sisteme de semnalizare, cabluri de telecomunicatii si diverse alte piese pe care le pot valorifica la centrele de colectare a fierului vechi si metale neferoase. Spre exemplu, in 2010, din cauza acestor furturi, compania a raportat o pierdere de aproximativ 4,3 milioane de dolari.

In 2011, Guvernul Romaniei a dat o ordonanta de urgenta prin care interzicea firmelor de colectare a fierului vechi sa cumpere de la persoane fizice materiale care provin din domeniul feroviar. Astfel, firmele care nu respecta aceasta regula vor plati amenzi intre 20.000 si 40.000 de lei, precum si plata catre CFR a contravalorii elementelor furate si achizitionate. De asemenea, in cazul unor prejudicii mari se poate ajunge pana la anularea autorizatiei de colectare a deseurilor.

Citeste si...

4 Februarie 2013
 948    0
4 Februarie 2013
 1021    0
4 Februarie 2013
 985    0
1 Februarie 2013
 1229    0

Comentarii

+ Adauga Comentariu