News Flash:

Angajatii buni fac greseli. Adevaratii manageri ii lasa sa le faca

8 Mai 2013
669 Vizualizari | 0 Comentarii
O vorba romaneasca spune "omul din greseli invata" si, ce-i drept, nu exista individ sa nu fi tras cateva concluzii din experientele lui negative sau ale celor din jurul sau.

Insa, chiar daca greselile le permit oamenilor sa evolueze, ele se pot dovedi a fi extrem de costisitoare.

Omul de afaceri Amy Rees Anderson, scrie, pe Forbes, ca, a le permite angajatilor tai sa faca greseli, chiar si dintre cele mai costisitoare, este lucrul care face diferenta dintre un lider si un sef.

"Am vrut sa-mi ajut angajatii sa creasca, asa ca am inceput sa caut modalitati prin care sa fac asta fara a-mi pune afacerea in pericol. Primul pas a fost sa determin zonele de business in care o greseala, fie ea si mare, nu ar avea efecte dezastruase.

Apoi am marit aria de confort unde anajatii sa poata sa experimenteze noi si mai bune metode de a obtine rezultatele dorite. Pasul 2 a fost sa le transmit angajatilor noua politica a firmei: sa faci o greseala O DATA este ok, atat timp cat nu a fost intentionata, ci doar o eroare de calcul in incercarea de a face o treaba mai buna. Daca insa aceeasi greseala se repeta, deja nu mai era in regula", a dezvaluit Amy Rees Anderson.

Ea explica cum acest mecanism a dus la sudarea echipei si la cresterea productivitatii.

"Astfel, daca greseai o data in incercarea de a aduce un plus proiectului, intreaga echipa te sustinea, te ajuta sa repari greseala si toti aveau de invatat. Totusi, daca persistai in aceeasi greseala, infruntai singur consecintele. Si aceasta regula se aplica la fiecare noua greseala pe care o faceai", a mai spus omul de afaceri.

Adevarul e ca si romanii au o vorba din batrani care ar putea fi baza pentru aceasta strategie - "doar cine nu munceste nu greseste". Din erori s-au nascut de multe ori idei stralucite, accidentele au dat nastere la lucruri inovatoare care sunt nelipsite in viata noastra de zi cu zi. Teorii care au dus la descoperiri colosale au avut ca punct de pornire greseli.

Greseala nu este tot una cu esecul, asta este demarcatia ce a fost uitata si trebuie reamintita oricui. Greselile ar trebui privite ca un proces prin care se elimina metodele care nu dau rezultate, astfel incat sa ajungi mai aproape de adevar.

"Adevaratii lideri le permit subordonatilor sa faca greseli, insa angajatii valorosi sunt cei care invata din ele", mai spune Amy Rees Anderson, care are si un sistem in sase puncte pentru a masura astfel de valori.

1. Recunoaste - Angajatii buni recunosc ca au facut o greseala.

2. Cere-ti scuze - Isi cer scuze pentru greseala facuta, nu devin defensivi si nici nu incearca sa dea vina pe altcineva sau altceva.

3. Constientizeaza - Un angajat valoros mereu va incerca sa vada care a fost punctul in care lucrurile au deraiat de la cursul dorit. Stiind unde ai gresit, nu vei mai repeta greseala.

4. Repara - Va cauta mereu solutii de a repara ce a gresit, cu costuri minime pentru companie.

5. Securizeaza - Orice greseala, odata constientizata si reparata, va naste noi reguli.

6. Nu repeta - Respectand noile reguli se asigura ca nici el, dar nici cei din echipa sa nu vor repeta greseala.

"Oamenii care urmeaza acest plan vor vedea ca nivelul de incredere si respect pe care ceilalti il au fata de ei a crescut. Nu greseala reprezinta de obicei o problema, ci ceea ce faci pentru a o repara iti arata adevarata valoare", conchide Anderson, conform ziare.com
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook.

greselile afacerea business efecte dezastruase angajatilor repari
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - BZC.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.0649 (s) | 22 queries | Mysql time :0.011889 (s)