News Flash:

Angajatii Operei Romane Cluj i-au inaintat o petitie lui Ponta, imediat dupa alegeri. Vezi ce ii cer premierului

19 Noiembrie 2014
919 Vizualizari | 0 Comentarii
Angajatii Operei Nationale din Cluj-Napoca au inaintat o scrisoare catre premierul Victor Ponta, in care isi aratau dezamagirea cu privire la ceea ce ei numesc calomnii la adresa institutiei. Acestia i-au expus premierului atat realizarile din ultima vreme, cat si doleantele lor pentru a-si putea continua in liniste activitarea artistica.

Vezi mai jos scrisoarea:

Scrisoare deschisa adresata domnului Prim-Ministru al Romaniei, Victor Viorel Ponta
Stimate Domnule Prim-Ministru
,

Subsemnatii, angajati ai Operei Nationale Romane din Cluj-Napoca, va adresam urmatoarea petitie ca reactie la calomniile manifestate in presa de persoane care se pretind a fi reprezentatii nostri.

Este o pata de rusine pe obrazul celei mai importante institutii culturale transilvane, stigmatul de scandal insamantat si intretinut din 1990 si pana in prezent, de catre un grup restrans de instigatori, care sub pretextul unor revendicari sindicale au urmarit in permanenta sa conduca in fapt institutia si sa culeaga beneficii personale, plasandu-se intr-o totala opozitie fata de managementul institutiei.

Acest lucru s-a intamplat cu seria de personalitati care au condus aceasta OPERA NATIONALA, incepand cu Maestrul Ion Pizo, Maestrul Petre Sbarcea, Prof. Univ. dr. Alexandru Farcas, regizorul Rares Trifan si, in prezent, i-a venit randul actualului director, conf. univ. dr. Marius Budoiu.

Acesta din urma a reusit sa mentina o pozitie concilianta cu acesti instigatori o perioada de aproape doi ani, timp in care rezultatele sunt mai mult decat evidente: in limita bugetului aprobat si a sponsorizarilor atrase, toate premierele cuprinse in proiectul managerial s-au realizat in cele mai bune conditii, nivelul productiilor artistice fiind vizibil crescut.
Conditiile noastre de munca s-au imbunatatit simtitor, fiind realizate lucrari de reparatii, precum reabilitarea Scenei mici (lucrare realizata prin sponsorizare), renovarea vestiarelor, reparatii curente la acoperisul atelierelor de productie (in curs de realizare), etc.

Politica portilor deschise si atragerea unor sponsori a condus, pe de-o parte, la cresterea numarului spectatorilor in sala, un public bucuros sa primeasca si sa consume un repertoriu mai diversificat, iar pe de alta parte, sponsorii au facut posibila implementarea unor proiecte si realizarea unor lucrari (realizarea cutiei acustice, amenajarea salilor de repetitie, etc.). Din perspectiva bugetarii publice, am mentiona faptul ca Marius Budoiu a reusit sa convinga in privinta nevoilor institutiei, atat autoritatile locale (Primaria Cluj-Napoca a realizat amenajarea spatiilor adiacente spatiilor cladirii care se aflau intr-o stare de paragina), cat si autoritatile centrale, care au raspuns semnalelor de alarma repetate, alocand banii necesari achizitionarii a doua piane.

Pe de alta parte, Opera Nationala Romana din Cluj-Napoca a intrat in randul operatorilor culturali clujeni, care acceseaza grant-uri, fiind declarata castigatoare pentru doua proiecte culturale din programul ”Opera pentru Cetate”, respectiv spectacolul AIDA in aer liber, realizat pe data de 5 iulie 2014, care a beneficiat de o finantare de 70.000 lei, un spectacol care s-a dovedit o exceptionala premiera nationala care a adunat intr-o piata publica, Piata UNIRII din Cluj, la un spectacol de opera, un numar de peste 8.000 de spectatori si, de asemenea, a castigat o finantare pentru realizarea Concertului de Craciun al Operei, proiect aflat in proces de implementare.

Una dintre cele mai importante realizari, infaptuite in acesti doi ani de mandat managerial este, cu siguranta, faptul ca dupa 95 de ani in care aceasta prestigioasa institutie si-a desfasurat activitatea in acest imobil, a primit, in sfarsit, dreptul de a-si inscriptiona propria titulatura pe frontispiciu, demers pornit si de predecesorii lui Marius Budoiu, dar care nu au reusit sa finalizeze acest proiect.

In acelasi registru se inscrie deschiderea institutiei noastre spre lume prin achizitionarea unui sistem de rezervare si vanzare a biletelor online, ceea ce ne aseaza in sfarsit in contemporaneitate cu vremurile in care traim.

Aceste realizari fac parte, poate in mod firesc, din arsenalul de fapte al unei personalitati care si-a dovedit valoarea pe cele mai mari scene lirice internationale, atat  in personam, in rolurile de tenor care l-au consacrat bunaoara unul dintre cei mai apreciati interpreti wagnerieni in Germania, dar si prin intermediul artistilor carora le-a fost profesor si care azi, la randul lor, activeaza pe scenele lumii, precum: George Petean (unul dintre cei mai importanti baritoni ai lumii in acest moment), tenorul de mare notorietate internationala Stefan Pop, Bogdan Baciu, Bogdan Talos, Adela Zaharia, Ovidiu Purcel (aflati la Duseldorf), etc.  

Referirile calomnioase de genul ”reputatie dubioasa”, ”fara realizari profesionale”, sunt utilizate cu mare usurinta la adresa unor persoane care si-au dovedit competenta, o competenta de cele mai multe ori notorie, fiind vorba de persoane expuse public, precum: dirijorul Adrian Morar, concertmaestrul Vlad Baciu, care activeaza si in Orchestra de tineret condusa de Maestrul Mandeal, dar, si in alte formule si proiecte de foarte buna calitate, sau Sabin Mircea Rus, o persoana care a adus in ritualul de functionare al Operei Nationale Romane din Cluj-Napoca, mult dinamism si abordare antreprenoriala, fapt care a condus la rezultate extrem de rapide ce au asezat institutia noastra pe un circuit de comunicare fara precedent. Pe de alta parte, colegi mai putin vizibili precum domnisoara Mihaela Baciu, sef serviciu programare artistica, in fapt a doua persoana ca importanta in institutia noastra, au purtat povara unor posturi mult subdimensionate ca personal in raport cu institutii similare si, cu toate acestea, si-au indeplinit obligatiile profesionale cu brio.

Folosindu-se de tertipuri de genul ”s-a dovedit in scurt timp ca (...)” in realitate afirmatii complet descoperite si lipsite de orice fel de dovezi, acest grup restrans de colegi ai nostri au incercat sa murdareasca orice realizare infaptuita in acest interval de doi ani.

In acelasi registru se inscriu si atacurile la adresa Asociatiei ”Fidelia - bucuria operei” un ONG condus de reputatul Prof. dr. Nicolae Miu, cunoscut nu doar pentru performantele sale in domeniul pediatriei, ci si pentru calitatile sale de rafinat cunoscator si critic al muzicii lirice. Acet ONG, initiativa a unui grup de intelectuali care au hotarat sa-si dedice o parte din timpul lor sustinerii acestei importante institutii transilvane, are unicul scop de a sprijini cresterea prestigiului si cresterea valorica a activitatii OPEREI NATIONALE ROMANE CLUJ-NAPOCA.

Dupa stiinta noastra, la inceputul anului, institutia noastra a fost supusa unui control rigulos al Curtii de Conturi care, in urma unei sesizari anonime, a efectuat un control ce a durat circa 35 de zile, la finalul caruia nu s-au constatat abateri de la regularitate si legalitate. 

Desigur ca nemultumitii au ignorat hotararea finala a Curtii de Conturi a Romaniei, reclamand in continuare aceleasi fapte Ministerului Culturii. A urmat o procedura in care, din nou, s-au solicitat acte la control, rezultatul fiind si de aceasta data acelasi, unul care atesta ca lucrurile sunt in regula.
”Eludarea legilor”, ”amenintarea cu desfacerea contractelor de munca”, ”discriminarea si preferentialismul” sunt cuvinte care vin din partea unor oameni care incearca sa conduca opera prin scandal si in mandatul lui Marius Budoiu. Suntem convinsi ca sunt complet nefondate si acuzatiile cu privire la ”distrugerea oricaror dovezi incriminatorii”, fiind martori a ceea ce a insemnat exigenta controlului efectuat de Curtea de Conturi.

Din pacate, ”beneficiarul” roadelor acestui comportament de scandal este intregul colectiv al Operei Nationale Romane din Cluj-Napoca, in conditiile in care marea majoritate dintre noi ne desfasuram activitatea la modul onest si preocupat pentru responsabilitatea actului artistic, fiind stigmatizati la modul nemeritat si, chiar mai mult decat atat, prejudiciati in cariera noastra, pentru ca una dintre principalele consecinte ale acestei notorietati de scandal ce pateaza imaginea institutiei noastre este ca am pierdut toate oportunitatile de turnee, fiind unul dintre capitolele triste care dainuie din 1996.

Noi, semnatarii acestei scrisori, satui de faptul ca acest grup de instigatori se exprima abuziv in numele nostru, intr-o maniera atat de scandaloasa, va invitam, Domnule Prim-Ministru, atat pe dumneavoastra, cat si pe reprezentatii Ministerului Culturii, sa evaluati situatia existenta in Opera clujeana cu luciditate. Este inadmisibil ca aceasta situatie sa perpetueze, ne dorim un climat de munca productiv, care sa ne permita dezvoltarea atat personala, ca artisti, cat si ca importanta institutie de arta din Transilvania. Ne dorim ca optiunea dumneavoastra sa se manifeste pentru continuitate, in cazul interimatului, situatie care va da posibilitatea actualului manager sa procedeze corect pentru restabilirea normalitatii, chiar cu sanse crescute pentru viitor. “, se arata in scrisoarea adresata premierului Victor Ponta.


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook.

cluj-napoca victor ponta calomnii marius budoiu
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - BZC.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1064 (s) | 33 queries | Mysql time :0.047772 (s)