Anomalii genetice comune pentru cinci tulburari mintale

5 Martie 2013
Anomalii genetice comune pentru cinci tulburari mintale
Anomalii genetice comune pentru cinci grupe mari de tulburari mintale au fost descoperite de oamenii de stiinta americani, potrivit celui mai mare studiu realizat pana in prezent pe aceasta tema. Savantii americani au studiat patrimoniul genetic al unui numar de 33.332 de pacienti suferind de tulburari pervazive de dezvoltare (sau tulburari autistice), Deficit de Atentie / Tulburare Hiperkinetica (ADHD), tulburari bipolare, depresii majore si schizofrenie.
Genomul lor a fost comparat cu cel al grupului tinta, alcatuit din 27.888 de persoane care nu sufereau de aceste boli.
Cercetatorii au descoperit ca cele cinci tulburari aveau in comun anumite anomalii ale cromozomilor 2 si 10 si la nivelul genelor care participa la regularizarea calciului in celulele cerebrale.
Una dintre gene, denumita CACNA1C, a fost gasita la inceput doar in cazul tulburarilor bipolare si al schizofreniei.
Publicat in revista medicala britanica Lancet, studiul precizeaza ca genele fac parte dintr-un "tablou general" si nu pot sa explice, singure, cauzele declansarii acestor tulburari.
 Genele studiate proveneau de la persoane de origine europeana, afirma autorii studiului, care considera ca rezultatele ar putea fi diferite daca studiul ar fi realizat pe persoane originare din alte regiuni ale lumii. Ei spera insa ca rezultatele studiului lor vor contribui la o diagnosticare mai buna a maladiilor psihiatrice.
Clasificarea tulburarilor mintale reprezinta un subiect foarte delicat, intrucat simptomele pot fi vagi si contradictorii.
Alte studii genomice au evidentiat deja puncte comune intre diverse maladii autoimune, precum artrita, psoriasisul si boala Crohn, o maladie inflamatorie cronica a intestinului.

anomalii genetice tulburari mintale pacienti