Au fost identificate planete care indeplinesc conditiile necesare vietii

19 Aprilie 2013
Telescopul folosit de NASA pentru a „vana” planete a dus la descoperirea a doua corpuri ceresti ce par a fi locuri ideale pentru forme de viata. Cele doua planete au dimensiunile ideale si se gasesc la distanta potrivita de steaua lor.

William Borucki, cercetatorul care gestioneaza telescopul Kepler, a anuntat ca aceste doua planete sunt cele mai bune candidate identificate pana acum in cursa descoperirii unor planete care gazduiesc forme de viata, scrie descopera.ro.

Descoperirile au fost publicate in jurnalul Science. Expertii anunta ca aceste doua planete reprezinta o borna importanta in cursa pentru identificarea vietii extraterestre.

Cele doua planete identificate acum de cercetatori, Kepler-62-e si Kepler-62-f, indeplinesc toate conditiile necesare gazduirii vietii. Cele doua planete sunt gemene — orbiteaza aceeasi stea si se gasesc una langa cealalta, la o distanta mai mica decat cea dintre Pamant si Marte.

Planetele sunt ceva mai late decat Terra, dar nu sunt prea mari. Kepler-62-e este o planeta calda, Hawaiana, iar Kepler-62-f este racoroasa, precum Alaska, a explicat Borucki.

telescopul nasa william borucki kepler-62-e kepler-62-f pamant marte