News Flash:

Audiovizualul din Romania: Cine a facut cele mai mari profituri si cine a inregistrat pierderi uriase in radio si TV

9 Aprilie 2015
765 Vizualizari | 0 Comentarii
In cei cinci ani ai perioadei 2009-2013, marcati de criza economica, zeci de televiziuni si de posturi radio din Romania s-au inchis, insa unele au reusit sa isi reduca pierderile, in timp ce altele chiar au devenit mai profitabile.

In perioada analizata, 48 de televiziuni si 19 posturi de radio s-au inchis, iar altele functioneaza si acum la limita de avarie, potrivit datelor financiare analizate de agentia de business information si credit risk management KeysFin, incluse intr-un studiu remis Ziare.com.

Acelasi studiu arata insa ca cele mai multe firme din domeniu s-au adaptat crizei, si-au redus pierderile, iar altele au devenit si mai profitabile.

Romanii sunt printre europenii care isi petrec cele mai multe ore cu ochii la televizor, iar un sondaj de opinie recent arata ca romanii sunt interesati in primul rand de stiri, iar apoi de divertisment.

In Registrul Comertului erau inregistrate, in anul 2013, 363 de televiziuni si 222 de posturi de radio, inregistrandu-se astfel o scadere a numarului acestora fata de 2009, cand erau 411 televiziuni si 241 de posturi de radio.

De asemenea, si cifra de afaceri pe segmentul televiziuni a scazut de la 1,44 miliarde lei in 2009 la 1,28 miliarde lei in 2013. Insa este drept ca s-au adaptat si activitatile din domeniu, la provocarile crizei, astfel ca pierderile totale au scazut cu 125 milioane lei, de la 377,5 milioane lei in 2009 la 252,4 milioane lei in 2013, iar profitul, pe ansamblu, a crescut de la 33,7 milioane lei la 35,5 milioane de lei.

"Privita in ansamblu, statistica arata ca apogeul crizei in acest sector a fost atins in 2012, iar de atunci firmele au luat masuri care le-au permis sa revina pe linia de supravietuire", afirma analistii de la KeysFin, adaugand ca "s-au operat disponibilizari de personal, s-au taiat bugete, grilele de programe s-au optimizat la costuri cat mai mici".

Bucurestiul, centrul de necontestat al audiovizualului din Romania

Studiul mai arata ca business-urile din televiziune sunt concentrate, in proportie uriasa, in regiunea Bucuresti-Ilfov, 91% dintre firmele inregistrate la Registrul Comertului avand sediul in Capitala si in imprejurimi.

In cazul radiourilor, procentul este ceva mai scazut - 68% sunt in Bucuresti-Ilfov, iar restul mai ales in judetele din sudul tarii (7,3%) si Dobrogea (6,9%).

"Bucurestiul este, fara indoiala, locul in care business-ul din audiovizual este cel mai dezvoltat, acaparand peste 80% din cifra totala de afaceri. In rest, avem televiziuni si radiouri in principal in resedintele de judet, iar cele mai dezvoltate afaceri in domeniu sunt in Constanta, Ploiesti, Timisoara, Brasov si Cluj-Napoca", spun expertii de la KeysFin.

Potrivit acestora, studiul denota faptul ca dezvoltarea business-ului in acest domeniu este influentata decisiv de piata de publicitate, ale carei interese sunt in principal la nivel national si mai putin regional.

"Televiziunile, la fel ca si radiourile si ziarele, sunt oglinda economiei. Cu cat promovarea facuta de acestea este mai redusa sau chiar lipseste, cu atat influentele asupra consumului sunt mai pregnante", afirma acestia.

Performerii crizei, in televiziune

Studiul realizat de KeysFin arata ca cele mai mari afaceri din televiziuni au fost facute, in 2013, de Pro TV SA, de 497 milioane lei, urmata de Antena Group SA (250,5 milioane lei) si United Media Distribution SRL (79,9 milioane lei).

Pe locurile urmatoare in topul cifrei de afaceri s-au clasat Dogan Media International SA (Kanal D) cu un business de 73,7 milioane de lei si pierderi de 20,9 milioane lei si Antena 3 SA cu afaceri de 71,2 milioane lei si un profit net de 737.846 lei. Topul este completat de societatile care administreaza televiziunile Prima TV, Romania TV, B1 TV, Discovery Romania si Realitatea TV.

Cele mai profitabile apartin Antena Group, cu 9,2 milioane lei, in timp ce Pro TV a iesit pe minus in 2013, cu o pierdere de 85,5 milioane lei.

Pe piata radiourilor, cele mai mari afaceri le-a facut, in 2013, GRUPUL MEDIA CAMINA (G.M.C.) SRL (Radio ZU), de 28,4 milioane lei, cu un profit de 438.855 lei, si EUROPE DEVELOPPEMENT INTERNATIONAL-R SA (Europa FM), cu afaceri de 17,8 milioane lei si un profit remarcabil, de 1,54 milioane lei.

"Analiza datelor arata o legatura directa intre audienta posturilor si cifra de afaceri. Din statistici am mai remarcat faptul ca televiziunile si radiourile mai mici au fost mai putin afectate de criza, reusind sa reziste mai bine provocarilor.

Gigantii precum Pro TV in domeniul televiziunii si Radio 21 in cel de radio au continuat sa inregistreze pierderi pe masura investitiilor facute. Antenele, pe de alta parte, si-au reconfirmat statutul de afaceri profitabile, gratie unei structuri de business care a rezistat mult mai bine crizei decat alte companii", au mai explicat expertii de la KeysFin.

televiziuni keysfin ziare com studiu studiul
Distribuie:  
Incarc...

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - BZC.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.0835 (s) | 24 queries | Mysql time :0.023775 (s)

loading...