News Flash:

Autostrada Transilvania falimenteaza furnizorii din Cluj

5 Februarie 2013
641 Vizualizari | 0 Comentarii
Constructorul american Bechtel refuza sa plateasca furnizorilor locali sumele pe care le datoreaza acestora, atrage atentia Liga Intreprinzatorului Roman.

Organizatia patronala clujeana solicita guvernului sa protejeze companiile locale care au de incasat bani de la Bechtel, constructorul autostrazii Brasov-Bors. Liga Intreprinzatorului Roman (LIR) sustine ca a fost sesizata de catre mai multi manageri si proprietari de societati mici si mijlocii.

Societatea Pulp Fiction Cluj
a asigurat in 2004-2009 transportul muncitorilor, de la domiciliu pe santierul autostrazii. „Dupa plecarea domnului Michael Mix si cooptarea unor manageri turci, relatia cu furnizorii romani de bunuri si servicii s-a deteriorat. Au inceput sa nu mai plateasca facturile emise de noi si receptionate de noi. La inceput, managerii turci ne-au spus ca nu au primit banii din partea Guvernului roman. Apoi, dupa ce reprezentantii Companiei Nationale a Drumurilor Nationale si Autostrazilor din Romania (CNADNR) ne-au confirmat in scris faptul ca au achitat facturile, managerii turci nu ne-au mai dat nici o explicatie. Dupa sase luni de neplata, i-am notificat conform contractului si am sistat furnizarea de servicii. Instant, cei de la Bechtel ne-au virat jumatate din banii datorati. Apoi ne-au chemat la negocieri. Managerii turci le-au cerut intreprinzatorilor romani sa accepte reducerea datoriilor pe care le are compania americana fata de partenerii sai", a mentionat directorul societatii, Zoltan Egyed.

Acesta sustine ca Bechtel a incheiat cu furnizorii sai o clauza conform careia toate litigiile dintre parti trebuie judecate la Curtea Internationala de Arbitraj de la Paris, unde introducerea cauzei pe rol presupune sume de ordinul a zeci de mii de euro. Pulp Fiction are o flota de 100 de microbuze si autocare si efectueaza transportul angajatilor diferitelor companii in Cluj-Napoca si in zonele limitrofe ale municipiului (Apahida, Gilau, Aghires), printre acestea numarandu-se Bechtel, Nokia, Petrom, Pepsi, Tetarom sau Suncart. LIR intentioneaza sa sesizeze organismele europene: „Consideram ca acest caz poate atrage condamnarea Romaniei la Curtea Europeana a Drepturilor Omului, precum si neridicarea monitorizarii Mecanismului de Cooperare si Verificare, realizata de Comisia Europeana". Organizatia patronala clujeana considera ca statul roman a dezavantajat net companiile autohtone in relatia lor cu companiile multinationale si solicita tuturor autoritatilor in drept sa ia masuri pentru a preintampina repetarea unor astfel de cazuri. Purtatorul de cuvant al Bechtel, Bogdan Sgarcitu, nu a putut fi contactat pentru a oferi un punct de vedere al companiei.

188 de milioane de lei a prevazut guvernul in 2013 pentru lucrarile la autostrada, in conditiile in care numai lucrarile executate si nedecontate catre Bechtel se ridica la 130 de milioane de lei. Bechtel mai are de finalizat 32 km, pe tronsonul Suplacu de Barcau - Bors, pentru care ar trebui sa isi incaseze banii. Seful Directiei Regionale de Drumuri si Poduri Cluj, Eugen Cecan, a declarat ca 130 de milioane este suma datorata exclusiv pentru lucrarile realizate pe sectorul Campia Turzii - Gilau. Consortiul Spedition UMB - Tehnostrade a fost desemnat castigator al tronsonului Gilau - Nadasel (8,7 km), pentru care statul ar trebui sa achite 258 de milioane de lei. Raman descoperite portiunile Nadasel si Mihaiesti (17 km) si Mihaiesti - Suplacu de Barcau (75,5 km), pentru care se analizeaza posibilitatea sa fie realizate prin concesiune sau credit furnizor, astfel incat autostrada sa fie functionala de la Campia Turzii la Bors. Pentru restul traseului nu exista nici macar promisiuni: Brasov-Fagaras - 48 km, Fagaras - Sighisoara - 53 km, Sighisoara - Targu-Mures - 58 km, Targu-Mures - Campia Turzii - 37 km.

Sova: „Reziliem contractul cu Bechtel"

Ministrul delegat pentru marile proiecte, Dan Sova, a declarat ca va avea negocieri cu Bechtel in perioada urmatoare, iar singura solutie ar fi incheierea contractului si gasirea unei variante de finantare viabile. In noua ani au fost executati 86 km, dintre care 54 km in circulatie, platindu-se 1,3 milioane de euro. Fondul necesar pentru finalizarea tronsonului Suplacu de Barcau - Bors este de 250 de milioane de euro, bani care nu exista la buget. „Vom vedea daca vor fi si dansii de acord cu rezilierea, cat va insemna sa coste aceasta. Daca autostrada va fi parasita, va intra in conservare la CNADNR, pana cand va fi concesionata unui alt constructor", a precizat Sova. El a adaugat ca datoria de 50 de milioane de euro la Bechtel e bugetata si va fi achitata. Proiectul A3 a inceput in 2004, in baza unui contract de 2,2 miliarde de euro incheiat cu Bechtel, si trebuia executat pana in 2012.

lir cnadnr zoltan egyed apahida gilau aghires bechtel nokia petrom pepsi
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - BZC.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.0978 (s) | 23 queries | Mysql time :0.012964 (s)