News Flash:

Autostrada Transilvania intra in conservare. Pe bani

13 Mai 2013
722 Vizualizari | 0 Comentarii
In asteptarea finalizariii negocierii cu Bechtel, premierul Victor Ponta a promis ca tronsonul Bors - Gilau de pe Autostrada Transilvania nu va fi abandonat. Intre timp, s-a demarat procedura de contractare a lucrarilor pentru conservarea santierului si serviciul de paza.

Ministrul marilor proiecte de infrastructura, Dan Sova, se lauda ca, pana la final de aprilie, contractul cu compania Bechtel pentru Autostrada Transilvania se inchide. Acesta nu a iesit, insa, cu o concluzie in privinta finalizarii negocierilor cu compania americana. In schimb, premierul Victor Ponta anunta la Constanta, chiar inainte de Paste, ca acest proiect nu va fi abandonat si ca imediat ce Bechtel se va retrage, se vor face demersuri pentru cooptarea unui alt constructor care sa finalizeze portiunea Bors - Gilau. Intre timp, Directia Regionala de Drumuri si Poduri Cluj se ocupa de licitatia pentru contractarea lucrarilor de conservare a santierului si a serviciului de paza, scrie ziuadecj.ro.

Imediat ce Autoritatea Nationala pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice (ANRMAP) va autoriza procedura, anuntul de licitatie pentru contractarea lucrarilor de conservare si a serviciului de paza pe tronsonul Suplacu de Barcau - Bors va fi postat pe SEAP (Sistemul Electronic de Achizitii Publice). „Timp ce 15 zile va sta anuntul pe SEAP, dupa care putem deschide ofertele. Sper ca pana la finalul acestei luni sa putem atribui acest contract. Vorbim de un contract ce vizeaza o perioada de patru ani", a subliniat seful Directiei Regionale de Drumuri si Poduri Cluj, Eugen Cecan. Acesta a adaugat ca nu are nici o informatie despre negocierile purtate cu Bechtel, de catre minister. "Urmeaza sa fim anuntati si noi. Oricum, orice decizie s-a luat, ea va fi supusa aprobarii guvernului", a comentat Cecan. Premierul Victor Ponta, declara, la Constanta, ca asteapta rezultatul final al negocierilor. Totodata, acesta a mentionat ca nu doar acest aspect e important. "Pe noi ne intereseaza nu doar sa incheiem ce a mai ramas din contractul cu Bechtel. Cel mai important este sa gasim un contractor pentru finalizarea lucrarilor incepute, pentru ca e pacat sa lasi santierul asa. Si exista posibilitatea reala de a finaliza in perioada urmatoare, fie din fonduri europene, fie din parteneriat public-privat, prin concesiune, sa finalizam proiectul de autostrada. Transilvania are nevoie de autostrada", a spus Ponta, citat de Agerpres.

Din cei 64 km, cat masoara tronsonul Bors - Suplacu de Barcau, Bechtel a reusit sa realizeze aproximativ 50% din lucrare. Numai pentru finalizarea acestui tronson, statul roman ar trebui sa plateasca peste 250 de milione de euro. Presa centrala anunta, in urma cu cateva zile, ca ministrul Dan Sova se asteapta ca penalitatile pentru inchiderea contractului cu Bechtel sa fie mai mici de 250 de milioane de euro. In mod normal, toti cei peste 400 km ai autostrazii ar fi trebuit sa se construiasca cu maxim 2 miliarde de euro. Pana acum, insa, s-au cheltuit 1,4 miliarde de euro si nu s-au finalizat decat 50 km, intre Gilau si Campia Turzii, a aratat ministrul Dan Sova.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook.

bechtel autostrada transilvania abandonat conservarea santierului
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - BZC.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.0776 (s) | 33 queries | Mysql time :0.014900 (s)