News Flash:

Autostrada Transilvaniava fi abandonata!

8 Februarie 2013
767 Vizualizari | 0 Comentarii
Contractul cu Bechtel va fi desfiintat fara ca firma americana sa termine si singurul tronson la care mai lucra, Suplacu de Barcau-Bors,realizat deja in proportie de 40%.Ministrul delegat pentru proiecte de infrastructura, Dan Sova, a anuntat compania Bechtel ca doreste rezilierea de comun acord a contractului pentru Autostrada Transilvania.

„Trebuie s-o spun cu tot regretul, dar intentia mea ferma este de a propune companiei Bechtel incetarea completa a relatiilor contractuale cu plata datoriilor acumulate la zi, care se ridica undeva la 50 de milioane de euro, din anul 2012”, a declarat Dan Sova, la Realitatea TV. Ministrul delegat a precizat ca propunerea sa de incetare a contractului cu Bechtel este „bazata pe o chestiune de bun simt, statul roman pur si simplu nu are bani, in acest moment, pentru sustinerea in continuare a acestui proiect”. El a precizat ca, pentru a termina tronsonul Suplacu de Barcau Bors, singurul unde compania Bechtel mai lucreaza, ar fi mai necesara o suma de 250 de milioane de euro, fiind de parere ca „s-ar ajunge la niste cifre astronomice”.

Compensatii catre Bechtel?


Ministrul a mai spus ca este nevoie de acordul companiei americane pentru desfiintarea contractului si ca a discutat deja cu oficialii americani din Romania, pe aceasta tema. Sova a spus ca este posibila plata unor compensatii catre Bechtel. „In mod evident, sistemul de finantare al acestei autostrazi, si anume fonduri de la bugetul de stat, nu poate continua. Voi propune rezilierea acestui contract si vreau sa va spun ca ma doare ca trebuie sa fac asta. Dar pentru lucrarile care mai trebuiesc facute pentru Turda-Gilau mai sunt 25 de milioane de platit. Pentru datoriile Suplacu de Barcau – Bors sunt inca 25. Sunt 50 de milioane de euro pe care statul roman le-a bugetat. Inutil sa spun ca pe tronsonul Brasov – Sighisoara nu s-a facut absolut nimic. Acest proiect ar urma sa coste sume pe care statul roman nu le are si nu si le poate permite”, a mai precizat Sova.

Un alt mod de finantare a proiectului

 Potrivit ministrului, incetarea contractului cu Bechtel nu inseamna abandonarea proiectului Autostrazii Transilvania. „Incetarea contractului nu inseamna abandonarea, ci posibilitatea schimbarii mecanismului de finantare. Acum, conform contractului, Autostrada se finanteaza 100% din resurse bugetare. Noi trebuie sa incetam acest contract pentru a putea schimba modalitatea de finantare, pentru a-l putea da in concesiune”, a mai adaugat Sova. Acesta a mai precizat ca trebuie sa prezinte un proiect bancabil, fara a da detalii. Proiectul autostrazii Brasov- Bors, denumit Autostrada Transilvania, a fost aprobat in 2003 si inceput in 2004, in baza unui contract de 2,2 miliarde de euro incheiat cu compania americana Becthel, care trebuia executat pana cel tarziu in 2012.

bechtel dan sova bors resurse bugetare
Distribuie:  
Incarc...

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - BZC.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1270 (s) | 35 queries | Mysql time :0.023888 (s)

loading...