News Flash:

Beneficiile laptelui organic, de soia, de orez si de migdale

20 Iulie 2013
633 Vizualizari | 0 Comentarii
Nu stii ce sa alegi dintre numeroasele sortimente de lapte care se gasesc pe piata. Iata care sunt beneficiile laptelui organic, al celui de soia, de orez sau de migdale:

 Laptele organic
Laptele organic este definit ca fiind laptele de la vacile care nu au fost tratate cu hormoni sintetici de crestere sau antibiotice. Aceste vaci sunt tinute intr-un mediu natural si hranite exclusiv cu furaje ecologice cu timp lung de pasunat.
Beneficii
Un studiu recent, publicat de BBC News, spune ca laptele organic este bogat in acizi grasi esentiali omega 3, antioxidanti si vitamina E, care ajuta la combaterea infectiilor. Se crede ca acizii grasi esentiali omega 3 ofera protectie impotriva afectiunilor cardiace coronariene.

Laptele organic contine si acid linoleic, un nutrient esential care ajuta la reducerea grasimii corporale. Unul dintre marile avantaje ale laptelui organic, in comparatie cu laptele obisnuit, este ca vacile sunt hranite pe pasuni naturale, iarba nefiind stropita cu fertilizante sau pesticide. Prin urmare, persoanele care consuma lapte organic nu sunt supuse riscului ingerarii acestor chimicale daunatoare.

Lapte de soia
Spre deosebire de laptele de origine animala, laptele vegetal nu contine cazeina, grasimi animale sau lactoza, ci grasimi de origine vegetala, nesaturate si zaharuri care trebuie eliminate in timpul procesului de fabricare al laptelui
Beneficii
- Zero colesterol. Laptele de soia nu contine colesterol, ci din contra, acesta contine fitosteroli care produc scaderea colesterolului.
- Are un continut de calciu asemanator cu cel al laptelui de origine animala, insa biodisponibilitatea acestuia este mai mica.
Proteina din soia este recomandata in prevenirea maladiilor cardiovasculare si hipertensiunii.
- Contine hormoni vegetali (izoflavoni), avand un efect usor estrogenic (hormonal).
- Studiile efectuate au sugerat ca flavonoizii gasiti in soia reduc riscul aparitiei diabetului prin impiedicarea construirii tesutului gras. In plus, o dieta bazata pe soia ajuta la scaderea glucozei si a nivelului de insulina din organism.
- Laptele de soia este recomandat pentru sanatatea oaselor, soia mentinand densitatea osoasa si intarind sistemul imunitar.
- Datorita continutului bogat in fibre, soia reduce riscul de cancer de colon sau renal.
- Soia contine lecitina, substanta esentiala pentru buna functionare a creierului. De asemenea, aceasta previne depozitarea grasimilor pe peretii vaselor de sange si are proprietati antioxidante.

Lapte de orez
Desi nu ofera aceleasi beneficii nutritionale ca si laptele de soia (ce contine o cantitate insemnata de proteine), laptele de orez contine multe vitamine si minerale esentiale pentru o buna sanatate. O singura ceasca de lapte de orez contine 30% din necesarul de calciu si 15% din necesarul de fosfor. Aceste doua minerale sunt importante pentru dezvoltarea si intarirea sistemului osos.
Beneficii
- Este scazut in grasimi, nu contine nici colesterol, asa ca este excelent pentru acele persoane care sufera de boli de inima. In plus, nu are in compozitie nici lactoza, fiind un produs ideal pentru cei care au intoleranta la lactate si nu pot consuma lapte de vaca.
- Ajuta la o mai buna imunitate a organismului, deoarece este o sursa buna de vitamina E si magneziu, dar si de antioxidanti ca mangan si seleniu
- Este o sursa naturala de vitamina B, esentiala pentru metabolism, sistemul circulator si sistemul nervos

Lapte de migdale
Laptele de migdale, la fel ca laptele de soia, reprezinta o alternativa sanatoasa la laptele de vaca din comert, fiind o bautura delicioasa, bogata in proteine, acizi grasi omega 3, vitamina E, zinc, magneziu, potasiu si fier.
Beneficii
- Te ajuta sa scapi de kilograme. Daca alegi sa consumi laptele de migdale ca atare, fara sa ii imbogatesti gustul cu arome si indulcitori, la o portie (250 ml) vei avea aproximativ 60-70 de calorii, 1-2 g proteine, 2.5 g grasimi dintre care 0 grasimi saturate, 8 g carbohidrati. Datorita continutului caloric scazut, laptele de migdale este un  plus incontestabil pentru dietele orientate catre pierderea kilogramelor, sustinute si de un program echilibrat de exercitii fizice. – Fata de laptele de origine animala, laptele de migdale nu contine colesterol si grasimi saturate, fiind extrem de sanatos pentru cei cu probleme cardiovasculare.
- Laptele de migdale este deosebit de bogat in calciu, o cana de lapte asigurand 30% din doza zilnica recomandata de calciu si 25% din cea de vitamina D – responsabila cu asimilarea calciului. Concentratia de magneziu sustine absorbtia optima a calciului.
- Un pahar de lapte ofera nu mai putin de 50% din doza zilnica recomandata de vitamina E, recunoscuta pentru proprietatile antioxidante puternice,  pentru lupta impotriva radicalilor liberi si pentru rolul important in asimilarea vitaminei A – importanta pentru o vedere sanatoasa si pentru o dezvoltare armonioasa.
- Desi este sarac in proteine, laptele de migdale compenseaza in ceea ce priveste sustinerea musculaturii printr-un continut bogat de minerale. Acestea ajuta la dezvoltarea musculara, pe langa rolul crucial pe care il au pentru sanatatea inimii si a sistemului osos.

Sursa: doctorulzilei.ro

laptele organic beneficii
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - BZC.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.0685 (s) | 23 queries | Mysql time :0.011854 (s)