News Flash:

Calin Tuluc, candidat PNL pentru Senat: “Sunt un om timorat de prea multi “ne-oameni” din societatea si politica romaneasca”

5 Decembrie 2016
3843 Vizualizari | 0 Comentarii
Interviu Calin Tuluc

Liberalul Calin Tuluc, candidat pentru un mandat de senator la alegerile din 11 decembrie a afirmat, intr-un interviu acordat cotidianului Buna Ziua Cluj, ca a ales sa se implice in aceasta cursa electorala pentru ca nu doreste sa lase "pe altul sa mearga in functiile de decizie care, prin comportamentul lui ilicit, imi va innegura viitorul meseriei mele si al familiei mele prin decizii si legi facute in considerarea propriului interes". Mai mult, Tuluc spune ca isi doreste sa demonstreze clujenilor ca exista si politicieni "altfel" care actioneaza in interesul cetatenilor si care nu dorm in Parlament sau "negociaza comisioane pentru un drum astfaltat sau pentru o canalizare introdusa sau isi angajeaza membri familiei la cabinetul sau parlamentar sau la cabinetul prietenilor de grup parlamentar". Politicianul clujean spune ca in cazul in care va obtine un mandat in camera superioara a Parlamentului isi propune sa lucreze pentru "debirocratizarea agresiva a sistemului de servicii publice coroborata cu informatizarea intensiva a acestora", dar isi propune si sa vada "pusa in pamantul Florestiului prima caramida (figurativa, bineinteles) a mult dezbatutului Spital Regional de Urgenta al Clujului". Totodata, acesta vrea sa vada taiata "panglica tricolora de inaugurare la capatul autostrazii catre Bors", dar si incepute lucrarile la Centura  Metropolitana a municipiului Cluj-Napoca.

Reporter: Sunteti absolvent a trei facultati, Teologie, Filosofie si Drept. Profesati ca avocat, sunteti consilier judetean de mai bine de opt ani si ati ocupat si functia de vicepresedinte al Consiliului Judetean Cluj. Trecand peste datele pe care orice clujean le poate afla cu o simpla cautare pe Internet, am dori sa ne spuneti cine este Calin Tuluc si de ce v-am acorda, noi clujenii, votul in 11 decembrie?

Calin Tuluc: Om timorat de prea multi "ne-oameni" din societatea si politica romaneasca, parinte exasperat de multele nevoi financiar-extracuricullare ale gradinitei unde imi merge fiul, sot econom care se gandeste cu luni inainte la cheltuielile bugetului familiei, cetatean platitor de taxe si impozite din ce in ce mai oneroase, clujean iritat de prea mult centralism administrativ, liber profesionist iritat de „grasimea" cu care s-a impovarat statul nostru atoate-protector pe seama noastra a contribuabililor, om de administratie publica iritat la culme de inconsistentele si contradictiile flagrante ale legislatiei noastre cea de toate zilele, avocat uimit de solutiile flagrant contradictorii date in spete similare din cauza unei legi facute pe genunchi si gaurita de nenumaratele exceptii de neconstitutionalitate, crestin „abuzat" de prea multii politicieni bisericosi de campanie a caror cruce se masoara in voturi obtinute prin viclenie si minciuna. Acesta as fi eu, cel dincolo de postura de persoana cu o situare relativ publica.

Rep.: Uitandu-ma si pe declaratia de avere putem observa ca nu ati avut niste ani rai din punctul de vedere al veniturilor obtinute. Chiar am putea spune ca salariul de senator ar fi un downgrade din punct de vedere al veniturilor. De ce renuntati la un venit mai mult decat decent pentru unul mai mic si, mai mult, de ce renuntati la confortul dat de o profesie liberala pentru stresul pe care il poate provoca una dintre cele mai hulite meserii din lume?

C.T.: Buna intrebare. Dupa aceste zile de campanie electorala in care am interactionat cu oameni diversi si cu optiuni care mai clare, care mai confuze, dar care aproape toti considera parlamentarii "niste ticalosi imbuibati si corupti, care nu fac decat sa doarma in Parlament", am ajuns sa ma intreb si eu daca merita acest angajament public. Este adevarat, meseria mea a inceput in ultimii ani de zile sa dea roade, insa la fel de real este si faptul ca daca as sta pe margine as lasa pe altul sa mearga in functiile de decizie care, prin comportamentul lui ilicit, imi va innegura viitorul meseriei mele si al familiei mele prin decizii si legi facute in considerarea propriului interes (sau a contributorilor sai), astfel incat ceea ce am gandit si visat pentru viitorul meu si al copilului meu ar putea mult prea usor furat de exemplare de Teleorman sau Vrancea, prinosul muncii mele si al familiei mele urmand a fi convertit invariabil in "comisioane de para-ndarat" sau asistenta sociala acordata la kilogram in schimbul votului egal si universal al ne-muncitorului de profesie. De aceea mi-am inghitit nodul din gat, am pus capul intre umeri si am purces incrancenat la batut satele si orasele Clujului in speranta ca-i voi putea convinge pe clujeni ca pot exista si politicieni „altfel".
Calin Tuluc

Rep.: Ne putem astepta ca in urmatorii ani sa apara in CV-ul dumneavoastra, pe langa cele trei facultati si o diploma de doctorat, daca tot e la moda printre parlamentari?

C.T.: Este atata de munca in hatisurile si eprubetele legislative ale Parlamentului national incat nu-mi pot inchipui cand mi-as mai putea gasi timp pentru un doctorat. Mai ales ca, din fericire pentru mine, legea imi permite sa fiu si avocat (si intentionez sa muncesc putin si in aceasta partitie profesionala, atat cat sa nu-mi pierd exercitiul profesiei unde ma voi regasi dupa finalul periplului public - pentru ca nu-mi propun sa devin parlamentar de profesie), astfel incat, putin probabil sa apara vreun doctorat in CV-ul meu.

Rep.: Ati afirmat intr-un interviu acordat unui cotidian local ca senatorul nu asfalteaza strazi si nu pune canalizare, ci propune legi. De ce credeti ca e nevoie sa mai faceti aceasta precizare, la 26 de ani de cand avem un Parlament democratic? Chiar nu avem, noi ca romani, cultura poltica, sau din contra, nu ne intereseaza cine asfalteaza, atat timp cat asfalteaza?

C.T.: A fost mai degraba o pozitionare preventiva raportat la ceea ce cutuma si lipsa de viziune a multora dintre candidatii la functiile de parlament obisnuiesc sa utilizeze ca si teme de dezbatere in campaniile electorale parlamentare. Sa promiti ca faci un drum sau o autostrada e mai simplu si mai pe intelesul electoratului pentru ca prezinta o nevoie concreta care are o solutie concreta. Sa spui ca vei interpela un ministru sau ca te vei bate pentru o alocare suplimentara prin bugetul national pentru acea nevoie concreta sau ca vei interpela autoritatea locala sau centrala care este indrituita prin lege sa rezolve acea nevoie concreta deja devine prea abstract pentru un discurs de campanie, a carui natura in campania electorala geroasa de iarna este definita de expeditivitatea mesajului simplu si concis. Asadar, eu am vrut sa setez nivelul dezbaterii, in ceea ce ma priveste, la definirea din start a fisei postului parlamentarului: parlamentarul face legi, poate legi mai bune si mai eficace, care sa ajute decidentul local (Primarul, presedintele Consiliului Judetean) sa poata asfalta drumul, sa poata introduce apa potabila sau canalizarea si alte asemenea. Iar aceasta confuzie cu privire la ceea ce trebuie sa faca parlamentarul nu cred ca se datoreaza lipsei de cultura politica a electoratului ci, mai degraba se datoreaza acestei dicrepante uriase dintre ceea ce ar trebui sa faca parlamentarul roman si ceea ce face efectiv - doarme, negociaza comisioane pentru un drum astfaltat sau pentru o canalizare introdusa sau isi angajeaza membri familiei la cabinetul sau parlamentar sau la cabinetul prietenilor de grup parlamentar. Fara sa generalizez, pentru ca sunt convins ca sunt si acum multi parlamentari care-si fac treaba onest, insa acestia nu sunt mediatizati, deoarece onestitatea, munca si bunul simt nu fac rating astfel incat sa beneficieze de imensa publicitate a primei categorii.

Rep.: Uitandu-ma peste postarile dumneavoastra de pe Facebook, dar si la aparitiile TV si din presa scrisa din aceasta campanie electorala, am observat ca au aparut cateva teme recurente in discursul dumneavoastra, precum debirocratizarea aparatului administrativ, investitiile in infrastructura medicala si de transport, dar si reformarea invatamantului. Care sunt, concret, proiectele pe care va propuneti sa va puneti amprenta in cazul in care veti fi ales in functia de senator?

C.T.: Da. Am popularizat in iesirile mele publice din social-media si media traditionala aceste elemente de program ale Partidului National Liberal. Multe dintre ele pot parea cu putin iz mai populist, insa, va rog sa ma credeti ca principiile care stau la baza acestora sunt principii corecte si realiste. Trebuie sa indraznim sa reasezam atat sistemul fiscal, cat si cel educativ sau de sanatate pe alte fagasuri care sa permita acestor sisteme sa functioneze mult mai eficace, mult mai natural si chiar mult mai autonom, astfel incat serviciile publice pe care le pun la dispozitia oamenilor sa se apropie de ceea ce ar trebui sa fie. Insa proiectele de care ma simt cel mai apropiat si care mi-as dori sa poarte oarecum si amprenta mea ar putea fi: debirocratizarea agresiva a sistemului de servicii publice coroborata cu informatizarea intensiva a acestora, sa vad rostogolita si pusa in pamantul Florestiului prima caramida (figurativa, bineinteles) a mult dezbatutului Spital Regional de Urgenta al Clujului, sa vad panglica tricolora de inaugurare la capatul autostrazii catre Bors, sa vad contractul Centurii Metropolitane a municipiului Cluj-Napoca semnat si cu alocare suficienta in bugetul Ministerului Transporturilor astfel incat sa pot crede ca se face „pe bune" si, poate nu in ultimul rand, sa pot pune votul meu pe un Cod Administrativ care sa aduca administratia publica locala in secolul 21.

Rep.: Unele dintre proiectele despre care vorbiti par destul de greu de realizat, tinand cont de, uneori, lipsa de transparenta si eficienta a guvernelor care s-au succedat in ultimii 26 de ani in Romania. Ne putem astepta, realist vorbind, ca in urmatorii patru ani, pana la finalizarea mandatului dumneavoastra, sa avem finalizate cel putin o parte din aceste proiecte?

C.T.: Realist vorbind, nu stiu. Exista multe variabile si multe conditionalitati care pot influenta aceasta realitate dezirabila. O guvernare de minim patru ani in care Partidul National Liberal sa se afle, un prim-ministru care sa tina la Ardeal si la Cluj, colegi parlamentari receptivi si doritori sa puna umarul la aceasta munca si multe alte asemenea. Insa ce pot sa va spun este faptul ca ma voi bate cat pot eu sa le vedem aduse pe calea realizabilului concret, astfel incat, atunci cand ma voi duce la examenul electoratului clujean (daca va mai exista aceasta oportunitate) sa pot sa arat senin: asta am facut pentru ca pentru asta m-ati imputernicit prin votul vostru sa fac.

Rep.: Ce va propuneti sa realizati in primele luni de mandat? Daca va vom contacta atat noi, jurnalistii, cat si cetatenii care v-au votat, cu ce va veti prezenta in fata noastra dupa primele sase luni de mandat?

C.T.: La fel de realist vorbind, avand in vedere particularitatea situatiei, mi-as dori sa pot veni in fata dumneavoastra si a clujenilor cu un buget echilibrat si orientat spre dezrobirea fiscala a economiei si augmentarea substantiala a componentei de investitii si cu un guvern mult mai onest, mai curat si mai competent decat guvernele anterioare. Avand in vedere ca validarea parlamentului se va petrece abia spre sfarsitul anului (datorita legislatiei), investirea guvernului abia prin luna ianuarie, iar bugetul national si bugetele subsecvente (asigurari sociale, sanatate) vor deveni legi pe la finalul lunii februarie, inceputul lunii martie, primele patru luni din mandat se vor concentra pe aceste elemente si va fi destul de putin timp la dispozitie pentru a ma putea concentra pe un proiect legislativ propriu. Dar sper ca va voi putea spune ca am contribuit si eu prin votul meu la alocarile financiare din bugetul national pentru Autostrada Transilvania sau pentru Centura Metropolitana, avand in vedere ca aceste proiecte sunt maturizate si pot trece imediat la implementare

Rep.: In programul Partidului National Liberal au aparut referiri si la zona de antreprenoriat si IMM. Or, aceasta zona este probabil cea mai afectata de masurile fiscale, uneori contradictorii ale guvernelor, indiferent de coloratura politica. Cum va propuneti sa sustineti, din calitate de senator, aceasta categorie extrem de importanta pentru economia romaneasca

C.T.: In calitate de senator prin sustinerea si votarea legislatiei economico-fiscal-bugetare deja pregatita prin programul de guvernare al Partidului National Liberal. E un program generos si bine gandit care porneste de la cota unica de 16% generalizata (TVA, contributii sociale, impozit pe venit si pe profit) si pana la masuri de stimulare fiscala a activitatii IMM-urilor: infiintarea Fondului de Dezvoltare Rural Urban, a Bancii de Dezvoltare si Investitii pe modelul Planului Juncker si a BERD, BEI; prin impunerea unei scheme de ajutor de stat pentru IMM-uri in valoare de 1 miliard de euro; prin flexibilizarea Codului Muncii; prin alocarea de stimulente financiare pentru atragerea de forta de munca calificata sau pentru reconversia profesionala. Din pacate pentru mine, ca si virtual senator, voi face parte din camera parlamentara care nu este decizionala pe acest pachet de masuri, insa voi aduce aportul contributiv la adoptarea acestui set de masuri prin persuasiunea si vorba si votul din grup si poate cu pareri si amendamente pe care le voi prelua si promova din partea celor care vor fi beneficiari. Mi-ar placea ca noul model de dezvoltare liberal sa reaseze capitalul autohton cel putin pe acelasi palier cu capitalul strain al multinationalelor in buna traditie liberala bratienista.

Alexandru Tomos

 

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook.

Galerie Foto

Calin_Tuluc
calin tuluc alegeri parlamentare senat
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - BZC.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1732 (s) | 32 queries | Mysql time :0.049473 (s)