News Flash:

Candidatii la Primaria Cluj-Napoca, fata in fata cu patronatele in cadrul mesei rotunde. Vezi cum isi propun sa dezvolte mediul de business clujean

26 Mai 2016
475 Vizualizari | 0 Comentarii
Candidatii la Primaria Cluj Napoca fata in fata cu organizatiile patronale
Stimularea investitiilor locale, dezvoltarea de birouri dedicate antreprenorilor mici si mijlocii si o comunicare mai buna intre administratia publica locala si organizatiile patronale reprezinta promisiunile asumate de candidatii la Primaria Cluj-Napoca prezenti la intalnirea organizata marti, 24 mai, de Uniunea Nationala a Patronatului Roman (UNPR), impreuna cu Asociatia Femeilor de Afaceri (AFA) Cluj si Asociatia Patronilor si Meseriasilor (APM) Cluj. Evenimentul constituie o premiera la nivelul judetului Cluj: pentru prima data, organizatiile patronale au dezvoltat un proiect impreuna.

Uniunea Nationala a Patronatului Roman urmareste infiintarea pe langa administratiile locale a doua comisii consultative: Comisia de monitorizare a achizitiilor publice si Comisia de dialog economic, iar toti candidatii prezenti au fost de acord cu acest proiect.


 „Scopul acestei intalniri a fost de a realiza un dialog constructiv intre candidatii la functia de primar al municipiului Cluj-Napoca si organizatiile patronale din Cluj. Consideram ca o administratie locala si reprezentantii mediului de afaceri au, in egala masura, interesul ca economia municipiului sa se dezvolte armonios, in concordanta cu specificul economic al orasului, intr-un mediu propice de afaceri. Birocratia redusa, facilitatile deosebite pentru cei care investesc, dialogul permanent dintre administratie si organizatiile patronale sunt elemente importante pe care companiile le apreciaza in mod deosebit", a explicat demersul Ioan Lucian, presedintele UNPR.


Au dat curs invitatiei candidatii Octavian Buzoianu (independent), Liviu Alexa (Partidul Miscarea Liberala), Adrian Gurzau (Partidul Miscarea Populara), Bruno Roschnafsky (Partidul Puterii Umaniste), Fancsali Ernő (Partidul Popular Maghiar din Transilvania) si Mircia Giurgiu (Partidul Social Romanesc).


„Prin participarea la aceasta intalnire ne aratati respectul pe care il aveti catre mediul de afaceri. Timpul este cel mai important pentru un om de afaceri, asa ca ne bucuram de prezenta dumneavoastra aici. Va apreciem curajul de a candida, stim ce mult inseamna acest gest, si ne dorim sa avem un dialog deschis cu dumneavoastra si in continuare", a declarat Mihaela Rus, presedintele AFA Cluj.


La randul sau, Augustin Fenesan, presedintele APM Cluj, a subliniat importanta eficientizarii procedurilor birocratice. „Este nevoie de o debirocratizare transparenta si reala a aparatului administrativ. Va dau un exemplu care ar trebui sa constituie regula, nu exceptia: am depus actele pentru un aviz la un minister si am primit avizul chiar a doua zi. Aceasta ar trebui sa fie norma si la nivel central, si la nivel local", a explicat Augustin Fenesan.


Candidatii si-au prezentat prioritatile pentru mediul de afaceri si viziunea de dezvoltare a municipiului pentru urmatorii ani. „Ne gasim la un moment de redefinire a orasului, un moment in care rescriem istoria Clujului din toate punctele de vedere. Atragerea de investitori este foarte importanta pentru oras, insa la fel de important este sa pastram un echilibru intre investitorii care din afara si cei care actioneaza dinauntrul orasului. Pana acum, cei care veneau din afara erau favorizati. De ce nu exista un program de sustinere a antreprenorilor locali?", a punctat Octavian Buzoianu. In opinia sa, se pot dezvolta scheme de ajutor a antreprenorilor locali, cu conditia ca acestea sa fie transparente si stabilite impreuna cu organizatiile patronale si de business ale orasului, care cunosc cel mai bine nevoile antreprenorilor.


Liviu Alexa considera ca administratia locala are o problema de comunicare cu stalpii traditionali ai Clujului: mediul de afaceri, lumea medicala si lumea universitara, precum si cu mediul IT, cu peste 15.000 de angajati, de facto al patrulea stalp care sustine Clujul. „Suntem un oras foarte mare, dar care nu-si fructifica potentialul", a declarat Liviu Alexa. El isi propune doua prioritati cu impact asupra mediului de afaceri: deschiderea usii primarului si optimizarea aparatului administrativ.


La randul sau, Bruno Roschnafsky, nou-venit pe scena politica, crede ca este obligatoriu ca municipalitatea sa colaboreze foarte bine cu mediul de afaceri.  „E foarte simplu: vrei sau nu vrei sa ai un parteneriat si sa faci lucrurile bine? Eu sunt deschis la toate ideile", a declarat el. Una dintre ideile pe care doreste sa le implementeze ca primar este dezvoltarea de parteneriate public-private pentru construirea de locuinte pentru tineri.


 „Cluj-Napoca ar trebui sa fie un oras al turismului, al serviciilor, al excelentei. Trebuie sa antrenam cat mai multi investitori mici si mijlocii si dezvoltarea orasului, sa le cream un departament dedicat in Primarie", a declarat Adrian Gurzau. Daca va fi ales primar, acesta va incepe cu un audit de resurse umane in Primaria Cluj-Napoca, urmat de un recensamant ocupational al municipiului.


Planurile lui Mircia Giurgiu vizeaza crearea unui cadru prin care toate categoriile sociale, precum si sindicatele si patronatele, sa fie reprezentate in cadrul Primariei. „Este nevoie de un amplu parteneriat intre universitati si mediul de afaceri, pentru ca la terminarea studiilor tinerii sa se poata angaja unde le place, iar angajatorii sa poata alege candidatii potriviti. Primaria trebuie sa medieze acest parteneriat", a explicat Mircia Giurgiu. Potrivit acestuia, este nevoie si de sprijinirea firmelor mici si mijlocii.


In opinia lui Fancsali Ernő, cel mai tanar candidat la Primaria Cluj-Napoca, dezvoltarea turismului reprezinta cheia dezvoltarii economice a orasului. „Sa facem Clujul sa fie o destinatie si nu doar un oras de tranzit. Va dau ca exemplu Sibiul, unde turistii au ce sa viziteze timp de trei zile", a declarat acesta. Si el considera ca investitorii mici si mijlocii, care platesc taxele la Cluj-Napoca, trebuie sustinuti, insa modalitatile pe care le propune sunt diferite: prin renovarea fatadelor cladirilor istorice sunt ajutate firmele de constructii, dezvoltarea infrastructurii de turism va insemna si sustinerea producatorilor locali de artizanat etc.


Intrebati care ar trebui sa fie directia prioritara de dezvoltare economica a municipiului pentru urmatorii patru ani, candidatii au punctat IT-ul si serviciile suport, cele mai dinamice sectoare in Cluj-Napoca. Alte idei au vizat rezolvarea problemelor stringente ale orasului, cum ar fi groapa de gunoi si circutaia, prioritizarea banilor europeni si incheierea de parteneriate public-private pe modelul Germaniei.


 

Galerie Foto

Candidatii_la_Primaria_Cluj-Napoca,_fata_in_fata_cu_organizatiile_patronale_(1)
primaria cluj-napoca unpr afa cluj
Distribuie:  
Incarc...

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - BZC.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.0924 (s) | 24 queries | Mysql time :0.016877 (s)

loading...