News Flash:

Cateva trucuri utile care te vor ajuta sa ai un somn odihnitor

20 Decembrie 2014
496 Vizualizari | 0 Comentarii
Daca nu te odihnesti suficient risti sa suferi de oboseala cronica, un metabolism incet si un sistem imunitar scazut, conform dr. Lisa Medalie, un specialist in stiinta somnului de la Universitatea din Chicago.

Cu o ora inainte sa adormi, ar fi bine sa incepi sa faci aceste ritualuri care te vor ajuta sa ai un somn odihnitor si sa te simti plin de energie a doua zi.

1. Stinge toate sursele de lumina
Organismul este obisnuit ca in situatii de intuneric sa se simta somnoros. Melatonina, hormonul care da starea de somnolenta reactioneaza in momentul in care nu mai exista un stimul luminos.

Citeste si Tu consumi banane? Trebuie sa citesti asta neaparat!

2. Dormitorul este pentru dormit
Stii cum Pavlov si-a antrenat cainele sa asocieze sunetul clopotelului cu mancarea? Asa trebuie sa se intample si cu dormitorul si starea de somn. “A nu iti folosi dormitorul decat pentru somn si sex creaza o asociere mentala intre oboseala si pat”, spune specialistul. “Munca, privitul la TV sau alte activitati inainte de culcare trebuie facute in alta parte, astfel incat daca esti obosit, in momentul in care te pui in pat, creierul sa stie ca este momentul sa doarma.”

3.Inchide dispozitivele
Pastreaza cititul emailurilor sau a serialelor pentru a doua zi dimineata. “Lumina emisa de ecranele tabletei, telefonului este o lumina albastra spectrala si este foarte periculoasa deoarece ii da un semnal creierului sa opreasca producerea de melatonina, hormon responsabil cu somnul. Chiar si cateva minute trimit semnale spre creier ca trebuie sa stea treaz”

Citeste si Atentie! Ce se intampla cu tine daca inghiti patru lingurite de ulei de masline pe zi

3. Stai departe de bucatarie
Mananca ultima masa cu 3 ore inainte de a te culca, ca stomacul tau sa aiba timp sa digere. Un stomac ingreunat de mancare va face ca procesul de diferare sa aiba loc in timpul somnului, astfel, va fi un somn deloc obositor. O singura exceptie – daca iti este foame, mananca un sandvis care contine o parte proteine, o parte carbohidrati complexi care nu au zahar adaugat, cofeina sau orice condiment care te pot tine treaz. O alta optiune ar fi o banana sau un mar sau chiar o mana de alune.

4. Fa curat in camera
Un pat ordonat si gata facut te invita la somn. Muta gramada de rufe de pe pat, astfel creierul tau nu va fi stresat de dezordine si va putea sa trimita semnale organismului sa doarma linistit.

5. Fa ultima strigare a paharului mult mai devreme
Alcoolul chiar daca pare un somnifer traditional, daca este baut cu 3 ore inainte de somn este ok. O data ce alcoolul este metabolizat ore mai tarziu te poate face sa ai un somn agitat

Citeste si Cum slabesti fara sa te apuce depresia

6. Rezolva activitatile stresante dimineata
Scopul somnului este de a te odihni si relaxa. Daca te gandesti la lucruri care isi fac tensiunea arteriala sa se ridice, nu faci decat opusul. Asteapta pana dimineata pentru a gestiona chestiuni grele.

7. Intoarce ceasul desteptator cu fata la perete
Nimic nu incurajeaza insomnia ca privitul ceasului din minut in minut, in timp ce astepti ca somnul sa te loveasca. Daca nu poti vedea cat este ceasul te vei relaxa. Chiar si lumina ecranului display-ului este suficienta sa opreasca productia de melatonina, spune Medalie. Atata timp cat poti auzi ceasul desteptator dimineata nu trebuie sa vezi si numerele.

ritualuri somn odihnitor energie
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - BZC.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1379 (s) | 33 queries | Mysql time :0.045517 (s)