News Flash:

Ce alimente stimuleaza memoria

9 Mai 2013
768 Vizualizari | 0 Comentarii
Alimentatia este un factor esential pentru functionarea sistemului nervos, lucru atestat de specialistii in nutritie. Conditia de baza pentru un randament intelectual ridicat este o alimentatie echilibrata care sa asigure necesarul zilnic de substante nutritive.

Proteinele au un rol important in functionarea sistemului mental, astfel incat un pranz bogat in proteine ne poate feri de accesele de oboseala de dupa-amiaza, conform unor studii citate de Nescafe. De asemenea, prin circulatia sangvina, celulele nervoase necesita un aport regulat de glucide. Acestea ii aduc creierului energia necesara pentru a desfasura activitatile din timpul zilei. Vitaminele din grupa B si vitamina C sunt esentiale pentru echilibrul fizic si psihic, influentand direct performanta intelectuala, iar mineralele (fierul si cuprul) protejeaza si stimuleaza creierul, ajutand la o mai buna concentrare.

Cafeaua creste performanta intelectuala

Pe langa nutrientii esentiali, s-a demonstrat ca un consum moderat de cafea are o influenta benefica asupra performantei mentale. Cafeaua imbunatateste memoria pe termen scurt si accelereaza timpii de reactie. Cofeina contracta vasele de sange din creier astfel incat functiile metabolice sa se desfasoare mai repede si energizeaza creierul, actionand ca un stimulent. In plus, cafeina activeaza acea parte a sistemului nervos central care imbunatateste capacitatea de memorare si de concentrare.

"Pentru stimularea performantei mentale este esential sa pastram un consum moderat de doua-trei cani de cafea solubila, sa facem multa miscare si sa avem o alimentatie echilibrata care sa ofere organismului nutrientii necesari", sustine Nicoleta Tupita, specialist in nutritie la Nescafe.

Antioxidantii si Omega 3, esentiali

In plus, specialistii mentioneaza cateva dintre alimentele care imbunatatesc memoria datorita continutului ridicat de antioxidanti: broccoli, conopida, varza, afine, zmeura, mure sau capsuni. De asemenea, lista este completata cu alte alimente benefice pentru imbunatatirea performantei mentale precum cerealele integrale, alimentele bogate in Omega 3 (peste, ulei de in, seminte si ulei de soia, seminte de dovleac, ulei de nuci), rosii – datorita continutului ridicat de antioxidanti, dar si nucile, care, datorita vitaminei E, previn declinul cognitiv ce se instaleaza in special odata cu inaintarea in varsta.

"Cafeaua solubila 100% naturala este parte din alimentatia echilibrata care ne ajuta sa ne concentram mai bine in perioadele solicitante." - Nicoleta Tupita, nutritionist
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook.

proteinele sistemului mental nescafe vitamina c cafea cofeina naturala
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - BZC.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.0960 (s) | 22 queries | Mysql time :0.012292 (s)