News Flash:

Ce fac parlamentarii clujeni pentru autostrada Transilvania

24 Aprilie 2013
962 Vizualizari | 0 Comentarii
Autostrada Transilvania era „prioritate zero" in programele de campanie ale tuturor candidatilor. Acum a ramas fara bani, dar guvernul promite ca din mai vor veni investitorii.

Ministrul Marilor proiecte, Dan Sova, spune ca pana in 30 aprilie vor fi incheiate negocierile pentru rezilierea contractului cu Bechtel si va incepe procedura pentru concesionarea autostrazii pe tronsoane. Mai mult, el afirma ca mari investitori straini stau deja la rand sa intre pe autostrada. In campania electorala din toamna, toti candidatii defineau autostrada drept o prioritate a viitorului lor mandat, dar, deocamdata, in buget nu a incaput nici un leu pentru continuarea lucrarilor.

Acum doua luni, premierul Victor Ponta spunea ca singura salvare pentru autostrada este parteneriatul public-privat (PPP), numai ca legea care reglementeaza aceasta procedura nu are inca norme de aplicare si, deocamdata, in laboratoarele guvernului se lucreaza la modificarea ei. De aceasta data, ministrul Sova vorbeste de solutia concesionarii celor opt tronsoane ramase de executat, mentioanand drept prioritar segmentul Suplacu de Barcau - Bors. In privinta legaturii cu Bucurestiul, ca solutie considerata cu sanse de finalizare mai mari decat traseul spre Brasov a fost adoptata varianta de legatura cu coridorul IV Turda - Sebes.

Senatorul PNL Marius Nicoara apreciaza ca in acest moment nu mai sunt impedimente pentru a se lucra simultan la legarea Clujului prin autostrada atat de capitala, cat si de vestul Europei. „Aici deja sunt doua proiecte. Pe de-o parte, autostrada Sebes - Turda trebuie sa inceapa cat de repede, am inteles ca lucrarile ar putea demara chiar anul acesta, pentru ca ar fi o extrem de necesara legatura rapida cu Bucurestiul. Cat priveste directia spre Vama Bors exista deja proiectul, s-au facut exproprieri, mai trebuie doar gasiti investitorii. Noi, parlamentarii, nu mai putem face nimic in acest moment, pentru ca deja investitorii se intalnesc direct cu guvernul", a explicat Nicoara. El a precizat ca, personal, nu a avut intalniri cu investitori interesati de autostrada.

Deputatul PSD Aurelia Cristea spunea, la inceputul anului, ca a discutat cu trei potentiali investitori, care continua sa-si pastreze interesul interesul pentru autostrada ardelenilor. „Stiti cum e in astfel de situatii, numele companiilor nu pot fi facute publice pana nu se semneaza un contract, dar mai intai trebuie creat cadrul legal. Din cate am inteles, la sfarsitul lunii, proiectul de modificare a Legii PPP, la care lucreaza guvernul, va fi trimis Comisiei Europene pentru a avea garantia ca indeplineste toate standardele europene. Dar pe autostrada va fi si PPP si concesionare", a afirmat Cristea.
Senatorul PSD Alexandru Cordos spune ca, in ce-l priveste, a avut mai multe intalniri cu ministrul Sova pe acest subiect si afirma ca inclusiv reprezentantii companiei din China pe care i-a insotit la Cluj pentru proiectul Tarnita-Lapustesti si-au manifestat interesul pentru autostrada. „Noi, ca parlamentari, putem face doar lobby, personal m-am intalnit cu Dan Sova de mai multe ori, impreuna cu mai multi parlamentari. De asemenea, firma chineza, care a venit pentru hidrocentrala si-a manifestat dorinta de a prelua si proiectul autostrazii. Deocamdata suntem tinuti in loc de contractul cu Bechtel", a spus Cordos.

Cand era presedinte al Consiliului judetean, se oferea sa construiasca sectorul clujean al autostrazii in regim de drum judetean. Ca parlamentar de opozitie, senatorul Alin Tise strange semnaturi pentru autostrada. „Nu poti face autostrada in PPP fara garantii de stat, ea trebuie realizata fie cu bani de la stat, fie cu bani europeni. In plus, PPP nu se poate aplica pentru ca legislatia nu e finalizata. Actualii guvernanti n-au bani, dar vand iluzii. Probabil in 2016 vor gasi un buldozer sa-l bage pe autostrada inainte de alegeri. Din opozitie nu putem decat sa punem presiune pe guvern. Personal am pornit programul «SOS Spitalul Regional de Urgenta», pentru care am strans deja zeci de mii semnaturi, iar dupa Pasti vom incepe strangerea de semnaturi pentru programul «SOS Autostrada Transilvania». Sunt convins ca pana la rectificarea bugetara din vara vom strange sute de mii de semnaturi pe care le vom duce la parlament si la guvern, sa vedem cum vor reactiona guvernantii in fata dorintei a sute de mii de clujeni", a spus Tise.

Deputatul UDMR Mate Andras Levente a incercat, in van, sa impuna bani pentru autostrada in bugetul pe anul in curs. „In Ungaria au ajuns cu autostrada la 20 de km de granita, noi stam pe loc. Personal am depus amendamente la buget pentru autostrada, dar, din pacate, a fost degeaba. Si eu as opta pentru PPP sau concesionare", a declarat Mate.

autostrada transilvania campanie guvernul dan sova victor ponta ppp
Distribuie:  
Incarc...

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - BZC.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.0986 (s) | 35 queries | Mysql time :0.019308 (s)

loading...