News Flash:

Ce patesti daca mananci SEMINTE CRUDE

2 Mai 2014
1662 Vizualizari | 0 Comentarii
Nucile si semintele ar trebui sa ocupe un loc important in alimentatia noastra zilnica, indiferent daca mancam in mare parte gatit sau raw. Acestea sunt surse naturale de proteine, minerale precum calciu si magneziu, fibre, acizi grasi esentiali care ne vor ajuta sa ne mentinem o inima sanatoasa, un colesterol scazut si mai mult de atat, sa scadem si in greutate.

Citeste si: Ce se intampla daca mananci salata de castraveti?

Dr. Gillian McKeith scria in cartea sa extraordinara “Esti Ceea Ce Mananci“:
"Nucile si semintelele reprezinta o adevarata centrala de energie pentru alte substante nutritive, in special pentru intregul spectru de aminoacizi, necesari pentru a forma proteinele complete si digerabile, plus vitaminele A, B, C, E si mineralele, calciu, magneziu, potasiu, zinc, fier, seleniu si mangan. Semintele de floarea-soarelui, de in, de lucerna, de susan, castanelele, migdalele, nucile caju, nucile pecan, nucile braziliene, nucile macadamia cat si cele obisnuite.”

Nucile si semintele au proprietatile de mai sus doar in stare cruda, fara sa fie prajite sau procesate in vreun fel. Se pot consuma in diverse combinatii, in salate, in prepararea deserturilor, laptelui de susan, migdale, caju, etc.

Citeste si: O metoda UIMITOARE pentru SLABIT

Semintele de floarea soarelui
Au un continut mare de vitamina E care ne pastreaza inima sanatoasa, scazand riscurile unui atac de inima
Scad colesterolul vizibil si presiunea arteriala
Au un continut mare de magneziu
Ajuta la detoxifierea corpului si la pazirea impotriva celulelor canceroase
Se digera usor si contin o proteine care pastreaza corpul tanar.
Ca un indrumar, 50g de seminte crude acopera:
90,5% din necesarul zilnic de vitamina E recomandata unui adult
32 % din necesarul zilnic de magneziu
30,6 % din necesarul zilnic de seleniu
Tot aceeasi cantitate contine vitamina B1 (54.7%), mangan (36.5%), cupru (31.5%), triptofan (31.3%), fosfor (25.4%), vitamina B5 (24.3%).
Se pot procura de la magazinele naturiste sau online.

Citeste si: Lucruri interesante pe care nu le stiai despre rucola

Semintele de susan
Semintele de susan sunt de doua feluri, albe si negre. Daca le veti consuma in stare nedecorticata veti beneficia de urmatoarele:
O jumatate de cana de seminte nedecorticate neprajite contin mai mult calciu decat aceeasi cantitate de lapte (sursa), fier, zinc, fosfor, potasiu, magneziu
Contin mai mult de 50% de proteina decat carnea
Sunt recomandate si in tratamentul insomniilor
Ajuta la detoxifierea ficatului si rinichilor, fiind foarte recomandate bolnavilor de ciroza, dar ajuta si la intarirea sistemului imunitar
Au efecte antireumatice si anticanceroase
Scad colesterolul
Previn artrita si osteoporoza, astmul, migrenele si durerile de cap.
Invatati sa preparatei lapte de susan extrem de sanatos si delicios.

Citeste si: Cum sa vindeci cariile dentare in mod natural

Semintele de Chia
Ocupa locul intai cand vine vorba de bogatia si complexitatea nutrientilor
Au un continut mare de acizi grasi esentiali Omega 3
Ajuta enorm la scaderea si mentinerea unui echilibru normal al colesterolului si la mentinerea unei presiuni arteriale normale
Mentin un echilibru al zaharului din sange
Contin de 5 ori mai mult calciu decat laptele integral
De 13 ori mai mult magneziu decat broccoli
De 3 ori mai multa concentratie de antioxidanti decat afinele proaspete, cunoscute ca fiind cele mai bogate surse de antioxidanti
Contin mai multa fibra decat semintele de in
Au un continut mai mare de proteine decat soia
Excelente pentru incheieturi
Toate aceste proprietati puse impreuna, dau corpului o energie si putere de munca extraordinara
Se pot procura online sau de la magazinele naturiste.

Citeste si: Te vindeca de hepatita, ciroza si tine cancerul departe

Semintele de canepa
Trebuie sa ne fie clar ca exista diverse specii de Cannabis care nu au nici urma de continut de drog si care au inceput sa aiba cautare pe piata lumii din cauza proprietatilor lor exceptionale. Acestea sunt legal comercializate in magazine naturiste si farmacii. Vedeti diferenta dintre drog si semintele legale (textul in engleza). Facand parte de fapt din categoria nucilor si avand un gust delicios de miez de nuca, dar cu o aroma mai speciala, putem sublinia urmatoarele, din sursa Wikipedia:

"Canepa (hempseed) contine 30% ulei si 80% din acizii grasi esentiali, linoleic acid, omega-6, toti sunt enumerati mai jos in paragraf. Totodata profilul de amino-acizi continut, este aproape de nivelul prezent in sursele comune de proteine precum carne, lapte, oua si lapte de soia.”

Seminte de canepa cat si celelalte se gasesc in magazinele naturiste sau se poate face comanda de la Cahan sau Raw Vegan Mall, de unde am luat si informatiile de mai jos:

"In semintele de canepa acizii grasi esentiali omega 6 si omega 3 sunt prezenti în raportul de 3:1, raportul ideal mentine si cele mai fine vase de sange curate, prevenind aparitia bolilor cardio-vasculare. Microelementele prezente în samanta de canepa includ strontiu, torium, arsenic si crom. De asemenea, semintele sunt o sursa bogata în vitamina E în forma de alfa, beta, gamma, delta, tocoferol si alfa-tocotrienol.

Citeste si: Unul dintre cele mai eficiente tratamente impotriva acneei

Indicatii terapeutice
Oboseala, stres. Magneziul si proteinele de calitate din semintele de canepa te ajuta sa te hranesti corect în perioadele de solicitare intensa si sa îti pastrezi echilibrul în situatii de stres.

Sarcina, alaptare. Continutul nutritiv bogat recomanda semintele de canepa în dieta viitoarelor mamici si a mamicilor care alapteaza. Nivelul ridicat de omega 3 la mame a scazut incidenta de nasteri premature, a crescut greutatea copilului la nastere, lungimea la nastere si circumferinta capului, de asemenea a îmbunatatit inteligenta bebelusilor de 18 luni.

Hipertensiune. Prezenta magneziului te ajuta sa “tii în frau” tensiunea, iar aportul de grasimi sanatoase (acizii grasi omega 6 si omega 3) în raportul ideal de 3:1 te elibereaza de problema gasimilor nesanatoase pentru viata arterelor.

Diabet. Pentru diabetici, indexul glucemic al semintelor de canepa decorticate este considerat mic datorita continutului scazut de carbohidrati. Semintele sunt, de asemenea, pline de elemente nutritive care modereaza nivelul de zahar din sange. De asemenea, 300 mg pe zi de acid gamma-linoleic alunga amorteala si întepaturile picioarelor, simptome comune diabeticilor.

Artrita reumatoida. Acizii grasi omega 3 ajuta la producerea seriilor prostaglandin 3 (PG3), substante antiinflamatoare care functioneaza asemenea hormonilor. Semintele de canepa ofera acizii grasi vitali în tratarea pe termen lung a afectiunilor artritice.

Mentinerea echilibrului hormonal. Canepa e singura samanta comestibila care contine acid gamma-linolenic benefic în tratarea simptomelor premenstruale si ale menopauzei. Datorita profilului acizilor grasi din canepa, ea este sursa cea mai adecvata de AGL pentru consumul pe termen lung.”

Semintele de in
Semintele de in au fost apreciate pentru calitatile lor inca de acum 4000 de ani, fiind consumate de catre greci si romani precum nucile. Aceste mici seminte, sunt de doua culori, maro si auriu, insa au proprietati asemanatoare.
Bogate in acizi grasi Omega-3 care scad colesterolul vizibil
Previn tensiunea arteriala
Au proprietati anti-inflamatorii, care pot sa mentina o inima sanatoasa
Scad riscul aparitiei artritei si a Parkinsonului
Ajuta la combaterea constipatiei si hemoroizilor (doar daca se consuma sub forma de faina sau inmuiate)
Inlatura si impiedica formarea pietrelor la fiere
Semintele se pot consuma intregi, insa ni se recomanda sa le inmuiem in prealabil timp de o noapte pentru a ne asigura ca-si indeplinesc scopul. Despre semintele uscate, intregi se stie ca trec prin corpul nostru fara sa fie digerate sau procesate si se elimina la fel cum au fost inghite (intregi). Din pacate in Romania s-a pus foarte mult accentul in ultimii ani pe consumul acestor seminte, ceea ce ne-a determinat sa uitam de proprietatile celorlalte seminte miraculoase care au mai multe proprietati importante decat semintele de in.
sursa: obiectiv.info

nucile semintele alimentatia inima sanatoasa colesterol
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - BZC.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.0874 (s) | 33 queries | Mysql time :0.016235 (s)