News Flash:

Ce se intampla daca mananci seminte de floarea-soarelui

7 Martie 2014
2277 Vizualizari | 0 Comentarii
Daca semintele de floarea-soarelui nu sunt pe lista obisnuita de cumparaturi, ar fi bine sa le faceti un loc acolo. Cautati-le in magazinele cu produse naturiste pe cele crude si consumati-le cu incredere in loc de migdale sau caju.

Sunt mult mai ieftine, dar au numeroase proprietati benefice: contin grasimi sanatoase, fibre si proteine, vitamine si minerale.

Aceste seminte sunt bogate in vitaminele E, B1, B6, acid folic, in minerale, precum magneziu, seleniu, mangan, cupru, fosfor, in tryptofan si fitosteroli (ajuta la reducerea nivelului de colesterol in sange).

Pe scurt reprezinta o adevarata sursa de sanatate si un excelent energizant.

Semintele de floarea soarelui si fisticul au aproximativ 270-289 mg fitosteroli la 100 g.

Fitosterolii sunt compusi existenti in plante, care au o structura chimica foarte asemanatoare cu a colesterolului, iar atunci cand sunt prezenti in dieta in cantitati suficiente, se considera ca ajuta la reducerea nivelului de colesterol din sange, la imbunatatirea raspunsului sistemului imunitar si scaderea riscului de a face anumite tipuri de cancer.

Efectele benefice ale fitosterolilor sunt atat de importante incat au fost extrasi din soia, porumb, ulei de pin si adaugati in alimentele procesate, cum ar fi in substituienti ai untului, care au fost apoi  considerate alimente ce ajuta la reducerea nivelului de colesterol.

Citeste si: MIT sau ADEVAR: Cojile de seminte pot conduce la APENDICITA?

Dar de ce se te multumesti cu o imitatie atunci cand natura iti pune la dispozitie nuci si seminte ce constituie o sursa bogata in mod natural de fitosteroli si de fibre, minerale si grasimi sanatoase in acelasi timp?

35 gr de seminte de floarea soarelui contin: 61% din DZR (doza zilnica recomandata) de vitamina E, 34% din DZR de vitamina B1, 31% din DZR de cupru, 28% din DZR  de magneziu, 26% din DZR de seleniu, 23% din DZR de fosfor, aducand un aport de 204 calorii.

Semintele de floarea soarelui sunt o sursa buna de magneziu. Numeroase studii au demonstrat ca magneziul ajuta la reducerea intensitatii astmului, la diminuarea tensiunii arteriale mari, prevenirea migrenelor, precum si la reducerea riscului de atac de cord si accident vascular cerebral.

Citeste si: Mananca miez de nuca. Iata la ce te poate ajuta

Seleniul a fost demonstrat ca induce repararea si sinteza ADN-ului in celulele deteriorate, inhiba proliferarea celulelor canceroase, si induce apoptoza lor (moartea celulara programata).

Aceste seminte contin peste 40% proteine, care se apropie ca valoare nutritiva de cele de origine animala.

Le putem consuma si in stare cruda pentru a profita la maxim de calitatile lor nutritive. Daca le puneti putin la cuptor, vor da o savoare deosebita salatelor, omletelor si preparatelor din legume.

Citeste si: Zece alimente care alunga oboseala
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook.

grasimi sanatoase fibre proteine vitamine minerale acid folic magneziu
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - BZC.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.0789 (s) | 33 queries | Mysql time :0.018089 (s)