Cheia catre tinerete fara batranete ar putea fi in sange. Cercetatorii cred ca ar putea inversa procesul de imbatranire

5 Mai 2014
Cercetatorii cred ca sangele persoanelor tinere contine compusi chimici naturali care pot inversa imbatranirea creierului.

Suna ca un subiect din filmele cu vampiri, dar cercetatorii au aratat ca o infuzie de sange "tanar" poate inversa simptomele imbatranirii. Experimentul a fost realizat in laborator, pe soareci, de o echipa de cercetatori de la universitatea americana Stanford, insa etapa urmatoare ar putea presupune un studiu pe oameni, scrie The Independent.

Citeste si: Ce patesti daca mananci SEMINTE CRUDE

In timpul cercetarii, sange provenit de la un soarece de 3 luni a fost injectat de mai multe ori intr-un soarece de 18 luni, apropiat de varsta maxima a speciei. Terapia i-a imbunatatit memoria si capacitatea de invatare iar creierul a suferit modificari la nivel structural, molecular si functional.

Citeste si: Stiti la ce sunt bune prunele uscate?

Soarecii batrani care au primit opt infuzii de sange, intr-un interval de opt saptamani au avut rezultate mai bune la testele de inteligenta. Infuzia de sange de la alti soareci batrani nu a avut niciun efect.

Citeste si: ATENTIE! Tu ai acest obicei? Te poate imbolnavi

"O posibila explicatie este ca introducerea unor factori de intinerire poate inversa efectele varstei asupra creierului iar o alta posibilitate este ca eliminarea factorilor de imbatranire din sangele batran poate contracara aceste efecte. Cele doua posibilitati trebuie sa fie investigate in viitor, avand potentialul de a combate efectele imbatranirii", au scris cercetatorii in concluziile studiului.

vampiri cercetatorii tanar simptomele imbatranirii sange terapia