News Flash:

Chinezii sunt interesati de executia tronsonului Gilau - Suplacu de Barcau, al Autostrazii Transilvania

5 Septembrie 2013
816 Vizualizari | 0 Comentarii
Ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructura de Interes National si Investitii Straine, Dan Sova, s-a intalnit marti, la Beijing, cu conducerea companiei China Communications Construction Company, care si-a manifestat interesul pentru tronsonul Gilau - Suplacu de Barcau din Autostrada Transilvania, ramas neexecutat.

"In urma realizarii studiului de trafic pentru acest tronson, reiese ca traficul actual depaseste 21.000 de vehicule/ media zilnica anuala. Tronsonul este interesant pentru compania chineza, pentru ca face legatura cu coridorul IV Pan-european prin construirea Autostrazii Sebes-Turda', se arata intr-un comunicat al Departamentului pentru Proiecte de Infrastructura si Investitii Straine remis, marti, AGERPRES.

Ministrul delegat Dan Sova a participat, marti, la forumul de afaceri romano-chinez, organizat la Beijing, la care a fost prezent seful Departamentului pentru Afaceri Europene din Ministerul Comertului din Republica Populara Chineza, precum si cele mai importante companii chineze din domeniul IT&C, infrastructurii, constructiilor si energiei.

In cadrul forumului, oficialul roman a avut intrevederi cu liderii marilor companii constructoare din China, printre care Sinohydro si China Road and Bridge.

Prima companie ocupa locul 14 in top 250 contractori globali, conform clasamentului ENR (Engeneering News Recod), 50% din hidrocentralele din lume fiind realizate de aceasta companie. Reprezentantii Sinohydro si-au aratat intentia de a investi in Romania cu precadere in realizarea hidrocentralei de la Tarnita - Lapustesti, aflata in legatura cu reactoarele 3 si 4 de la Cernavoda. Valoarea proiectului de la Tarnita ajunge la 1,5 miliarde de euro.

Compania China Road and Bridge este una dintre companiile care, in 2003, s-a aratat interesata de constructia podului peste Dunare de la Braila. Aceasta din urma a contractat constructia unui pod similar peste Dunare, in Serbia, cu o lungime de 1,5 kilometri. In functie de fezabilitatea economica si financiara a proiectului, precum si de modalitatea sa de implementare, partea chineza si-a reiterat interesul de a se implica in constructia podului peste Dunare.

Ministrul roman a subliniat faptul ca, in perioada urmatoare, vor fi reluate discutiile cu CNADNR pe acest subiect si a apreciat ca procedura de constructie va fi finalizata pana in 2016.

Oficialul roman a subliniat importanta dezvoltarii relatiilor economice si comerciale dintre cele doua parti si a asigurat companiile chineze care si-au exprimat dorinta de a participa la licitatii in Romania de tratament corect si nediscriminatoriu.

"Acest dialog, la cel mai inalt nivel, constituie o continuare a cooperarii pe multiple planuri a Romaniei cu R. P. Chineza, in contextul in care anul viitor se vor aniversa 65 de ani de la stabilirea relatiilor diplomatice dintre cele doua tari si 10 ani de la semnarea 'Parteneriatului amplu de prietenie si cooperare dintre Romania si R. P. Chineza'. Ambele parti considera ca relatiile bilaterale romano - chineze sunt excelente din punct de vedere politic si ne exprimam dorinta de transpunere a acestora si in plan economic, prin fructificarea potentialului economic existent. Partea romana saluta initiativa Guvernului Republicii Populare Chineze privind infiintarea Secretariatului de cooperare dintre R. P. Chineza si tarile din Europa Centrala si de Est (septembrie 2012), oferirea de catre Guvernul chinez a liniei de credit de 10 miliarde dolari pentru realizarea de proiecte de cooperare in tarile ECE, precum si constituirea unui fond de cooperare pentru investitii, in valoare de 500 de milioane de dolari, cu participarea institutiilor financiar-bancare din R. P. Chineza si tarile ECE, destinat finantarii proiectelor de investitii din aceasta zona", a declarat Sova.

Acesta a incurajat atat firmele chinezesti, cat si pe cele romanesti prezente la forumul de afaceri de la Beijing, sa tina legatura unele cu altele si sa construiasca parteneriate prin intermediul carora sa identifice cele mai potrivite proiecte si modalitati de accesare a acestor fonduri, in beneficiul reciproc al ambelor parti.

"Una dintre prioritatile Guvernului este reprezentata de implementarea de proiecte de concesiune de lucrari publice si servicii si oricine poate sa vada ca, acum, avem lansate, in diverse stadii ale procedurii de atribuire, trei proiecte majore de infrastructura rutiera, la nivel de autostrada: Comarnic - Brasov, Centura Sud a Municipiului Bucuresti si Craiova - Pitesti. In acest context, pot sa aduc in discutie doua cazuri concrete de cooperare economica: participarea la licitatie a doua mari firme chinezesti, pentru doua proiecte majore de infrastructura rutiera, cu o valoare estimata a contractelor aferente, in conditiile legii, de aproximativ 3 miliarde de euro', a adaugat ministrul delegat.


ministrul dan sova autostrada transilvania
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - BZC.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1062 (s) | 23 queries | Mysql time :0.012184 (s)