News Flash:

Clujean tepuit de Orange Romania, dupa ce compania refuza sa-i repare Iphone-ul, invocand un articol din contract DOCUMENT

15 Iunie 2016
742 Vizualizari | 1 Comentarii
Clujean tepuit de Orange

Un clujean care a cumparat doua telefoane Iphone de la un Orange shop a avut neplacuta surpiza de a constata ca dealer-ul nu vrea sa-i acopere garantia pentru functionarea necorespunzatoare a unui adintre telefoane, invocand un articol din contract care ii exonereaza de raspundere.


In concret, clueanul sustine ca s-a prezentat, dupa o luna de la achizitie, la dealerul Orange cu unul dintre telefoane, pentru ca acesta nu functiona in mod corespunzator, cerand astfel sa-i fie reparat in temeiul certificatului de garantie. Potrivit acestuia, reprezentantii magazinului i-au oferit o solutie simplista, si anume aceea de a-si reseta telefonul, insa aceasta nu a rezolvat problema, aparatul continuand sa functioneze in mod defectuos.


Clujeanul a apelat si la sediul central al celor de la Orange Romania, insa acestia din urma i-au refuzat repararea sau inlocuirea terminalului, motivand faptul ca acesta a suferit socuri mecanice, fapt ca ii exonereaza de obligatia de garantie. Cu toate acestea, din imaginile prezentate de catre acesta, se poate observa cat se poate de clar faptul ca telefonul in cauza nu a suferit socuri mecanice care sa-i afecteze buna folosinta, aparatul fiind aproape in stare perfecta din punct de vedere estetic.



Socurile mecanice despre care cei de la Orange sustine ca au afectat functionarea telefonului sunt aproape insesizabile

"Eu sunt inginer de meserie si sunt absolut sigur ca nu are cum, dintr-o zgarietura atat de superficiala, sa fie afectata viata bateriei si calitatea semnalului. Oricum, in contractul cu cei de la Orange nu este specificat exact ce inseamna termenul de "soc mecanic", astfel incat ei practic decid ce vor ei, ce se repara si ce nu. In mod categoric vreau sa reziliez contractul cu ei, pentru ei nu isi respecta obligatiile, in banii resprectivi, cat am dat pe telefon, avand obligatia de a-l reparat in termenul de garantie de doi ani, termen care nu a fost implinit, telefonul avand abia un an", ne-a precizat clujeanul in cauza.


Intr-o scrisoarea trimisa pe adresa cotidianului Buna Ziua Cluj, acesta relateaza intreaga stare de fapt si modul, despre care el sustine ca este abuziv, in care cei de la Orange Romania au reusit sa se scape de problema.


"Va scriu aceste randuri in speranta in care nici un alt clujean nu doresc sa se confrunte cu situatia neplacuta in care ma aflu eu. In data de 09.06.2015 am achizitionat doua terminale mobil Iphone 6 16GB Space grey de la Orange Shop IuliusMall Cluj.


In urma cu aproximativ doua saptamani am observat ca unul dintre terminale, identificat cu nr de serie F6WPG5EHG5MN nu functioneaza in parametrii normali. Acumulatorul acestuia are autonomie redusa, uneori se inchide singur indiferent de procentul bateriei afisat iar semnalul se pierde indiferent de locatia in care se afla terminalul.


In scurt timp m-am prezentat la Serviceul din cadrul Orange Shop din Bd. 21 Decembrie 1989 nr 23-25 Cluj Napoca sesizant functionalitatea defectuoasa a acestuia unde am fost rugat de catre operator sa resetez terminalul mobil la setarile din fabrica si sa fac update de soft la ultima versiune oficiala oferita de catre producator.


Efectuand aceste operatiunui, terminalul mobil a continuat sa functioneze defectuos drept pentru care in data de 07.06.2016 in jurul orelor 16:30 m-am prezentat la acelasi service cu terminalul insotit de documentele necesare, pentru verificare si remedierea defectelor. Acesta a fost preluat in service soliciandu-mi-se revenirea dupa o ora pentru ridicarea terminalului.


Ajuns in jurul orelor 17:30 pentru ridicarea acestuia, am fost informat de catre operatoare service privind anularea garantiei invocand faptul ca defectele semnalate nu se datoreaza unei lipse de conformitate a produsului ci ca urmare a faptului ca terminalul prezinta urme de soc mecanic.


Cerand informatii suplimentare asupra acestei decizii, operatoarea service nu mi-a putut oferi o explicatie tehnica, sugerandu-mi insistent in repetate randuri studiul anexei 5 in care e specificat faptul ca un terminal care prezinta urme de sc mecanic nu face obiectul garantiei.Totusi, terminalul cat si documentele aferente nu mi-au fost inapoiate decat dupa semnarea "Procesului verbal predare la client telefon GSM" cu toate ca am specificat faptul ca nu sunt de acord cu decizia luata in lipsa unor explicatii concrete asupra acestui aspect, aceasta informandu-ma pe un ton ironic asupra regulilor interne (ale casei in limbajul dansei). Precizez ca am semnat acel document doar ca sa imi fie restituit terminalul si documentele acestuia, nefiind in nici un moment de acord cu decizia operatorului service si nefiindu-mi oferita o solutie alternativa.


   In data de 08.06.2016 am depus o reclamatie la sediul Orange mai sus mentionat alaturi de rezultatul unei expertize neutre efectuata in data de 08.06.2016 la un service autorizat Apple, NouMax Srl cu sediul in Cluj Napoca str. Napoca nr. 1 tel. 0758668629 prin care am fost informat ca produsul indeplineste toate conditiile de preluare in garantia Apple.


La data de 09.06.2016 am fost informat telefonic de catre un operator ca Orange Romania isi pastreaza in continuare pozitia, garantia fiind in continuare nula. In acest context terminalul functionand defectuos, serviciile oferite de catre Orange Romania nefiind utilizabili in parametrii optimi, conform contractului.


Doresc sa precizez faptul ca termenul de "soc mecanic" nu este clar definit in baza contractului semnat intre mine si Orange Romania si nici in certificatul de garantie al terminalului, concluzionand ca Orange Romania interpreteaza acest termen in favoare proprie, considerandu-se liber-arbitru in interpretarea prezentului contract, nerespectand litera 3 din "Conditii de acordare a garantiei" care precizeaza urmatoarele "in cazul lipsei unei conformitati, consumatorului i se garanteaza aducerea produsului la conformitate prin reparare sau inlocuire.." si incalcand drepturile consumatorului in conformitate cu prevederile art. 11 din Legea 449/2003.


Operatorii service au atat cunostinte tehnice cat si un vocabular saracacios, acestia neputand da o explicatie tehnica care duce la anularea garantiei sau modul in care trebuie utilizat un terminal mobil. Terminalul in cauza prezinta urme normale de uzura, iar functionalitatea acestuia nu este afectata de catre acestea. Stau si ma intreb daca aceste telefoane in opina dansilor trebuiesc tnute in vitrina sau trebuiesc luate in brate si leganate ?", arata clujeanul in cauza.


 

Galerie Foto

Socuri_mecanice.JPG
iphone orange shop orange reparat orange romania comentariu foto
Distribuie:  
Incarc...

Din aceeasi categorie

Comentarii (1)

ufo  | #20639
asa se intampla peste tot in service de garantie. in Romania.
Adauga comentariu

Mica publicitate

© 2017 - BZC.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1212 (s) | 35 queries | Mysql time :0.024021 (s)

loading...