News Flash:

Clujenii au trimis, in 2014, peste 250.000 de colete prin DPD, reprezentand 8 % din numarul de pachete livrate de catre companie

26 Iulie 2015
1402 Vizualizari | 0 Comentarii
Lucian Aldescu
Lucian Aldescu, CEO DPD Romania, a vorbit intr-un interviu acordat cotidianului Buna ziua Cluj despre piata de colatarie si curierat rapid din Romania, acesta afirmand ca judetul Cluj are o contributie importanta la cifra de afaceri si la profitul DPD. De asemenea, Aldescu mai spune ca locuitorii judetului expediaza de la electrocasnice pana la flori sau home deco, in ultimii ani tot mai multi clujeni apeleaza la serviciile companiei din pricina sistemul bine pus la punct, dar si pentru ca sunt siguri ca produsele comandate ajung la timp si in siguranta.

Reporter: Anul trecut DPD a livrat aproape 5 milioane de colete, cu 27% mai mult decat in anul precedent. Care a fost motivul pentru care ati reusit aceasta performanta si, de asemenea, credeti ca scenariul de anul trecut se va repeta si in 2015?


Lucian Aldescu: Cresterea volumelor s-a datorat mai multor factori, dar in principal comertului online, care a fost in linie cu cresterea cifrei de afaceri si a profitului. Un alt aspect important pentru partenerii nostri, care au influentat cresterea numarului de colete este siguranta operationala si financiara oferita de DPDgroup - lider european in curieratul rutier. In 2015 ne asteptam la cresterea volumelor si, implicit, a veniturilor. Avem un plan investitional de 15 milioane euro, inceput inca de anul trecut, cu obiectivul ferm de a deveni lider pe piata de curierat in zona Balcanilor, pana in 2020.



Reporter: Cate colete trimit si primesc clujenii in fiecare an? De asemenea, as dori sa-mi comunicati cat % din coletele livrate prin intermediul DPD ajung, sau pleaca din Cluj?


Lucian Aldescu: Piata clujeana reprezinta  un procent cu o contributie importanta in cifra de afaceri si profit. Reprezentand 8% din total numar colete si cu un volum anual care a depasit in 2014, 250.000 de unitati, statia din Cluj a avut si are in contiuare un flux foarte bun de operare. Este un centru important din reteaua DPD nationala, care numara 49 de depozite si 85 de sedii Pickup.


Reporter: Ce trimit si primesc clujenii cel mai mult? Electronice, documente, flori?


Lucian Aldescu: Piata de curierat din Cluj este una foarte dinamica, iar cerintele clujenilor sunt tot mai variate. Acestia primesc sau expediaza de la electrocasnice pana la flori sau home deco, iar noi raspundem nevoilor acestora, indiferent de produsul livrat, binenteles tinand cont de termeni si conditii cunoscute de clienti. Secretul unui depozit performant, cum este cel din Cluj,  sta in sistemul bine pus la punct, flota - care aici este in continua crestere si in pregatirea curierilor.



Reporter: In ultimii ani tot mai multi romani trimit, sau primesc pachete din strainatate. Cate colete ati livrat in afara tarii in ultimul an, si, mai mult, cate transporturi ati efectuat din, sau inspre Cluj?


Lucian Aldescu: In total, peste 20% dintre coletele expediate de DPD Romania au ca destinatie o adresa din afara tarii. Majoritatea livrarilor internaţionale pleaca spre Germania, circa 25%, urmate de destinaţii precum Marea Britanie, Italia şi Ungaria. Cea mai mare parte a trimiterilor realizate de pe teritoriul Romaniei sunt colete cu produse, expediate in preajma sarbatorilor, dar şi a evenimentelor precum Black Friday, lucru care indica apetenţa tot mai crescuta a expaţilor romani pentru e-commerce-ul local. DPDgroup a livrat anul trecut 4 miliarde de colete cu cei 46.000 de curieri din retea, Clujul fiind un punct importat pe harta aceasta.


Reporter: De ce ar apela clujenii la serviciile DPD si nu la celelalte societati de profil care activeaza in judet? Care credeti ca sunt principalele atuuri ale societatii pe care o conduceti?


Lucian Aldescu: Clientii aleg sa trimita coletele prin DPD datorita sigurantei operationale si financiare date de reteaua nationala si de cea internationala. Coletele pleaca din Romania si ajung la destinatie avand aceeasi eticheta de transport si trecand prin acelasi sistem de tracking, fara a se preda catre alte firme de curierat. Costul este un alt criteriu important pentru clientii care folosesc serviciile noastre internationale. Ne bucuram sa putem oferi preturi mai mici chiar si cu 20% fata de alti mari integratori. De exemplu, serviciul Romania - Bulgaria, unic pe piata de curierat de la noi, inseamna livrari in Bulgaria, la tarifele pentru curieratul intern.


Unul din obiectivele cele mai importante pe care le avem este acela de a deveni lideri de piata in zona Balcanilor. In acest sens, avem o serie de proiecte pe care le dezoltam in 2015: implementarea solutiei "one hour predict", care ofera clientului posibilitatea de a sti ora la care i se va livra coletul, dar si dezvoltarea retelei centrelor de colectare si livrare Pickup. In centrele Pickup clientii pot veni sa ridice, sau sa predea un colet, fara sa mai fie nevoie sa astepte curierul acasa. Acest lucru le ofera clientilor flexibilitatea de care avem nevoie astazi. In prezent avem peste 85 de puncte Pickup in principalele orase din tara, inclusiv in Cluj, si ne-am propus ca anul viitor sa avem 150, atat puncte proprii DPD, cat si magazine ale partenerilor nostri.


Reporter: Care a fost cel mai inedit colet pe care l-ati transportat in, sau din Cluj?


Lucian Aldescu: Prin depozitul unei companii de curierat  trece o mare diversitate de colete, dintre care, intr-adevar unele sunt inedite, de la forma acestora pana la ambalaj sau chiar valoare. Un colet poate fi uneori o provocare, dar am reusit de fiecare data sa fim flexibili si sa raspundem unor cerinte mai putin standard. Avem oameni bine pregatiti cat si echipamente necesare pentru aceste provocari.


Reporter: Cum vedeti piata de colatarie din Cluj in momentul de fata? Asteptati ca aceasta sa creasca in urmatorii ani, sau din contra?


Lucian Aldescu: Curieratul din Romania si implicit si cel clujean, este un domeniu foarte activ. Mutarile din piata, investitiile realizate de catre jucatori dar si cerintele tot mai diverse ale clientilor, au oferit pietei un caracter dinamic.


Piata a crescut foarte mult in ultimii ani si datorita comertului electronic. Pentru DPD a livra colete generate de online inseamna a continua sa investim in tehnologie si in echipa. Anul acesta sectorul B2C inseamna 50% din business-ul DPD.


E-commerce-ul va avea un rol decisiv in evolutia curieratului, nu numai in 2015, ci si mai departe, in viitor. Cred ca in acest sens, piata de curierat va continua sa creasca, atat la nivel national, cat si local.


 


 

Galerie Foto

Masina_DPD_2
lucian aldescu dpd
Distribuie:  
Incarc...

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - BZC.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1382 (s) | 24 queries | Mysql time :0.029629 (s)

loading...