News Flash:

Clujul celor 240.000 de masini: Solutii pentru fluidizarea traficului exista, de bunavointa cam ducem lipsa

27 Ianuarie 2017
695 Vizualizari | 0 Comentarii
Trafic Cluj

Cluj-Napoca se "bucură" de prezenţa a cel puţin 240.000 de autovehicule.

Dacă doar una din trei pleacă de pe loc, oraşul este, imediat, sufocat.

Mai puneţi la socoteală tranzitul şi pe floreşteni şi imaginea de coşmar e gata zugrăvită.

Ce e de făcut? Se ştie!

Inel ocolitor, transport în comun mai performant şi descurajarea circulaţiei prin oraş cu autoturismele personale. Vorba unui profesor de-al meu din facultate: "Soluţii tehnice există pentru orice, doar bunăvoinţă, pricepere şi bani să fie".

Inelul ocolitor este o lucrare inginerească nu foarte complexă, care ar înconjura oraşul şi din care s-ar intra/ieşi în fiecare cartier.

Vrei să mergi din Grigorescu în Gheorgheni?  Ieşi pe inel, ocoleşti oraşul şi intri în Gheorgheni.

De ce nu face adminisitraţia acest inel şi bate câmpii cu soluţii care, în loc să elimine maşinile din oraş, le atrage? Doar Dumnezeu şi dl. Boc au idee.

Transportul în comun performant nu necesită mari investiţii faţă de ce e acum. Principala problemă, timpii de parcurs şi frecvenţa pe linii, va fi rezolvată imediat ce scade traficul maşinilor personale. Un alt necaz invocat, nespălaţii şi gălăgioşii care strică plăcerea călătoriei, poate fi rezolvat plasând în fiecare maşină (câteva luni, până se creează noile obişnuinţe) câte un poliţist local, aflat în legătură permanentă cu Poliţia şi Jandarmeria. Imediat ce este sesizat asupra prezenţei vreunui "sconcs", beţivan ori scandalagiu, îl va pofti să coboare. Dacă sunt mai mulţi şi fac circ, o echipă de jandarmi poate sosi în câteva minute. Nelipsitele acuzaţii de discriminare pot fi întâmpinate cu zâmbetul pe buze.

Descurajarea circulaţiei prin oraş cu maşinile personale este aplicată cu mult succes într-o sumedenie de oraşe europene: pietonale extinse, zone cu acces limitat şamd, nu cred că are rost să detaliem.

Aşadar, sunt soluţii, sunt şi bani, deci se poate.        

Atunci de ce, împotriva tuturor evidenţelor, aud vorbindu-se despre parcări subterane sau supraterane costisitoare care se vor face în centru?

Administraţia locală clujeană nu ştie că oraşele sunt locuite de oameni, nu de autovehicule? Nu ştie că oricâte parcări, drumuri şi autostrăzi ai face, singurul rezultat va fi creşterea numărului de maşini? Chiar e nevoie să susţinem pe bani şi nervi publici hachiţele fiecărui Dorel de a merge cu maşina LUI în oraş sau la serviciu?

Mi se pare o atitudine jignitoare şi împotriva interesului cetăţenilor.

Dan Horea


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook.

dan horea editorial
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - BZC.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1138 (s) | 24 queries | Mysql time :0.021653 (s)