News Flash:

Com'On Cluj-Napoca '16, lansat oficial ieri. Proiectul va finanta 60 de idei ale tinerilor clujeni

14 Iunie 2016
371 Vizualizari | 0 Comentarii
Primaria Cluj
Com'On Cluj-Napoca '16 s-a lansat oficial in cursul zilei de ieri, 13 iunie 2016, in cadrul unei conferinte de presa organizata in Sala de Sticla a Primariei Municipiului Cluj-Napoca.

In 2016 se vor finanta cel putin 60 de idei a unor grupuri informale de tineri. Bugetul total al intregului demers este de 445.000 lei, cu o finantare locala de 400.000 lei, respectiv de 45.000 lei, co-finantare asigurata de Fundatia ERSTE si Banca Comerciala Romana. Din aceste fonduri, 325.000 lei se aloca costurilor directe legate de initiative, acestea fiind completate de costurile legate de derularea intregului demers (promovare, facilitare, asistenta, gestiune, monitorizare, raportare).


 Editia din acest an a fost lansata sub sloganul SHARE IT FORWARD si sub egida parteneriatului format de Fundatia Comunitara Cluj, Primaria si Consiliul Local al Municipiului Cluj-Napoca, Fundatia ERSTE, Banca Comerciala Romana, Asociatia pentru Relatii Comunitare si Grupul PONT. BCR se implica, de asemenea, in implementare printr-un proces de crowdfunding si match-making pentru alte 10 proiecte comunitare.


 András Farkas, co-fondatorul Grupului PONT a deschis conferinta de presa mentionand ca ii pare bine ca reprezentantii Primariei Municipiul Cluj-Napoca au inteles importanta acestui proiect si au decis sa continue sustinerea acestuia: „Anul acesta am incercat sa consolidam mecanismul care a fost creat anul trecut. Am clarificat multe aspecte in procesul de derulare. Spre exemplu, intelegand dinamica anului trecut, ne-am dat seama ca grupurile dezavantajate nu pornesc cu sanse egale in etapa de vot. De aceea, pentru ei am creat o categorie speciala unde voturile vor fi contorizate separat. Astfel, garantam ca din cele minim 60 de initiative 5 vor proveni din partea unor grupuri dezavantajate de tineri. Totodata pentru alte 10 initiative BCR asigura un fond de match-making prin reteaua Bursei Binelui."


 La conferinta a fost prezent domnul Andrei Popescu, secretarul de stat pentru tineret in cadrul Ministerului Tineretului si Sportului. El i-a felicitat pe initiatori pentru ca au reusit sa creeze o colaborare viabila intre ONG-uri, municipalitate si mediul business, ceea ce este foarte rar: „Ma intorc la Cluj cu drag. Cred ca municipiul Cluj-Napoca este acel oras, acel exemplu de buna practica unde diferitele parti ale comunitatii colaboreaza la nivel practic cu scopul de a construi un oras mai bun pentru toti".


 Simona Serban, directorul executiv al Fundatiei Comunitare Cluj a vorbit despre ceea ce inseamna acest proiect pentru comunitate: "Ma bucur sa lansam Com'On 2016 si sa continuam sa construim pe experienta pilot din 2015! Si in acest an, Fundatia Comunitara Cluj este entitatea care asigura cadrul legal pentru implementarea initiativelor selectate in urma acestui proces participativ. Com'On este unul din proiectele care diferentiaza Clujul pentru ca incurajeaza si sustine grupurile informale de tineri sa-si exprime propria viziune de transformare a comunitatii sau a micro-comunitatilor din care fac parte; este un cadru prin care comunitatea poate sa decida destinatia unei parti din resursele locale; aduce impreuna parteneri cu roluri cheie pentru proiect; respective, se conecteaza cu demersurile de anvergura in derulare in oras."


Misiunea proiectului este de a intari rolul si sprijinul acordat tinerilor si a grupurilor informale formate de acestia in participarea activa a acestora la schimbarea societatii, printr-un proces de dezvoltare urbana sustenabila, responsabila si incluziva, prin impartasirea spatiului, culturii, puterii, muncii, bucuriei, viziunii si valorilor europene comune, abordand teme precum responsabilizarea si sustinerea tinerilor, mobilitatea, informarea si dialogul structurat, in cadrul unui program de un an in Cluj-Napoca.


 Editia Com'ON Cluj-Napoca din 2015 a fost un proiect pilot. Proiectul a fost un test creat pentru comunitatea orasului Cluj-Napoca. Initiatorii considera ca mobilizarea care s-a manifestat cu ocazia candidaturii pentru titlul de Capitala Europeana a Tineretului dovedeste faptul ca exista o si mai mare forta neexploatata in cadrul comunitatii clujene, forta grupurilor informale. Tot proiectul s-a bazat pe aceasta forta a grupurilor informale, si s-a dovedit ca la randul lor tinerii clujeni este nevoie pentru o astfel de initiativa. Multi tineri doresc sa faca ceva pentru comunitatile din care fac parte, dar nu toti sunt membri a unor ONG-uri. Prin Com'ON Cluj-Napoca putem crea acel cadru prin care si acesti tineri au posibilitatea sa realizeze proiecte pentru comunitate. 


 Prin acest demers se va sprijini un numar de cel putin 55 de initiative din bugetul public alocat de Municipiul Cluj-Napoca si 5 initiative care sunt propuse de tineri cu oportunitati reduse.


 Numarul initiativelor ce pot fi inscrise in campania de strangere de fonduri din comunitate este nelimitat.


 BCR va asigura sprijinul cu cate 1000 lei a primelor 10 initiative ce reusesc sa stranga cel putin 1000 lei la randul lor prin platforma Bursa Binelui in perioada 7-30 septembrie 2016. Acest sprijin se va acorda pe baza ordinii cronologice in care initiativele ating pragul de 1.000 lei stransi prin platforma.


 


erste
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - BZC.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1051 (s) | 35 queries | Mysql time :0.023245 (s)

loading...