News Flash:

Cum combati eficient durerile de spate

23 Aprilie 2013
678 Vizualizari | 0 Comentarii
Pentru a intelege efortul la care este supusa zi de zi coloana ta, imagineaza-ti o vergea care, desi face zilnic cel putin 5.000 de miscari, pe parcursul carora suporta diferite greutati, trebuie sa reziste si sa ramana dreapta si flexibila.

Din ce cauze apar durerile de spate?
Durerile de spate sunt consecinta unei tensiuni anormale sau a unor microtraumatisme repetate asupra coloanei vertebrale. Intepenirea gatului, intepaturile sau crampele de la nivel cervical apar frecvent ca urmare a incordarii si oboselii muschilor gatului si omoplatilor. De asemenea, o pozitie defectuoasa a coloanei poate antrena iritatia nervilor. La nivel lombar, durerea este de obicei consecinta tasarii discurilor intervertebrale. Dar cauza poate fi si fisurarea inelelor fibroase sub presiunea vertebrelor, urmata de contractii ale muschiului lombar (crizele de lumbago).

Cum iti protejezi coloana vertebrala?
Daca stai mult pe scaun, trebuie sa-ti iei niste masuri suplimentare de protectie a spatelui. Astfel, supravegheaza-ti permanent pozitia, avand grija sa ai spatele lipit de speteaza scaunului si sa eviti pozitia incrucisata a picioarelor. In plus, este recomandat ca la fiecare doua ore de stat pe scaun sa faci macar cativa pasi. Un efect daunator asupra coloanei vertebrale au si greutatile carate in mana. Mai ales copiii sau femeile trebuie sa evite sacosele sau gentile prea grele. Si hidratarea este foarte importanta. Daca organismul nu primeste zilnic suficiente lichide, discurile vertebrale au de suferit.

In fiecare seara, fa un sfert de ora de exercitii de destindere a spatelui; sunt foarte eficiente. Si pozitia in care dormi este foarte importanta pentru sanatatea coloanei. Evita sa dormi pe burta. Aceasta pozitie accentueaza curbura lombara. Ideal ar fi sa dormi numai pe spate.

Cum scapi de durerea de spate?
Daca durerea apare brusc, este indicat repausul timp de 1-2 zile. Pozitia orizontala reduce la minimum tensiunile asupra coloanei vertebrale. Daca durerea persista, indoaie genunchii si sprijina-i cu ajutorul unor perne. In aceasta pozitie, se diminueaza curbura spatelui si scade presiunea asupra discurilor intervertebrale. In unele situatii, durerea poate fi indepartata prin aducerea genunchilor la piept pentru cateva minute. In cazul unei dureri acute, se pun comprese cu gheata pe zona dureroasa, cate 15 minute, de 3 ori pe zi, iar in cazul unor dureri cronice, sunt recomandate compresele calde. Spasmul muscular se reduce prin aplicarea unui bandaj caldut pe locul dureros. Si o baie calda poate contribui la detensionarea muschilor. Insa baile fierbinti pot accentua  durerea.

In cazul unei crize de lumbago sau al intepenirii gatului, persoana respectiva trebuie consultata cat mai repede de un osteopat sau de un chiropractician. Cu ajutorul manevrelor executate de osteopat, durerea poate disparea progresiv in 2-3 zile. Sedintele de osteopatie se pot face si cu caracter preventiv. Se recomanda mai ales in perioadele de schimbare a sezonului, primavara sau toamna, cand apar de obicei aceste crize. O durere preponderent nocturna este indiciul unei afectiuni de origine inflamatorie. In acest caz, se recomanda consultul unui medic generalist sau al unui specialist reumatolog, pentru a depista cauza durerii.

Si presopunctura, acupunctura sau reflexoterapia sunt foarte eficiente impotriva durerilor de spate.

Material preluat din revista Libertatea pentru Femei

tensiuni anormale microtraumatisme repetate coloanei vertebrale
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - BZC.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.0908 (s) | 23 queries | Mysql time :0.010322 (s)