News Flash:

Cum iti influenteaza CIOCOLATA decizia de a face cumparaturi?

25 Iulie 2013
668 Vizualizari | 0 Comentarii
Oamenii de stiinta din Belgia sustin ca aroma ciocolatei ii face pe cei care intra in librarii sa zaboveasca mai mult printre rafturi si chiar sa si achizitioneze mai multe carti.

Concluzia a aparut dupa ce o echipa de oameni de stiinta coordonata de Lieve Doucé de la Universitatea Hasselt a realizat un experiment de 10 zile intr-o librarie din Belgia. Pentru aproximativ jumatate din timpul in care libraria era deschisa, oamenii de stiinta eliberau un miros de ciocolata din doua surse. Mirosul era suficient de subtil incat sa nu poata fi observat imediat, insa suficient de puternic pentru a fi recunoscut imediat odata ce un individ pomenea de el.

Pe toata durata studiului, oamenii de stiinta au urmarit reactiile pe care le avea unul din cinci indivizi care treceau pragul librariei. Pana la finalul studiului, s-au monitorizat 201 indivizi. Rezultatele au indicat ca atunci cand mirosul de ciocolata era prezent, cumparatorii aveau tendinta de a sta mai mult in librarie si de se uita la mai multe titluri sau chiar de a vorbi cu angajatii. Mai exact, "clientii erau de 22,2 ori mai tentati de a examina cu atentie mai multe carti, atunci cand simteau mirosul de ciocolata, comparativ cu momentele in care mirosul nu era prezent", au notat autorii studiului.

Mai mult, atunci cand aroma de ciocolata era simtita in magazin, cumparatorii erau mai putin tentati sa caute doar un anumit titlu pe care sa il achizitioneze. Ceva din mediul librariei ii facea pe acestia sa stea in librarie mai mult decat planuisera.

Cercetatorii au monitorizat vanzarile inregistrate, iar rezultatele au demonstrat ca exista o legatura puternica intre aroma de ciocolata si numarul mare de carti culinare si de dragoste. In schimb, nu se pare ca mirosul de ciocolata nu a avut nicio influenta asupra cartilor de istorie sau thrillerelor.

In total, din cei 201 subiecti, 119 au cumparat cel putin o carte din una dintre aceste categorii. Insa diferenta a fost ca numarul cartilor din prima categorie (carti culinare) a crescut cu 40 de procente atunci cand se simtea mirosul de ciocolata. Poate mai important este faptul ca si numarul cartilor din a doua categorie (cartile de dragoste) a crescut cu 22%, spre deosebire de momentele in care magazinul era lipsit de mirosul de ciocolata.

Interesant este faptul ca oamenii erau mai tentati sa arunce o privire asupra rafturilor cu thrillere si carti de istorie atunci cand aroma de ciocolata era absenta.

Insa, dupa ce s-a luat in considerare genul cumparatorilor observati, s-a constatat ca numarul de carti de istorie sau crima cumparate in timp ce se simtea mirosul de ciocolata crestea oricum ca urmare a faptului ca indivizii erau tentati sa cumpere mai multe volume.

"Comerciantii pot folosi mirosuri ambientale placute pentru a imbunatatii mediul din magazin si pentru a-i determina pe cumparatori si exploreze magazinul", au mai declarat oamenii de stiinta.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook.

aroma ciocolatei rafturi carti
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - BZC.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1146 (s) | 33 queries | Mysql time :0.019060 (s)