News Flash:

Cum sa scapi de insomnie

4 Aprilie 2013
625 Vizualizari | 0 Comentarii
• Starea de insomnie poate fi cauzata de mai multi factori, amplificati de un stil de viata agitat si de activitati zilnice obositoare si stresante pentru organism

Potrivit cadrelor medicale de specialitate, insomnia se manifesta constant la circa 30-40 la suta din adulti, insa poate fi combatuta prin eliminarea unor activitati curente care pot alimenta starea de nesomn. Starea de insomnie poate fi cauzata de mai multi factori, amplificati de un stil de viata agitat si de activitati zilnice obositoare si stresante pentru organism. Huffington Post abordeaza problema insomniei discutand cu o serie de medici de specialitate in acest domeniu.
Conform medicilor, insomnia poate fi combatuta prin simpla eliminare a anumitor obiceiuri nesanatoase.

Statul in pat nu ajuta la nimic
In momentul in care nu pot dormi, majoritatea celor care sufera de insomnie aleg sa continue sa stea in pat cu lumina stinsa, sperand ca in acest fel somnul le va reveni. Medicul Nitun Verma, specialist in insomnie, sustine ca aceasta metoda nu va ajuta. Cel mai indicat lucru in aceasta situatie este sa iti gasesti ceva de facut. Medicul este de parere ca cititul catorva pagini dintr-o carte este o sarcina cat se poate de buna pentru revenirea somnului.

Consumul de alcool inainte de somn, un minus sigur
Consumul de alcool inainte de culcare in speranta ca aceasta substanta va ajuta la adormire este o activitate total nerecomandata de medici. Este posibil ca alcoolul sa va adoarma pentru moment, insa dupa trecerea efectului bauturii, corpul se va trezi din nou. Cel mai bun sfat pe care medicii il pot da legat de alcool este reducerea consumului cu cateva ore inainte de culcare.

Navigatul pe internet nu ajuta
Medicul Nitun Verma sustine ca navigatul pe internet in momentul in care nu reusim sa dormim nu va ajuta in niciun fel. Deoarece lumina emanata de ecranul calculatorului, a laptopului sau al tabletei este destul de puternica pe intuneric, ochii ne vor ramane alerti, indepartand starea de somn. Cel mai indicat inainte de somn este inlaturarea tuturor gadget-urilor si micsorarea nivelului de lumina din locuinta.

Evitati cofeina
Cel mai mare inamic al somnului este cofeina. Potrivit medicilor, aceasta substanta are nevoia de circa 6 ore pentru a fi eliminata complet din organism, asa ca ceal mai bun sfat pentru un somn linistit este renuntarea la cafea, ceai si chiar unele bauturi carbogazoase pentru a putea dormi bine.

Exercitiile fizice inainte de culcare nu sunt recomandate
Medicii sustin ca exercitiile fizice inainte de culcare reprezinta unul dintre factorii importanti cauzatori de insomnie. Pentru ca exercitiile fizice maresc temperatura corpului, creierul va intelege ca nu este acel moment al zilei in care trebuie sa dormim, astfel incat nevoia de somn va fi amanata pana cand temperatura in corp va scadea. Este recomandat ca exercitiile fizice sa nu fie facute cu cel putin doua ore inainte de ora de somn.

Lucratul din pat poate alunga somnul
Multe persoane si-au facut un obicei din a lucra din pat, insa medicii spun ca acest lucru poate cauza insomnii deoarece creierul va asocia stresul acumulat prin lucru cu acest spatiu de odihna reprezentat de pat. Astfel, insomnia va fi generata de o stare de neliniste pe care creierul o capata de la activitatile care in mod obisnuit nu ar trebui aduse in pat.

insomnia nesomn factori organism obiceiuri nesanatoase
Distribuie:  
Incarc...

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - BZC.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.0939 (s) | 24 queries | Mysql time :0.012156 (s)

loading...