News Flash:

Cum sa te recuperezi cat mai repede dupa gripa

17 Februarie 2014
656 Vizualizari | 0 Comentarii
Adesea, dupa ce o persoana scapa de gripa, nu este foarte simplu sa isi regaseasca tonusul obisnuit si ca sa grabeasca procesul de refacere, gresesete si apeleaza la diverse medicamente.

Pentru a reveni rapid la o stare normala de sanatate sunt importante trei aspecte pe care medicii nutritionisti le recomanda pentru a nu fi ignorate, potrivit Top Sante.

Cititi si: Cum sa eviti cel mai bine gripa si raceala

Refaceti-va flora intestinala

De regula, flora intestinala contribuie la apararea organismului, cu scopul de a evita invadarea lui cu ceea ce medicii numesc "microorganisme patogene", adica microbi. Dar cand aceasta bariera este perturbata de atacurile unui virus gripal, primordial este sa refacem flora intestinala cu ajutorul tulpinilor microbiotice.

Evitati consumul excesiv de zaharuri rapide, amidon rafinat, grasimi saturate si carne. Zaharurile lente sunt recomandate, pentru ca sunt bogate in prebiotice si fibre solubile, care favorizeaza cresterea lactobacililor (bacteriile bune). De asemenea, optati pentru amidon nerafinat si fibre vegetale.

Se gasesc mai ales in anghinare, usturoi, praz, ceapa, barba-caprei, rosii si banane.

Mizati pe micronutrieni

Asa cum subliniaza Laurence Benedetti, medic generalist specialist in nutritie, membru al Institutului European de Dietetica si Micronutritie: "Toti micronutrientii (vitaminele, mineralele, acizii grasi esentiali) joaca un rol fundamental in buna functionare a celulelor. Dupa o infectie, vitamina C si zincul prezinta interes, deoarece contribuie la intarirea aparatorilor organismului, protejandu-l de stresul oxidativ generat pentru a elimina agentii patogeni straini".

Zincul este un antioxidant ce face posibila intarirea diverselor bariere ale organismului (intestinale, respiratorii).

In aceeasi masura, si fierul este important. Se recomanda un aport zilnic la barbati de 9 mg, iar la femei 16 mg. Nu uitati de Omega-3 care ajuta la atenuarea inflamatiilor provocate de infectii. Se gaseste in uleiul de rapita, in nuci, dar si in pestele gras (sardine, macrou, somon).





Nu neglijati plantele

Echinaceea este frecvent folosita pentru a stimula mecanismele de aparare a imunitatii si a trata primele semene ale infectiilor de iarna. Sunt importante si coacazele negre, pentru ca au actiune antiimflamatoare. Ele contribuie la tratarea durerilor de gat si a tusei ce insoteste adesea gripa.

Beti suc de coacaze de mai multe ori pe zi sau diluati siropul concentrat in putina apa calda, nu fierbinte.

Ganditi-va si la plantele adaptogene (un concept modern), adica la acele plante care cresc capacitatea corpului de a se adapta la diverse solicitari. De exemplu, ginsengul si rhodiola ("radacina de aur") reechilibreaza destul de bine organismul.
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - BZC.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.0923 (s) | 33 queries | Mysql time :0.017160 (s)