News Flash:

De ce RATUC nu poate opera in Floresti si Apahida: lenea si greselile Consiliului Judetean

27 Decembrie 2013
781 Vizualizari | 0 Comentarii
Motivul pentru care RATUC nu opereaza in Apahida si Floresti e lenea Consiliului Judetean, dar si cateva greseli ale angajatilor. ziuadecj.ro a consultat motivarea Tribunalului Cluj care a suspendat Hotararea Consiliului Judetean si va arata concluziile instantei, dar si celelalte probleme din incalcita situatie a transportului in zona metropolitana.

Operatorul rutei spre Floresti, Fany Prestari Servicii SRL, a dat in judecata Consiliul Judetean in toamna. Tribunalul, in sedinta sa din 25 noiembrie, a dat castig de cauza reclamantei si a suspendat decizia institutiei. "Consiliul Judetean a procedat la adoptarea acestei hotarari fara transparenta care trebuie sa guverneze activitatea acestuia cu locuitorii si actele emise de catre acesta", se arata in motivarea instantei. "Totodata, dispozitiile legii 92/2007 impun ca transportul public sa se faca cu consultarea operatorilor de transport rutier, in speta programul de transport fiind adoptat inainte cu o saptamana, fara consultarea nimanui, si fiind pus pe ordinea de zi cu doua ore inainte de inceperea sedintei Consiliului Judetean".

De ce programul transportului in comun a fost introdus intempestiv pe ordinea de zi a unei sedinte extraordinare? Nici instanta nu-si poate explica. "Paratul (Consiliul Judetean-n.red.) a fost sesizat cu aceasta problema inca de la sfarsitul lunii august si in acest context este evident ca nu se poate sustine ca includerea pe ordinea de zi a sedintei extraordinare orgnaizate la data de 17 octombrie era justificata prin caracterul exceptional al masurii si urgenta deosebita", arata instanta. "Doar pasivitatea paratului a determinat neadoptarea unei hotarari in timp util".

Consiliul Judetean a explicat in fata instantei ca dezbaterea proiectului de hotarare in sedinta extraordinara a fost necesara deoarece conform calendarului licitatiei pentru programul de transport public judetean de persoane prin curse regulate era obligatorie introducerea programului de transport in sistemul informatic pentru atribuirea electronica a autorizatiilor de transport international rutier de marfa si pentru atribuirea electronica a traseelor nationale din programele de transport prin serviciile regulate judetene si interjudetene.

Dupa ce CJ Cluj a decis sa permita RATUC sa intre in zona metropolitana, presedintele institutiei, Horea Uioreanu, le-a trimis florestenilor scrisori, in care i-a anuntat, "cu bucurie", ca a finalizat cadrul legal pentru unificarea transportului in comun in zona metropolitana. "Din acest moment singurul impediment in punerea in practica a acestei solutii este legat de transformarea actualei regii de transport urban de calatori Cluj-Napoca in societate comerciala si tranportator licentiat, chestiune care tine de Primaria Cluj-Napoca, respectiv de domnul primar", arata Uioreanu in scrisoarea sa. Intre timp RATUC s-a transformat in societate comerciala, dar tot nu poate opera in zona metropolitana, decat in Feleacu - restul traseelor au fost adjudecate de alti operatori, dupa o "greseala" in licitatia organizata de Consiliul Judetean.


Transportul public de persoane din judetul Cluj prin curse regulate a fost adoptat de Consiliul Judetean prin Hotararea 328/2012.

in 10 mai s-a infiintat Asociatia Metropolitana de Transport Public Cluj, cu scopul de a organiza si exploata serviciile de transport public in zona metropolitana
in 22 august s-a inregistrat o adresa la Primaria Cluj-Napoca, si in 28 august la Consiliul Judetean, o adresa din partea Asociatiei Metropolitane ca traseele de pe raza zonei metropolitane sa fie scoase din pachetul de licitatii pentru transportul judetean.

in 2 octombrie, dupa mai bine de o luna, CJ Cluj cere clarificari, la care se raspunde in 7 octombrie.
in 17 octombrie se emite hotararea de Consiliu Judetean, in sedinta extraordinara, prin care sunt scoase din pachetul de licitatie traseele din zona metropolitana. Fany da in judecata Consiliul Judetean, instanta suspenda hotararea. Vinovatul, in motivarea instantei, e Consiliul Judetean Cluj, care nu a prezentat niciun motiv care sa o impiedice sa adopte HCJ cu respectarea procedurilor legale - o sedinta normala, nu extraordinara, plus o dezbatere publica in prealabil.

In aceeasi zi, 17 octombrie, CJ a introdus traseele in sistemul de licitatie electronica.


"Practic erau trei chestiuni principale care trebuiau respectate", spune fostul vicepresedinte al Consiliului Judetean, Alexandru Coroian (PDL): "infiintarea asociatiei de transport metropolitan, transformarea RATUC in societate comerciala - care s-a intamplat in 18 decembrie, si al treilea - scoaterea din pachetul de licitatie al traseelor din zona respectiva, lucru care nu s-a realizat. Instanta spune ca e din vina Consiliului Judetean".

sursa:ziuadecj.ro.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook.

ratuc apahida floresti consiliul judetean
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - BZC.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1302 (s) | 33 queries | Mysql time :0.047445 (s)