News Flash:

Depozitul de deseuri a fost sabotat inca de acum zece ani! Vezi cine sunt vinovatii!

25 Iulie 2015
1505 Vizualizari | 0 Comentarii
In ultimele saptamani s-a vorbit mult despre faptul ca timp de multi ani nu s-a dorit inchiderea rampei de la Pata Rat, si, chiar mai mult, au fost "sabotate" mai multe initiative de a inchide groapa de gunoi si de a deschide o rampa mai moderna. Jurnalistii de la Gazeta de Cluj a intrat in posesia unor documente care arata ca in urma cu noua ani Consiliul Judetean condus de Marius Nicoara a avut o astfel de initiativa, un parteneriat public-privat pentru un centru de procesare a deseurilor. Proiect care a murit din fasa, sugrumat de fostul prefect Alin Tise.

In iunie 2006, Consiliul Judetean (CJ) Cluj a aprobat documentatia elaborata in vederea asocierii privind realizarea obiectivului "Centrul zonal de procesare ecologica a deseurilor - Judetul Cluj, localitatea Dezmir - comuna Apahida". In acest sens, s-a pregatit si documentatia si un caiet de sarcini pentru lansarea licitatiei. La scurt timp, insa, prefectul de atunci, Alin Tise, i-a cerut fostului presedinte al Consiliului Judetean Marius Nicoara sa retraga aceasta hotarare a forului, dat fiind ca aceasta ar fi ilegala.

Alin Tise subliniaza in adresa din 19 iulie 2006 ca prevederile legislatiei privind serviciile publice de salubrizare a localitatilor arata ca aceste servicii au un caracter de reglementare speciala, astfel ca pentru ofertanti criteriile de calificare trebuiau sa fie stabilite in baza regulamentelor care cer licenta de la Autoritatea Nationala de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodarie Comunala (ANRSC). "Iar art. 40 din H.G. nr. 346/2004 sanctioneaza incredintarea unui contract de delegare a gestiunii serviciului public de salubrizare unui operator nelicentiat, astfel: "incredintarea unui contract de delegare a gestiunii serviciilor publice de salubrizare a localitatilor fara licitatie publica sau unui operator nelicentiat constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 50.000.000 lei la 100.000.000 lei." (...) Or, in speta, Asociatul principal (Consiliul Judetean Cluj si Consiliul local al comunei Apahida) nu a solicitat, ca si document obligatoriu de calificare pentru ofertanti, licenta ANRSC", arata Tise.

De asemenea, fostul prefect arata in aceeasi adresa ca nu s-ar fi respectat nici legislatia privind parteneriatul public-privat, pentru ca intentia de a initia un astfel de proiect nu a fost publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, in Jurnalul Oficial al Comunitatilor Europene sau intr-un jurnal international de larga circulatie. Prin decizia de asociere aprobata de CJ "se stabileste, in fapt, o delegare de gestiune artificiala a serviciului public de salubrizare a localitatilor, prin incheierea unui contract de asociere, fapt ce limiteaza posibilitatea participarii mai multor operatori de servicii de salubrizare la realizarea acestui obiectiv", concluzioneaza actualul senator in documentul prin care cere revocarea acesteia.

Dovada de rea credinta

La o saptamana dupa remiterea adresei prefectului, Consiliul Judetean se conformeaza si da o noua hotarare, prin care amendeaza intocmai cum i s-a cerut decizia anterioara - impune drept conditie ofertantilor detinerea unei licente eliberate de ANRSC si trimite spre publicare in doua din locurile mentionate mai sus intentia de a realiza acest obiectiv la Dezmir. Marius Nicoara ii raspunde lui Tise aratand ca nu este vorba de o incalcare a legii daca nu se cere licenta ANRSC in caietul de sarcini, fiind vorba de o contraventie doar in cazul in care atribuirea se face catre o firma care nu respecta aceasta prevedere legala. in plus, faptul ca intentia nu a fost anuntata asa cum arata prefectul nu este contrar legii, nefiind vorba despre un parteneriat public-privat ci despre o asociere in participatiune.

Intr-o adresa ANRSC se arata ca este o problema cu aceasta asociere in participatiune, care nu apare printre formele legale de delegare a serviciilor de salubrizare publica, in actele normative fiind prezente doar concesiunea si parteneriatul public privat. Aceeasi Agentie subliniaza ca acest fapt se datoreaza prevederii ca serviciile respective sunt gestionate fie doar de catre un operator licentiat de ei, fie de catre administratiile locale, prin forte proprii.

O analiza a textului legislativ de catre conducerea de atunci a CJ Cluj arata ca de fapt formularea legii este una permisiva si nu una imperativa, lasand deschisa posibilitatea si incheierea altor tipuri de contracte.

Cu toate aceste modificari si lamuriri, Alin Tise nu s-a multumit si a formulat in 4 august o actiune legala la Tribunalul Cluj, sectia Litigii de Munca, Asigurari Sociale si Contencios Administrativ, prin care a cerut anularea Hotararii nr. 132 adoptata de Consiliul Judetean Cluj in 21 iunie 2006, pe motivul ca lipsesc tocmai amendamentele adoptate de CJ pe 26 iulie. Cateva saptamani mai tarziu, revine cu un alt proces, in care gaseste alte motive pentru care proiectul nu trebuie realizat: prevederile legale privind monitorizarea sau intretinerea depozitului nu apar in contractul de asociere la obligatiile partilor, nu s-ar fi intocmit studiu de fezabilitate sau studiu de impact asupra mediului inconjurator, documentatiile nu cuprind informatii despre proprietarul terenului sau prevederea ca investitiile revin la sfarsitul perioadei de asociere Consiliului Judetean nu ar fi fondata pe dovada ca administratia judeteana este proprietarul de drept. Tribunalul Cluj i-a respins actiunea, care, in mod evident, a fost facuta cu rea credinta.

Rosal a vrut la Apahida

Gazeta de Cluj a scris in 2008 ca proiectul CJ Cluj, a esuat atunci cand Consiliul Local Apahida s-a retras din aceasta asociere pe motivul aparitiei unor alte proiecte mai fiabile din punct de vedere imobiliar. De fapt, se pare ca investitorul privat dorea sa se asocieze direct cu CL Apahida, si nu cu administratia judeteana.

In 2007, CL Apahida a organizat o licitatie in care punea la dispozitia unui investitor privat circa trei hectare de teren in zona Pata Rat, pentru amenajarea unei statii de reciclare pentru deseurile din constructii. Nici acest proiect nu a avut vreun succes, pentru ca primarul nu a dorit pana la urma ca localitatea sa fie in fiecare zi tranzitata de masinile care transporta gunoiul din intregul municipiu Cluj.

Proiectul initial al CJ ar fi fost "sabotat" nu doar de Tise, ci si de mai sus in scara "baneasca" a fostului PDL. ANRSC, s-a scris in presa nationala, era "ghidat" de Silviu Prigoana. Acelasi ANRSC care a bagat bete-n roate proiectului CJ Cluj. Pentru ca, de fapt, Prigoana spera sa se asocieze doar cu apahidenii, pentru a avea mana mai libera decat in cadrul unui parteneriat cu CJ. In plus, avea si el teren in zona.

Acum, Prigoana a declarat pentru Ziar de Cluj ca "in anul 2007, i-a propus lui Marius Nicoara, presedintele de la acea vreme a Consiliului Judetean Cluj, ca printr-un parteneriat public-privat sa infiinteze o rampa ecologica in comuna Apahida. Rampa ecologica urma sa fie construita pe un teren al Rosal Group, achizitionat in urma unei licitatii publice de vanzare a activelor CUG. Clujul putea sa aiba o rampa ecologica pentru depozitarea deseurilor inca din 2007, insa luptele politice si orgoliile conducatorilor judetului au facut ca, in aceste zile, clujenii sa stea cu gunoiul in strada."

Sa nu uitam ca un an mai tarziu Primaria Cluj-Napoca a incercat o miscare similara, fiind din nou blocata de ANRSC si de tot felul de ite legislative. Pentru ca cineva undeva nu a dorit, dar chiar nu a dorit deloc sa se faca alta groapa de gunoi la Cluj. Astazi tragem ponoasele.

Sursa: Gazeta de Cluj
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook.

sabotate consiliul judetean marius nicoara alin tise dezmir apahida
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - BZC.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1229 (s) | 33 queries | Mysql time :0.038742 (s)