News Flash:

Deputatul PDL Cluj Adrian Gurzau critica relatia guvernului cu China

28 Noiembrie 2013
928 Vizualizari | 0 Comentarii
Adrian Gurzau
Deputatul PDL Cluj Adrian Gurzau a criticat relatia dintre premierul Victor Ponta si omologul sau chinez, imediat dupa vizita acestuia din cadrul reuniuni la nivel de prim-ministrii din Europa Centrala de Est si China. Gurzau sustine ca investitiile pe care premierul se lauda ca le vor face chinezii sunt fie doar pe hartie, fie nu sunt oportune in acest moment. Acesta a facut referire la faptul ca daca Pentru hidrocentrala de la Tarnita – Lapustesti din Cluj tehnologia chinezeasca este bine primita, nu la fel stau lucrurile cand vine vorba despre energia nucleara.

Adrian Gurzau mai acuza faptul ca premierul se lauda cu realizarile altora, din moment ce companie chineza interesata sa investeasca in domeniul energie nucleare din tara noastra a purtat tratative in acest sens inca din anul 2011 cu reprezentantii guvernului roman. “In lipsa de idei proprii, obisnuit sa se laude cu realizarile altora, asta vara premierul Victor Ponta se lauda ca i-a convins pe reprezentantii companiei "China Nuclear Electric" sa vina in Romania pentru discutii legate de o eventuala  preluare a pachetului majoritar in proiectul Reactoarelor 3 si 4 de la Cernavoda. Afirmatia si minciuna. In primul rand, compania "China Nuclear  Electric" nu exista. Ea se numeste "China General Nuclear Power Group" si este fosta "China Guangdong Nuclear Power Group". In al doilea rand, premierul a  uitat sa mentioneze ca aceasta fosta "Guandong" s-a aratat interesata de reactoarele 3 si 4 inca din 2011. In 2011, se ajunsese chiar la un acord de  confidentialitate privind accesul companiei chineze la documentatia proiectului privind construirea reactoarelor, iar in 2012 au cumparat caietul de sarcini.“ se arata intr-un comunicat al deputatului PDL.

Acesta mai sustine ca o eventuala investitie intr-un domeniu de interes strategic precum energia nucleara din partea chinezilor nu prezinta suficiente garantii in ceea ce priveste calitatea lucrarilor, din moment ce produsele chinezesti inca mai sufera la capitolul credibilitate. „Revenind la centrala de la Cernavoda, premierul Victor Ponta considera acum ca este normal sa fie cedat pachetul majoritar in conditiile in care investitorul vine si cu finantarea si cu tehnologia de constructie. Nu sunt de specialitate, dar am vazut suficiente dovezi ale tehnologiei chineze. Pana acum 5 ani nici un automobil nu erau in stare sa proiecteze. Este plina mass media de exemple cu poduri din China care se prabusesc dupa cativa ani, deci nu am de ce sa fiu prea increzator in tehnologia chineza la o centrala nucleara din tara mea.”, sustine Adrian Gurzau.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook.

deputatul pdl victor ponta adrian gurzau
Distribuie: