Descoperirea care schimba tot ce stiam despre evolutia organismelor

11 Martie 2013
Cercetatorii americani de la Universitatea din Michigan au descoperit ca unele organisme pot, in timp, sa involueze. Aceasta descoperire contrazice teoria care sustine ca evolutia este unidirectionala si ca, odata ce s-a schimbat, un organism nu mai poate sa revina la caracteristicile initiale, informeaza Natural World News.

Studiul oamenilor de stiinta din Statele Unite ale Americii s-a bazat pe analizarea acarienilor, organisme mici care traiesc, printre altele, in saltelele, in canapelele si in covoare. Ei au ajuns la concluzia ca acarienii au abandonat stilul de viata parazit si au devenit, asemenea stramosilor lor, organisme independente, potrivit gandul.info.

Biologii de la Universitatea din Michigan au realizat analize ADN pentru 700 de specii de acarieni pentru a crea un arbore filogenetic. Acesta este o diagrama ce reprezinta relatiile de rudenie dintre diferite organisme care au un stramos comun.

In urma realizarii arborelui filogenetic, ei au ajuns la concluzia ca cele mai apropiate rude ale acarienilor sunt niste paraziti care traiesc in organismele pasarilor si animalelor. De asemenea, "stramosul" cel mai apropiat al acarienilor pe care ii gasim in covoare si in saltele sunt acarienii care traiesc in blana cainilor si a pisicilor.

Unul dintre cercetatorii care au participat la acest studiu a explicat ca principalele caracteristici care au contribuit la aparitia acestei involutii in cazul acarienilor sunt abilitatea lor de a rezista intr-un mediu cu o umiditate redusa, sistemul digestiv foarte puternic care le permite sa se hraneasca cu piele si cu par si abilitatea lor de a trece de la o gazda la alta.

organisme involueze teoria organism