News Flash:

Din bloggeri anonimi au ajuns bogati si celebri

9 Aprilie 2013
724 Vizualizari | 0 Comentarii
Fortareata modei internationale se clatina sub asediul unor bloggeri cu atitudine si opinii taioase. The Sartorialist, Garance Doré, Bag Snobs, Manolo the Shoe Blogger, The Cherry Blossom Girl, Susie Bubble sau The Man Repeller sunt doar cateva dintre personajele care si-au castigat faima si adepti, transformand dictatura tendintelor in democratia stilului. Libertate, egalitate, bloguri!

„Nu exista kitsch, draga mea, doar atitudine”. Cu aceasta propozitie mi-a taiat Scott Schuman tot elanul unei discutii despre demarcatia fina intre bun-gust si stridenta pe care o planuiam mult mai lunga, savuroasa si, mai ales, radicala. „E mai bine sa-ti slefuiesti simtul artistic facand greseli si cazand in ridicol decat sa nu incerci deloc” mi-a decretat, cu un puternic accent american, in timpul primei noastre conversatii telefonice Bucuresti-New York. Venind de la oricine altcineva, afirmatia ar fi fost cel putin discutabila. Scott (foto stanga jos) este, insa, nimeni altul decat „The Sartorialist“, fostul PR-ist de moda care si-a inchis in 2001 businessul de promovare a designerilor de moda si s-a apucat sa fotografieze straini care reuseau sa-i transmita, prin vestimentatie, o stare sau o personalitate aparte.

Zece ani mai tarziu, 70.000 de cititori acceseaza zilnic blogul sau, „The Sartorialist“, o insiruire de fotografii ale oamenilor obisnuiti din diverse parti ale lumii, condimentate ocazional cu cateva randuri de comentariu din partea autorului. O fata in pantaloni de piele si camasa inflorata pedaland prin Amsterdam pe o bicicleta veche. Un om de afaceri englez pus la patru ace, dar cu o coafura punk. Un tanar parizian in bermude si vesta, care poarta ruj negru pe buze.

Karl Lagerfeld trebuie sa vada chestia asta” este primul din cele peste 300 de comentarii lasate de cititorii blogului in dreptul fotografiei gotic-sic cu baiatul rujat. Deloc departe de adevar. Lui Scott i s-a spus de multe ori, si se simte flatat de fiecare data, ca marii designeri ii folosesc pozele de pe blog in procesul de documentare a viitoarelor colectii. „De cate ori primesc un nou mesaj de la oameni care imi apreciaza munca, ma simt norocos”, recunoaste el.

Remarca sa vizavi de kitsch mi-a amintit de una dintre perlele de intelepciune ale lui Coco Chanel: „Majoritatea femeilor se tem sa fie diferite, de teama a ceea ce vor spune oamenii. Asa ca intra in primul magazin si isi cumpara un costum gri sau negru“.

Nici femeile si nici barbatii din pozele lui Scott nu se tem de culori si, chiar si atunci cand poarta tonuri mai inchise, o fac intotdeauna intr-un mod original. Cam ca baiatul cu rujul. Totusi, si ei se temeau, cel putin la inceput, de obiectivul foto. „Era foarte greu sa convingi oamenii sa pozeze“ imi povesteste americanul despre inceputurile blogului sau. „Si eu si ei eram stresati“.

Primul personaj imortalizat a fost o doamna eleganta din uptown-ul newyorkez, experienta de care Scott isi aminteste ca fiind „de-a dreptul ucigatoare pentru nervi”. Odata ce „The Sartorialist” a luat avant insa, fiind ales de revista Time intre primele 100 de bloguri influente ale lumii, oamenii s-au mai deschis catre ideea de a-si etala stilul in fata lumii intregi. Intre timp, au aparut si cateva sute de replici ale site-ului si tot atatia aspiranti la statutul de „guru“ al instantaneelor de moda.

Atitudinea mai „altfel“ despre care vorbeste Scott nu tine, insa, doar de obiectele purtate si de stilul persoanei, ci de intreg contextul in care aparatul de fotografiat isi intalneste subiectul: „Ma atrag anumite momente si locuri in ansamblul lor, nu doar frumusetea unui om sau o pereche de pantofi excentrici”.

Conteaza atmosfera, spiritul locului, poate chiar si poezia lui de moment. Scott recunoaste ca priveste lumea ca pe un obiect de studiu in laborator: nu conteaza daca o tinuta este frumoasa sau urata, ci proportiile, forma, jocul de volume si imprimeuri sau combinatiile ciudate.

Rade cand il intreb daca asa a privit-o si pe prietena lui, cand a cunoscut-o la o prezentare de moda. Asta pentru ca Scott nu este doar un blogger celebru ci si jumatatea celui mai cool cuplu din moda internationala, conform titulaturii conferite oficial de ziarul britanic The Guardian.

Cealalta jumatate, bloggerita franceza Garance Doré (foto dreapta jos), este aproape la fel de cunoscuta in intreaga lume, gratie blogului „Une Fille Comme Moi“. De meserie ilustrator de moda, Garance a inceput sa-si posteze creatiile pe blog in 2006, dupa care le-a adaugat scurte comentarii si, incetul cu incetul, a ajuns la cate cinci postari pe saptamana despre moda si framantarile femeii pariziene, asezonate inclusiv cu fotografii creatie proprie.

Spre deosebire de Scott, al carui obiectiv foto cauta inadins spontaneitatea si firescul, Garance a recunoscut in mai multe randuri ca ii place sa-si regizeze pozele: „Nu fac instantanee, ci mai degraba ii provoc pe oameni sa-mi pozeze. Le spun «Nu asa, e prea perfect» sau «Poti sa tii jacheta aia altfel?»“. Influenta sa in moda nu se cuantifica doar in aparitiile din Harper’s Bazaar sau Vogue, ci si in micile revolutii pe care le declanseaza de cate ori posteaza cate ceva.

Un designer tanar prezentat pe blog a primit, in doar cateva ore, 500 de cereri pentru puloverul pe care Garance il fotografiase, iar 50 de cititori au inchis instantaneu laptopul si au venit direct la magazinul lui. O reusita ca in visele cele mai frumoase ale publicitarilor.

Designerul roman Maria Lucia Hohan a simtit pe propria piele puterea pe care un blog influent o are asupra notorietatii unui brand si, implicit, a businessului. La unul dintre targurile de Prêt-à-Porter de la Paris, Maria a intalnit-o pe Alix Bancourt (foto stanga jos), faimoasa in Franta si in restul lumii gratie blogului sau de stil „The Cherry Blossom Girl“.

Frantuzoaica in varsta de 26 de ani este recunoscuta si apreciata pentru fotografiile postate cu ea insasi, in diverse tinute pline de imaginatie: romantice, jucause si, mai ales, bogate in pasteluri, imprimeuri florale si forme diafane.

„Nu stiam cine este Alix cand am cunoscut-o“, isi aminteste Maria Lucia Hohan, „dar ne potriveam ca stil, asa ca ne-am imprietenit si a venit sa-si faca rochia de mireasa la mine“. Bloggerita a calatorit la Bucuresti pentru masuratori si probe, iar in februarie 2010 si-a postat pe blog fotografiile de la nunta, cu mentiunea ca rochia de mireasa a fost creata in atelierul MLH. Instantaneu, peste 100.000 de vizitatori unici s-au revarsat, la propriu, de pe blogul lui Alix pe site-ul Mariei.

Unele dintre cititoarele care au comentat la momentul respectiv creatia purtata de „Cherry Blossom Girl“ promiteau ca vor veni candva, la randul lor, sa-si faca rochiile de mireasa la Maria.

Spre surprinderea – placuta – a creatoarei, tot mai multe incep sa se tina de cuvant.

Sursa: presalocala.com
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook.

kitsch scott schuman the sartorialist businessul piele afaceri blog
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - BZC.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.0891 (s) | 33 queries | Mysql time :0.015194 (s)