News Flash:

Don Daniel, bun de judecata pentru fapte de coruptie. Instanta i-a respins si cererea de sesizare a Curtii Constitutionale

29 Septembrie 2016
665 Vizualizari | 0 Comentarii
Don Daniel

Tentativa lui Don Daniel, fostul sef AJOFM Cluj, de a ingheta procesul in care este trimis in judecata pentru fapte de coruptie a esuat, magistratii Curtii de Apel Cluj, instanta competenta sa judece contestatia formulata de acesta impotriva incheierii judecatorului de camera preliminara prin care se dispunea trimitea in judecata, respingand in mod definitiv calea de atac.


Judecatorii au respins, de asemenea, si cererea formulata de Don Daniel de a fi sesizata Curtea Constitutionala cu privire la neconstitutionalitatea unui articol din Codul de procedura penala, cel referitor la punerea in executare a mandatului de supraveghere tehnica, pe care de consecinta procesul acestuia fiind numai bun de judecat.


Don Daniel a a incercat cam toate masurile preventive posibilie, fiin initial retinut, apoi arestat preventiv, apoi arestat la domiciliu, doar ca apoi, la data de 1 iulie, magistratii Tribunalului Cluj sa dispuna inlocuirea masurii preventive a arestului la domiciliu cu cea a controlului judiciar, insa parchetul a atacat incheierea cu contestatie, care a fost admisa.


Don Daniel este trimis in judecata intr-un amplu dosar care include mai multe infractiuni de coruptie aflate in concurs. Astfel, acesta va fi judecat pentru rimis in judecata pentru “varsirea infractiunilor de luare de mita comisa in forma continuata, prev. de art.289 alin.1 C.pen. rap. la art.6 din Legea nr.78/2000 modif., cu aplicarea art.35 alin.1 C.pen. (ce include 52 acte materiale); luare de mita comisa in forma continuata, prev. de art.289 alin.1 C.pen. rap. la art.6 din Legea nr.78/2000 modif., cu aplicarea art.35 alin.1 C.pen. (ce include 22 acte materiale); luare de mita comisa in forma continuata, prev. de art.289 alin.1 C.pen. rap. la art.6 din Legea nr.78/2000 modif., cu aplicarea art.35 alin.1 C.pen. (ce include 55 acte materiale); luare de mita comisa in forma continuata, prev. de art.289 alin.1 C.pen. rap. la art.6 din Legea nr.78/2000 modif., cu aplicarea art.35 alin.1 C.pen. (ce include 17 acte materiale); luare de mita comisa in forma continuata, prev. de art.289 alin.1 C.pen. rap. la art.6 din Legea nr.78/2000 modif., cu aplicarea art.35 alin.1 C.pen. si art.5 C.pen. (ce include 36 acte materiale); luare de mita comisa in forma continuata, prev. de art.289 alin.1 C.pen. rap. la art.6 din Legea nr.78/2000 modif., cu aplicarea art.35 alin.1 C.pen. (ce include 13 acte materiale); luare de mita comisa in forma continuata, prev. de art.289 alin.1 C.pen. rap. la art.6 din Legea nr.78/2000 modif., cu aplicarea art.35 alin.1 C.pen. (ce include 9 acte materiale); luare de mita comisa in forma continuata, prev. de art.289 alin. 1 C.pen. rap. la art.6 din Legea nr.78/2000 modif., cu aplicarea art.35 alin.1 C.pen. (ce include 4 acte materiale); fals in declaratii, prev. de art.326 C.pen., cu aplicarea art.35 alin.1 C.pen. (ce include 2 acte materiale); toate aceste infractiuni fiind savarsite in conditiile concursului de infratiuni prev. de art.38 alin.1 C.pen”, dupa cum se arata in incheierea judecatorului de camera preliminara a Tribunalului Cluj.


La mijlocul lunii noiembrie a anului trecut, procurorii din cadrul Directiei Nationale Anticoruptie - Serviciul Teritorial Cluj dispuneau punerea in miscare a actiunii penale si retinerea pentru 24 de ore a lui Don Daniel, director executiv al Agentiei Judetene de Ocupare a Fortei de Munca (AJOFM) Cluj, acesta fiind acuzat de luare de mita in forma continuata si fals in declaratii in forma continuata.


Potrivit anchetatorilor, in perioada ianuarie 2013 - noiembrie 2015, inculpatul Don Daniel, in calitate de director executiv al AJOFM, a pretins si a primit, in mod repetat, sume de bani totalizand  884.045 lei, bani care provin din bugetele unor proiecte finantate din fonduri europene, prin programele POSDRU si FEAG  .


Din actele cauzei rezulta faptul ca, in activitatea de implementare a proiectelor in care AJOFM Cluj are calitatea de beneficiar sau partener erau cooptate de catre Don Daniel persoane provenind din randul angajatilor AJOFM, subordonati ai acestuia ori din randul fostilor angajati suspendati din functie, acestia fiind desemnati in calitate de experti ai proiectelor.


Conform anchetatorilor, remuneratiile expertilor care compun echipa de management si respectiv echipa de implementare constituie cheltuieli ale proiectelor, cuprinse ca atare in bugete drept cheltuieli cu resursa umana si sunt suportate din fondurile provenind din bugetul Uniunii Europene. Intrucat potrivit prevederilor legale, directorul Don Daniel nu putea fi remunerat in cadrul proiectelor, din probele administrate rezulta ca acesta  pretindea o  parte din veniturile incasate de subordonatii sai. Don Daniel, in calitate de functionar public, avea obligatia completarii declaratiei de avere in cuprinsul careia, sub sanctiunea atragerii raspunderii penale pentru infractiunea de fals in declaratii, are obligatia declararii activelor financiare.


Urmare a analizarii declaratiilor  de avere completate de catre Don Daniel la datele de 14.04.2014, aferent veniturilor obtinute pe parcursul anului 2013 si respectiv la data de 08.04.2015 corespunzator  veniturilor obtinute in cursul anului 2014, s-a retinut ca acesta nu a declarat sumele identificate in conturile bancare la categoria activelor financiare.

Alexandru Tomos

Galerie Foto

AJOFM_Cluj
don daniel coruptie ajofm cluj
Distribuie:  
Incarc...

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2016 - BZC.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1049 (s) | 24 queries | Mysql time :0.014783 (s)