News Flash:

Foloseste GULIILE in favoare ta

8 Iulie 2013
570 Vizualizari | 0 Comentarii
O leguma care se inrudeste atat cu ridichea, cat si cu varza, si care a pierdut pe nedrept din popularitate, gulia inmagazineaza atat de multe substante nutritive, incat poate intra in categoria superalimentelor de vara.

Gulia contine zero grasimi si este ideala pentru persoanele care tin cura de slabire, fiindca are calorii „negative“, adica aduce in corp numai 4 calorii pe felie, dar stimuleaza arderile in organism si, deci, ajuta la slabit.

Datorita glucozinolatilor din compozitie (dar si din varza de Bruxelles, varza obisnuita, conopida si din broccoli), gulia este o „bombaantioxidanta, iar unele studii arata chiar ca persoanele care mananca cu regularitate gulii sunt mai ferite de cancer.

„Efectele anticancer fac din gulii adevarate alimente-medicament. In compozitia lor mai intra si o cantitate consistenta de izocianati, alte substante benefice impotriva celulelor canceroase“, explica specialista Kantha Shelke, cercetator in nutritie, purtatoarea de cuvant a Institutului de Tehnologie Alimentara din SUA.

Potrivit specialistilor, substantele nutritive sunt mai bine absorbite de organism din guliile proaspete, nepreparate termic. Cel mai recomandat este sa le consumi imediat dupa ce le-ai cumparat de la piata, fiindca isi schimba gustul la mai mult timp de la recoltare.

Cum o prepari

Daca nu poti conuma guliile proaspete, le poti prepara astfel: tai-o in cuburi, presara peste ea ulei de masline, sare si piper si pune-o intr-o folie de aluminiu. Pune-o pe gratar sau in cuptor timp de 10-12 minute.

Sau te poti inspira din bucataria indiana: pune guliile la murat cu un amestec de sare, turmeric, boabe de mustar, otet si ulei. Lasa-le la murat cateva zile si mananca-le alaturi de paine si iaurt. In Nepal, Tibet si nordul Chinei sunt preparate similar, potrivit „Time“.

Tulburarile de pH din organism ne afecteaza pe toate planurile: ne ingrasa si ne predispun la o varietate de boli, inclusiv la cancer. Putem regla acest echilibru si, deci, putem preveni o sumedenie de probleme de santatate, prin dieta.

Condimentele contin sute de compusi nutritivi si au proprietati antioxidante, de aceea, pot face din orice mancare un aliat impotriva bolilor.

Fragilitatea osoasa apare tot mai devreme, arata statisticile. Principala cauza este carenta de vitamina D2, o problema cu care ne confruntam cu totii. Suplimentele alimentare si expunerea la soare sunt solutiile recomandate, dar amandoua au efecte adverse. Dar si ciupercile pot face oasele puternice, potrivit unui studiu recent.

Stevia, si-a capatat in ultimii ani reputatia de inlocuitor sanatos al zaharului si al altor indulcitori nocivi, cum este aspartamul. Totusi, un consum crescut de stevia „hraneste“ dependenta de dulciuri, avertizeaza specialistii.

gulia glucozinolatilor bomba antioxidanta anticancer nepreparate
Distribuie:  
Incarc...

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - BZC.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1040 (s) | 35 queries | Mysql time :0.018891 (s)

loading...