News Flash:

Fostul Club Steaua Bucuresti, echipa in opt colturi a lui Gigi Becali

7 Ianuarie 2015
579 Vizualizari | 0 Comentarii
FCSB
Ramas fara emblema, culori, nume si, foarte posibil, palmares dupa un proces lung si obositor cu Armata, Gigi Becali a gasit solutia salvatoare - s-a debarasat rapid de istoria care i-a adus notorietate si bani si a scos din joben o noua echipa, FCSB.

Ceea ce pana de curand parea doar o gluma s-a confirmat marti dupa-amiaza, atunci cand jurnalistii au descoperit ca formatia patronata de Becali a inregistrat la OSIM o noua emblema, o stea in opt colturi, galbena, cu literele FCSB inserate in mijloc.

La prima vedere, pare un desen nastrusnic facut de un copil plictisit intr-un foarte simplu program de editare, dar vorbim despre noua identitate vizuala a celei mai iubite echipe din Romania. Sau nu?

Dupa ce Inalta Curte de Casatie si Justitie a hotarat definitiv ca marca "Steaua" a fost inregistrata fara drept de Gigi Becali in anul 2004, clubul Armatei, unicul detinator al acestui brand, a transmis pe toate canalele ca este dispus sa negocieze cedarea dreptului de folosinta al acestuia.

Este vorba despre o marca sub care echipa latifundiarului a avut cifre de afaceri de zeci de milioane de euro pe an, astfel ca este perfect normal ca detinatorul acesteia sa isi doreasca o parte din bani.

Numai ca Gigi Becali refuza sa plateasca, chiar cu riscul de a distruge echipa pe care multi spun ca s-a zbatut sa o construiasca in ultimii ani.

De ce spun asta? Atunci cand a preluat clubul, fostul deputat liberal nu a inventat o echipa, nu a facut ca prietenul lui, Mitica Bucsaru, care a aparut de nicaieri cu Unirea Urziceni si a castigat titlul. El a preluat cea mai cunoscuta si iubita formatie din sportul romanesc si a profitat din plin de toate avantajele.

 


 





Doar pentru ca a existat numele Steaua, pentru ca a existat acea emblema inspirata de Barcelona, pentru ca rosu si albastru au fost culorile si, nu in ultimul rand, pentru ca toate acestea se sprijineau pe o istorie de-a dreptul fabuloasa a reusit Becali sa aiba una dintre cele mai profitabile companii din Romania.

CFR Cluj, Unirea Urziceni sau Otelul sunt foste campioane ale Romaniei care n-au reusit sa ajunga la cifrele impresionante ale Stelei, desi si ele au evoluat in Champions League si au primit sume importante de la UEFA.

Asta arata cat de important este brandul Steaua.

Echipe cu jucatori buni au mai fost in Romania, sa ne amintim ca CFR-ul a reusit chiar un record de puncte in grupele Champions League, insa un nume atat de mare n-a mai avut sportul romanesc.

Pentru Becali nu ar fi prima greseala importanta de acest gen pe care o face. Intr-unul dintre cele mai bune momente ale sale, din punct de vedere al imaginii si notorietatii, el a candidat la alegerile prezidentiale. N-a obtinut atunci nici macar 2% din voturi.

Acelasi lucru se poate intampla acum, insa consecintele pot fi mult mai grave. Daca in 2009 nu si-a "sifonat" decat imaginea, realizand ca este mult mai putin apreciat decat credea, acum isi poate pierde vectorul de notorietate si chiar singura afacere care merge in aceasta perioada de criza.

Per total, costurile pe care le va avea de suportat ar putea fi mult mai mari decat "chiria" solicitata de clubul Armatei pentru marca Steaua.

Si de cealalta parte pierderile vor fi apreciabile. Brandul Armatei nu si-a pierdut din importanta si valoare si pentru ca a existat o echipa de fotbal la care suporterii s-au putut raporta. Daca echipa aceasta isi va schimba emblema, numele si culorile, iar marca Steaua va ramane nefolosita, lucrurile se vor schimba. Si nu in bine.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook.

fcsb steaua clubul armatei gigi becali cfr cluj unirea urziceni otelul
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - BZC.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.0656 (s) | 23 queries | Mysql time :0.011169 (s)