News Flash:

"Greseală" de 10 milioane euro: Pista Aeroportului Cluj, blocata de Centura Apahidei

28 Ianuarie 2013
1397 Vizualizari | 0 Comentarii
Doua proiecte mari fara numitor comun. Proiectul de dezvoltare a pistei de 3.500 de metri a Aeroportului International Cluj este afectat de centura ocolitoare a localitatii Apahida. La capatul pistei se afla o portiune de centura care ar putea obtura zborurile aeronavelor. Reparatia greselii ar putea costa 10 milioane de euro.

Vina apartine celor doua institutii - CNADR si Consiliul Judetean Cluj - care nu au sincronizat cele doua proiecte demarate. Potrivit lui Eugen Cecan, seful Directiei Regionale de Drumuri si Poduri Cluj, „greseala” ar putea fi reparata cu 10 milioane de euro, bani necesari pentru a lasa mai jos centura de ocolire astfel incat sa nu creeze probleme pe culoarul de zbor al avioanelor care vor decola de aici. „Nu pot sa dau explicatie, de ce s-a gresit, nu s-a gresit la acea vreme. Ideea este simpla – suntem cu aceasta situatie (...) si va fi nevoie sa gasim cele mai bune solutii impreuna cu specialisti astfel ca sumele de bani necesare rezolvarii acestui aspect sa fie cat mai mici”, a declarat Ioan Oleleu, vicepresedinte CJ Cluj la Transilvania L!VE.

Costurile pentru modificarea Centurii Valcele-Apahida s-ar ridica la 10 milioane de euro

Potrivit lui Eugen Cecan, directorul Directiei Generale de Drumuri si Poduri Cluj, intre nodul de la Dezmir si sensul giratoriu de sub coasta, portiunea va trebui lasata mai jos sau taiata.

"Referitor la prelungirea pistei, de la nodul de la iesire din Cluj, in zona Dezmir, trebuie sa facem 3,4 kilometri, o centura paralela, care sa iasa in sensul giratoriu de la Magnolia. Portiunea dintre nodul de la Dezmir si sensul guiratoriu va trebui rupta de la mijloc, pentru a cobora la nivelul pistei. O estimare a costurilor se ridica la aproximativ 10 milioane de euro", a declarat Eugen Cecan.

Potrivit acestuia, in 2008, cand a mai avut un mandat la conducerea Directiei, a semnalat autoritatile judetene ca va trebui realocata centura. "Atunci prea putin s-au bagat lucrurile in seama. In 2009 urma sa se ia o decizie in acest sens. Probabil nu se mai spera ca pista sa fie prelungita, si atunci a fost construita pe vechiul traseu. Pe acea vreme, am atras atentia asupra acestui fapt. Am avut discutii inclusiv cu proiectantul", a spus Cecan

"Dupa 2008 s-a schimbat conducerea, dar observatiile noastre exista. Daca se ajunge la o pisa de 3.500 de metri, trebuie gasita o varianta pentru acel tronson", a explicat Eugen Cecan.

Horea Uioreanu
, presedinte al Consiliului Judetean Cluj, a aratat ca este vorba o portiune de 3 kilometri, situata dupa nodul rutier, care ajunge in dreptul pistei. "Normele de zbor spun ca, pe o anumita raza, totul trebuie sa fie la nivelul solului. Solutia este de a cobora cu cativa meri soseaua, in asa fel incat traficul sa nu depaseasca nivelul solului", a declarat Uioreanu.

Potrivit acestuia, problema importanta ramane devierea Somesului. „Dupa informatiile mele, a fost prea putin bugetat acest proiect, inca nu stiu exact suma. Lucrarea este guvernamentala, licitata de Apele Romane, si evaluata inainte de licitatie la 27 de milioane de euro”, a mai declarat Horea Uioreanu.

cnadr eugen cecan dezmir horea uioreanu apele romane
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - BZC.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1486 (s) | 23 queries | Mysql time :0.066020 (s)