News Flash:

Health & Fitness: 10 "super alimente" pentru o sanatate de FIER!

18 Martie 2014
1158 Vizualizari | 0 Comentarii
Mai sanatos, mai puternic, mai performant! Alimentatia este unul dintre cei mai importanti factori atunci cand vine vorba de performantele sportive si nu numai...

Esti pasionat de fitness, joci fotbal saptamanal sau doar tii la sanatatea ta? Ei bine, iata unul dintre cele mai importante sfaturi. Ce trebuie sa stii despre alimentele pe care trebuie sa le introduci neaparat in dieta ta.

1) Pestele - bogat in proteine si alti nutrienti importanti precum seleniul si vitamina D, pestele contine cantitati mari de omega-3, reducand astfel riscul dezvoltarii unor boli cardiovasculare. Un studiu recent al cercetatorilor de la Unviersitatea din Hawaii arata ca cei care mananca peste au cu 23% mai putine sanse sa dezolve o boala de inima.

Citeste si: Nu abuzati de covrigei sau alune. Ce probleme va pot crea gustarile crocante

2) Legumele "colorate" - morcovi, rosii, sfecla, ardei gras - toate aceste "fructe ale pamantului" sunt pline de nutrienti si vitamine importante, care au un efect pozitiv asupra corpului, impiedica imbatranirea prematura si asigura o viata mai lunga.

3) Bananele - probabil cele mai bune surse de potasiu, substanta importanta in mentinerea unui flux sangvin bun si al unei tensiuni potrivite, bananele nu trebuie sa lipseasca din alimentatie. O banana contine, in medie, 450 de miligrame de potasiu si doar 1 mg de sodiu, fiind fructul perfect pentru a preveni bolile de inima si artroscleroza.

4) Avocado - extrem de popular in Statele Unite, avocado "a prins" si la romani. Acest fruct are un rol foarte important in scaderea colesterolului "rau" (LDL) si in cresterea celui "bun" (HDL). De asemenea, ajuta corpul sa sintetizeze vitamine ca licopenul si betacarotenul.

5) Broccoli - mai putin popular, broccoliul are mai multa vitamina C decat o portocala si mai mult calciu decat un pahar de lapte. De asemenea, este una dintre cele mai bogate surse de vitamina A si "ofera" o serie de agenti anti-cancerigeni - betacarotenul, seleniul, etc.

Citeste si: 11 alimente "pentru dieta" care ne ingrasa in loc sa ne slabeasca

6) Rosiile - bogate in vitamina C, aceste legume contin cantitati mari de vitamina A, potasiu si fier. Licopenul din rosii este unul dintre cei mai buni antioxidanti. Un studiu efectuat de cercetatorii de la Harvard a aratat ca cei care au mancat o salata pe zi, timp de o saptamana, au aratat un risc cu 45% de dezvoltare a cancerului de prostata.

7) Fructele de padure - zmeura, afine, etc., acestea sunt sursa perfecta de antioxidanti, avand un rol extrem de important in cresterea imunitatii. De asemenea, la batrani pot reduce riscul dezvoltarii unor boli ale sistemului cognitiv

8) Uleiul de masilne - bogat in grasimi sanatoase, uleiul de masilne are un rol antioxidant, dar contribuie si in privinta colesterolului. Un alt rol important este in mentinerea functiilor creierului

Citeste si: Cum sa te feresti de cele mai cunoscute alergii

9) Usturoiul - avand un miros mai putin placut, usturoiul nu e tocmai popular. Cu toate acestea, este extrem de important in mentinerea sanatatii sistemului circulator, mentine un flux sangvin potrivit si reduce riscurile de infarct sau atac cardiovascular. Ajuta si la absorbtia fierului si zincului, subtante foarte importante pentru functionarea corecta a intregului organism

10) Vinul rosu - nu in exces! :)
Vinul rosu reduce riscurile de infarct, ajuta inima, secretia de insulina, previne acumularea de grasime. Astfel, reduce riscurile unor boli de inima si a diabetului. Specialistii spun ca unul, maxim doua pahare pe zi sunt indicate
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook.

sanatos puternic performant alimentatia fitness pestele legumele
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - BZC.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.0741 (s) | 23 queries | Mysql time :0.009923 (s)