News Flash:

Insomnia, semn ca ai lipsa de vitamine. Patru carente nutritionale care iti strica somnul

5 Decembrie 2014
452 Vizualizari | 0 Comentarii
Nutritia iti influenteaza si somnul, iar daca nu reusesti sa dormi noaptea, de vina poate fi lipsa unor nutrienti. Potrivit doctorulzilei.ro, iata care sunt aceste carente:

1. Calciul

Pe langa rolul sau esential in dezvoltarea oaselor, calciul este important si pentru un somn sanatos. Calciul calmeaza sistemul nervos si te ajuta sa adormi. In perioadele stresante nivelul calciului in organism scade rapid si iti afecteaza si somnul.

Surse bune de calciu sunt lactatele, fasolea, nucile, semintele, si brocoli.

Daca te hotarasti sa iei suplimente de calciu, inainte de culcare, nu uita sa iei si vitamina D, pentru a fi absorbit de organism.

2. Magneziu

Deficienta de magneziu poate cauza anxietate si iritabilitate, de aceea iti va fi greu sa adormi. De asemenea, persoanele care au lipsa de magneziu nu reusesc sa se odihneasca deoarece se trezesc de mai multe ori pe noapte.

Migdalele, germenii de grau, stridiile, spanacul contin magneziu.

3. Complexul de vitamine B

Vitaminele B3, B5, B9 si B12 sunt foarte importante pentru reglarea somnului.

Vitamina B3, denumita si niacina este recomandata celor care sufera de despresie si celor care se trezesc noaptea.

Vitamina B5 ajuta la reducerea  anxietatii. Lipsa ei te face sa te simti obosit dar sa nu poti sa dormi.

4. Zinc

Un studiu a aratat ca un nivel crescut de zinc in organism te ajuta sa ai un somn de lunga durata.

Zincul se gaseste in mod natural in carnea de vita, de miel, in susan, seminte de dovleac sau mazare.

nutritia calciul vitamina d magneziu zinc
Distribuie:  
Incarc...

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - BZC.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.0987 (s) | 35 queries | Mysql time :0.018465 (s)

loading...