Inspectoratul Școlar Județean Cluj i-a propus Ecaterinei Andronescu să renunțe la calificative, în învățământul primar.

Motivând că aceste calificative au fost o „pricină de sminteală pentru toți”, reprezentanții ISJ Cluj au înaintat o cerere Ministerului Educației prin care să se renunțe la calificative, propunând și alternativă.

Noi am solicitat acum, la Minister, eliminarea calificativelor. Calificativele au fost o pricină de sminteală pentru mulți. Aceste calificative se acordă prin aplicarea unor descriptori de performață. Părinții tot întreabă: ce e ‘bine’-le ăla? O fi 7, o fi 8? Păi nu e nici 7, nici 8.

Descriptorii arată gradul în care copilul reușește să atingă competența ascunsă în itemi, cu alte cuvinte. Noi am propus așa: la nivelul ciclului achizițiilor fundamentale – clasa pregătitoare, clasa I și a II-a – să se utilizeze evaluarea descriptivă, adică învățătorul să spună nivelul la care copilul se află: competențe formate, competențe în curs de formare sau competențe neformate. Fără suficient, fără bine…

Și, din ciclul primar superior (clasele a III-a, a IV-a – n.red.), evaluarea să se finalizeze cu note, ca să îi ajutăm pe copilași să facă trecerea spre ciclul gimnazial”, a explicat Anicuța Todea, pentru Edupedu.ro.

coral