scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti
Klaus Iohannis
Presedintele Romaniei, Klaus Iohannis, a primit la Palatul Cotroceni, marti, vizita delegatiei Fondului Monetar International, condusa de Andrea Schaechter. In cadrul intrevederii, reprezentantii Fondului Monetar International au prezentat Presedintelui Romaniei cele mai importante evolutii ale Programului de asistenta cu caracter preventiv. Programul a expirat in septembrie 2015, fara o evaluare finala favorabila, ceea ce a ridicat semne de intrebare cu privire la vointa Guvernului de a implementa reformele structurale asumate.

In contextul in care, totodata, exista serioase rezerve ca Romania indeplineste conditiile necesare pentru a beneficia de un acord de tip Flexible Credit Line, Presedintele Romaniei si-a exprimat ingrijorarea cu privire la vulnerabilitatile care pot afecta cadrul fiscal-bugetar viitor. In plus, discutiile au reiterat importanta deosebita a recuperarii intarzierilor in materie de reforme structurale, in special in privinta eficientei intreprinderilor de stat, o atentie deosebita fiind acordata sectoarelor energiei si transporturilor. Potrivit evaluarilor actuale, absenta reformelor structurale ar deveni, pe termen mediu si lung, un obstacol major in calea performantei economice.Pe de alta parte, referitor la bugetul pentru anul 2016, s-a evidentiat necesitatea ca Romania sa nu se indeparteze semnificativ de o abordare fiscal-bugetara prudenta, pentru a preintampina o serie de riscuri macroeconomice. In acest sens, pe termen scurt, se impune pastrarea sub control a deficitului bugetar, ca element de responsabilitate si prudenta la nivelul deciziilor de politica economica, astfel incat prognozele economice favorabile sa fie reflectate de o crestere economica sustenabila.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook.

klaus iohannis palatul cotroceni andrea schaechter fondului monetar
Distribuie: