News Flash:

Le aruncam, dar au beneficii imense! Cele mai bune parti din fructe si legume pe care eviti sa le mananci

28 Februarie 2016
404 Vizualizari | 0 Comentarii
portocala
Marea majoritatea a populatiei incerca sa introduca in dieta zilnica fructe si legume, fiind recunoscute proprietatile benefice pe care le aduc organismului. Insa ajungem sa aruncam parti ale fructelor si legumelor care contin foarte multe vitamine, antioxidanti si aminoacizi.

Semintele, cojile si tulpinele sunt benefice, desi nu ne gandim ca ne-ar putea ajuta. Iata opt astfel de exemple.

Citeste si: Alimentul numarul 1, ca sa traiesti mai mult

Coaja de mar. Inmagazineaza mai multe vitamine si fibre decat pulpa si totodata contine un antioxidant numit Quercetina ce ajuta la functionarea normala a creierului si plamanilor.

Tulpina de sfecla elvetiana. Tocata si gatita impreuna cu frunzele, tulpinele contin un aminoacid numit glutamina, substanta cu rol esential in procesul de autovindecare a organismului.

Citeste si: Studiul care da peste cap tot ce se credea despre vitamina E si betacaroten

Coaja de portocala. Potrivit unui studiu realizat in 2004, coaja portocalelor si a unor alte citrice reduce semnificativ nivelul colesterolului ceea ce scade riscul afectiunilor cardiace si a infectiilor.

Frunzele de sfecla rosie. Desi in momentul de fata se cultiva mai mult pentu radacina, sfecla rosie ascunde cantitati impresionante de fibre, calciu, fier si vitaminele A si K in frunzele ei.

Coaja de pepene. Acest fruct, consumat indeosebi vara datorita cantitatii mari de lichid ce o retine in pulpa, ascunde in coaja un aminoacid numit L-citrullina ce ajuta la imbunatatirea performantelor atletice si ajuta la relaxarea muschilor dupa un efort intens.

Citeste si: 3 moduri in care vitamina C te poate ajuta sa arati mai tanara

Coaja de cartof. Potrivit unui studiu al Academiei de Nutritie si Dieta din Marea Britanie, coaja cartofului inmagazineaza vitamnele B si C, fier, calciu si potasiu dar si alti nutrienti benefici sistemului imunitar.

Semintele de dovleac. Cei care arunca semintele de dovleac dupa ce acesta este curatat, trebuie sa stie ca aproximativ o ceasca de seminte contine doza zilnica recomandata de magneziu, substanta ce previne bolile de inima , osteoporoza si durerile de cap. Pielita samburelui este bogata in fier siproteine si reduce nivelul colesterolului "rau".

vitamine antioxidanti aminoacizi
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - BZC.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.0853 (s) | 35 queries | Mysql time :0.023438 (s)

loading...