News Flash:

Medicamentele obisnuite care pot duce la CADEREA PARULUI

6 Ianuarie 2014
936 Vizualizari | 0 Comentarii
Desi am asociat caderea parului doar cu tratamente foarte puternice, precum chimioterapia in cazul cancerului, exista totusi tratamente aparent banale, utilizate adesea zilnic, care pot avea efecte nu atat de drastice, dar cu siguranta suparatoare.

Suntem constienti ca parul nu creste in mod constant, existand perioade de crestere rapida, de un centimetru pe luna, dar si perioade de repaus in care firele de par cad ca sa lase locul altora noi.

Chiar si aceste perioade pot fi insa influentate de substantele la care ne expunem organismul, fie ca este vorba de mancare, fie ca este vorba de medicamente. Iar cercetatorii de la Unveristatea din Melboune au constatat ca unele substante din pastile pot determina modificari notabile la nivelul firelor de par.

Tratamentul pentru acnee

Cosurile sunt o mare bataie de cap pentru toate adolescentele si, adesea, chiar si pentru femeile mature. Tratamentele pentru acnee sunt unele dintre cele mai des folosite, iar retinoizii, derivati din vitamina A, sunt la randul lor adesea parti componente din aceste tratamente. Dar atentie! Acestia pot duce la caderea parului, mai ales daca luam doze mari in tratamentul pentru acnee cu retinoizi. Desi vitamina A protejeaza, in mod normal, foliculii, in cantitati mari poate deveni nociva si sa determine inchiderea acestora. Asadar, adio fire de par. Retinoizii pot modifica, totodata, si textura si aspectul parului.

Anticonceptionalele

Nu exista prospect de pilula contraceptiva pe care sa nu fie scrisa o serie intreaga de efecte adverse, de la crestere pilozitatii, la suprasolicitarea ficatului, pana la scaderea apetitului sexual. Dar anticonceptionalele mai pot face ceva, mai ales dupa o incetarea administrarii dupa o perioada indelungata – si anume, caderea parului. In timp ce luam pilule contraceptive, corpul nostru primeste anumiti hormoni denumiti antiandrogeni care scad nivelul testosteronului, hormon masculin prezent si in corpul femeii. Astfel, riscul pierderii premature a firelor de par scade in timpul tratamentului contraceptiv. Dar cand o femeie predispusa, insa, la pierderea firelor de par renunta la tratament, atunci secretia de testosteron creste iar ritmul caderii parului creste si el.

Ibuprofenul

Un raport recent al Guvernului Noii Zeelande arata ca unul dintre efectele secundare ale ibuprofenului este pierderea parului, care afecteaza un om dintr-o suta de utilizatori.

Bineinteles, efectul advers nu apare dupa o pastila cu ibuprofen, dar tratamentul indelungat, mai cu seama in contextul in care multe persoane iau acest antiinflamator impotriva durerile frecvente, poate duce la caderea firelor de par.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook.

anticonceptionalele ibuprofenul
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - BZC.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.0974 (s) | 23 queries | Mysql time :0.012411 (s)